Griffe MI16
Szöveges ítélet
A családunk történelme a 205-sel régre nyúlik vissza, mivel anyukám XRD-jén tanultam vezetni. Ennek köszönhetően kerültem kapcsolatba a 205 klubbal, ahol először volt alkalmam megcsodálni a Gti-ket. Már akkor megfogtak, mivel a csodálatos klasszikus formát a sportos kiegészítőkkel sikerült igazán dögössé és időtállóvá tenni. Aztán elkerült tőlünk az XRD és kis szünet. Később egy estén a neten nézegettem a 205-ket és ráakadtam egy nagyon szép Gti-re. Beszéltem tulajjal, összefutottunk, megegyeztünk, de neki köszönhetően az üzlet mégsem jött össze. Kiábárndultan folytattam a keresést. Végül Nyíregyháza környékén találtam rá a következő potenciális jelöltre, az azóta tulajdonomban lévő Griffe-re. Fanatizmusomra jellemzően Győr mellől hajlandó voltam elutazni szemrevételezni (hála apámnak, aki azóta is sok logisztikai dologban segített már, érdemei elvitathatatlanok, köszönöm neki ezúton is). A Griffe anno egy 3000 db-os limitált széria volt, a lehető legfullosabb felszereltséggel. Az autó első blikkre nem volt rossz állapotban (hehe...milyen naív is voltam), és a tulaj korrekt fiatal srác volt. Az első találka nem volt túl sikeres, mert a kocsi rögtön egy olyan hibát produkált, hogy lábon nem is tudott hova menni. De abbéli hitem, hogy Ő a kiválasztott megingathatatlan volt. Miután megszerelték, nyélbe üttetett az üzlet. Hazafelé az M3-on már éreztem, hogy jó boltot csináltam, hiszen - annak ellenére, hogy ez már nem a D6B-s, klasszikus izompacsirta volt, hanem egy katalizátorral agyoncsapott 122Le-s DKZ - 140-nél még olyan tartalékokat mutatott fel, amit könnyű megszokni :D. Míg a megyében dolgoztam nem is volt vele komolyabb gondom, apróbb munkák voltak csak vele, de az üzembiztonságot egyik sem fenyegette. Aztán viszont Budapesten kezdtem dolgozni és a hétvégi hazaruccanásokhoz a kis PUGot használtam..egészen addig, míg egy alkalommal az M1-en el nem füstölt. Februárban egy fűtés nélküli autóban leülni a kb. másfél órás hazavontatást...nos az önfegyelemre tanítja az embert. Kellett egy nagyon, nagyon hozzáértő szaki, mert a gond komolynak tűnt (az is volt, mint kiderült). Klubon keresztül jutottam el Zolihoz, akinek kalapot emelek a munkája előtt, hisz a mai napig élvezem a gyümölcsét. A feladata nem volt egyszerű, sorban szembesült az előző gányolásokkal: méreten aluli hűtő miatt tönkrement motor, gány kasztnijavítás, egy vélhetően komoly baleset után, stb, stb. Itt dőlt el az is, hogy nem a gyári típusú motor kerül vissza, hanem a 405 MI-ben szolgáló szintén 1.9-es 16V MI16. A tények imponálóak: 147 Le, miközben az önsúly 1 tonna alatti (kb. 960-70 kg). Még a motorhoz való, normális áttételű váltóval is csuda dolgokat tud. De ott tartunk hogy készül a kocsi. Majdnem fél évig várok a kicsikére, rengeteg munka van vele. Köszönet illeti Zolit amiért mindent megszervez, én már csak a kész autóért megyek. Teljesen felújított motor, megegyezűnk a bejáratási ciklusban, abban, hogy ennek végén olajcsere esedékes. Ehhez rigorózusan tartom is maga, hiszen hogy várhatnám el az autótól a megbízhatóságot, ha ezekre nem fordítok gondot? Az már a bejáratás alatt is érződik, hogy iszonyú fürge, még ezzel a fordulatszám- kontrollált közlekedéssel is lever sok nagyobb kategóriájú arcos csávót menetdinamikában. Aztán eljön a felszabadulás pillanata..első szárnypróbálgatások, döbbenet. Félelmetes mit produkál a kiváló erőben lévő motor, 4000 fölött még rákapcsol és szinte repíti ezt a kisautót. Nem vagyok az a szellőléptű, meg a hosszútávú tervek miatt a technikát is igyekszem kímélni, így inkább magasabb fokozatokban szoktam jobban kihúzatni, ahol már aránylag kisebbek a terhelésváltások, de még így is...néha én is meglepődöm.
Persze lassan már nagykorú (16 éves), így apróságok mindig előjönnek, amik néha nagyon kellemetlenek (gyújtáselektronika Alkotás utca belső sávjában adja fel a harcot...), de vhogy ezt az embernek figyelmebe kell vennie. Én azt szeretném, hogy az nem menjen még 1x rövid időn belül tönkre, amit így kicserélünk vagy megjavítunk..Akkor talán 1x a végére ér az ember.
A külcsínnyel kapcsolatban még vannak terveim, mert a gyári állapothoz ragaszkodom, így pl. egy ülésgarnitúra átkárpitozás szükséges lesz.
Folyt. köv.
Hibalista
- önindító; motor - az előző tulaj(ok) vmelyik hozzá se szagoló szakija által beszerelt 1.4-es hűtő miatt - kuka, vízpumpa, generátor, ablaktörlő-kapcsoló, fűtőradiátor
Ide hordtam szervizbe
magánszaki, 205-ös körökben elismert, hozzáértő és ami mégfontosabb korrekt, munkájára igényes fiatal srác
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
rokonsrác, aki a kisebb, típusismeretet nem igénylő munkákat szokta csinálni
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 205 XRD | Következő autója? | 207 RC |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
