1.4 HDI VAN? Van. Viheted...
Szöveges ítélet
Azért választottuk cégautónak, mert külsőleg jól mutat, ráadásul olcsó is volt. De amióta kihoztuk a szalonból a problémák elkezdődtek...
Az alacsony ár megmutatkozik a belső térben. Az elektromos ablakemelők kapcsolói a kézifékkar mellett kaptak helyet, hogy még véletlenül se lehessen gyorsan megtalálni és használni őket. A biztonsági öv dugaszát a mai napig keresgetni kell, mert annyira közel került az üléshez, hogy teljesen hozzáférhetetlen. A váltó olyan hangosan kluttyog, hogy rádió hallgatás közben is hallani. Ráadásul olyan hosszú az áttételezése, hogy negyedikben 50-nél alig forog a motor 1000 fölött. A gyári rádió hangminőségén túl csak a kormányvezérlője rosszabb. Puha nyomásra némelyik gomb teljesen érzéketlen.
Időnként menet közben kinyílnak az ajtók persze nem teljesen, csak ugrik egyet a zár, az autó meg elkezd csipogni mint egy naposcsibe.
A futóműve elég érdekes szerkezet. Nem kényelmes, de legalább jó feszes. Éles jobb fordulóknál - pl. parkolás - valami koppanás hallatszik a bal elejéből.
A szervókormány olyan mintha nem is lenne. Bár lehet hogy csak azért érzem így, mert én a saját 2004-es VW Polo-mhoz vagyok szokva.
Minden összevetve cégautónak jó választás. Keveset fogyaszt, télen is rendesen indult, ráadásul jól mutat felmatricázva. A motorja egész jól húz 1600 és 3200 között. Így egész hamar el lehet vele érni a 140-et. De utána...csigaléptékben eléri a 165-öt is sőt, lejtőn tud 175-is menni.
Végszónak azt tudnám mondani, hogy a kisebb-nagyobb hiányosságait nem nézve egy egész jó autó...de otthonra nekem nem kéne...
------
Immáron megvolt a 10 000km első szerviz. A szervizben közölték, hogy a csomagtér világításnak semmi baja, a kormány pedig azért áll ferdén, mert sérült a futómű. Ezt bizonyítja az is, hogy a dísztárcsa meg van karistolva...
A poén az, hogy új kora óta így áll benne a kormány, ezért a vásárlást követő napon vissza is mentünk, hogy javítsák meg. Erre ők közölték, hogy majd az első szerviz alkalmával beállítják. Lévén, hogy az autó nem húz el semmilyen irányba sem.
Kérdem én, milyen futómű az olyan, ami megsérül néhány járdaszegély érintéstől? És ami a legbosszantóbb, hogy ráírták a munkalapra, sérült a futómű, sürgősen futóművet kell állítani, de nem csinálták meg. Ja és a kért olajcserét sem végezték el.
Akkor mire való a kötelező szerviz?
Az a véleményem, hogy volna mit tanulniuk a VW-től. Ott ugyanis teljes elégedettséggel távozhattam eddig mindig, és ráadásul tudják mi az hogy GARANCIÁLIS...
Hibalista
- Nyikorog a fékpedál, ajtók menet közben kinyílnak, csomagtér világítás megbízhatalan, ferdén áll a kormány
Ide hordtam szervizbe
Vektor-Car Kft Veszprém
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Polo 1.4 | Következő autója? | Soha többé franciát. Csak német, vagy japán! |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
