Ijesztő kicsi borsocska
Szöveges ítélet
Nekem, mint 205 fanatikusnak, egyszerűen kötelező volt megvásárolnom. 160000Ft, jó motor, jó futómű, búgó difi, szakadt de eredeti beltér, lukas kaszni-ezek mind másodlagosak, mert én egy LEGENDÁT vásároltam, így nagybetűvel. Az 1.3 Rallye, aminek ~38 ezer legyártott darabjából szerintem a felét elhasználták versenyautónak, 40%-át felcsavarták a sarki villanyoszlopra, 5%-át gyűjtők és autóbuzik tartják nagy becsben, széltől is óvva-és a maradék 5% szaladgál a világ útjain, ami mennyi is, őőő, 1900 darab? Lehet még sokat is mondok ezzel, Magyarországon szerény becslésem szerint három darab közlekedik.
De még ez sem a lényeg. A lényeg az, hogy ez egy tessék-lássék megszelidített versenyautó. Az 1.3-as motorból két kéttorkú weberrel, sportvezérműtengellyel kisajtolt 103 lóerő prüszkölve, harákolva, de fölényesen kerekedik felül az autó hihetetlenül lecsökkentett súlyán(egyes források szerint az amúgy is rettentő könnyű 205GTI-nél még 150 kilóval könyebb, azaz éppen eléri a 750 kilót, huhhh). A súlycsökkentésből adódik még egy elképesztő mozgékonyság és kanyarsebesség, valamint elkjépesztő nyikorgások, zörgések a kaszni minden pontjáról. Egy tipikus út: manuális szivató kihúz, kis gázzal indít, motort melegít, szivató vissza, gázba taposás-és semmi nem történik, a weberek levegő után kapkodnak, rettenetes torpanás, gáz visszaenged, tanulva a hibából eggyel óvatosabb gázadagolás... És megtörténik a csoda, a hihetetlen szívóhang csatázik az ordenáré hangos kipufogóval(ja igen, ugye zajcsillapítás áldozatul esett a könnyítésnek már a gyárban), minden tekintet az autóra szegeződik, amivel 7000-ig pörgetve már torpanás nélkül dobálhatjuk a fokozatokat(végsebességadat nincs, ez nem autópályamenő, tessék csak a várost ijesztgetni vele), kerülgethetjük az akadályokat(merci, bmw, reptéri taxis) széles vigyorral. Mert akarja az autó. mert lehetetlen vele lassan menni.
Hibalista
- Még semmi, illetve gyertyák
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizelem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 308000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 205 GTI | Következő autója? | utána?!? mellé!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
