Imádatom tárgya, fiatalságom elrablója
Szöveges ítélet
Imádnivaló autó. Ezzel kezdem, mert a pontozásból, hibalistából nem ez derül ki, de erről később. Ez elsősorban élményautó, másodsorban nyolcvanas évekbeli autó, harmadrészt francia autó. Élményautó, mert kicsi, könnyű, kezelhető, ráadásul kifejezetten erős gép. Nyolcvanas évekbeli, ezért rohad, elromlik, folyik belőle minden és nem lehet vele csajozni, viszont szép és egyszerű formájú, jobbára otthon szerelhető. Francia, ezért relatív kényelmes, nehezen szerelhető, presztízse nulla és ezért olcsó.
Az autót hobbiautóként használtam, ami nem jelenti azt, hogy nem vitt másik autónyi alkatrészt szükség esetén. Egészen jól pakolható, ha kell, de azért családi autónak kicsi lett volna. Meg rázós, meg zörgős. A GTI az, amit a mostani sztrítrészerek(illetve azok közül az igényesebbek) ki akarnak hozni a Swiftjükből, szép, gyors(kanyarban is) városi autó. Hosszabb távon hangos és kényerlmetlen, városba viszont meglepően ideális. Sok baja tud lenni, nem térnék ki részletesen erre, de a legnagyobb gond az, hogy függőséget okoz: tulaja mániákusan szereli, javítja, megszünteti a zörgéseket, felújítja a futóművet, felszereli az összes elérhető gyári extrával, lakatoltatja, fényezteti, újrafényezteti mert nem lett száz pontos... Az autóbuzéria fertője.
Mindenkinek ajánlom tehát, aki szeret és tud sokat foglalkozni az autójával, csak szerelőhöz ne vigyétek soha!!! Ha négyszer kell megcsinálni valamit otthon, akkor is jobban jársz, mintha elviszed szerelőhöz, ez tapasztalat. Ugyanis a szerelők többsége zsigerből utálja a franciasága és a zsúfolt motortere miatt, ami nem hat ki kedvezően sem a kalkulált árra, sem a munka minőségére.
Hibalista
- Ööö.
- -futómű gyakran
- -fékek
- -elektromosság lépten-nyomon
- -önindító
- -zörgő-csörgő műszerfal
- -szűnni nem akaró küzdelem az inkontinenciával
- -még ez-az
Ide hordtam szervizbe
Magam szervízeltem, jól-rosszul
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
"Ó, én ezer ilyet szereltem ralisoknak, hogyne, mindenkinél jobban értek hozzá, százezer lesz"
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 605 3.0 SV24, 205 Rallye 1.3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
