A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 205 (1983-1998)

205 Gti Griffe MI16 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Griffe MI16

Szöveges ítélet

A családunk történelme a 205-sel régre nyúlik vissza, mivel anyukám XRD-jén tanultam vezetni. Ennek köszönhetően kerültem kapcsolatba a 205 klubbal, ahol először volt alkalmam megcsodálni a Gti-ket. Már akkor megfogtak, mivel a csodálatos klasszikus formát a sportos kiegészítőkkel sikerült igazán dögössé és időtállóvá tenni. Aztán elkerült tőlünk az XRD és kis szünet. Később egy estén a neten nézegettem a 205-ket és ráakadtam egy nagyon szép Gti-re. Beszéltem tulajjal, összefutottunk, megegyeztünk, de neki köszönhetően az üzlet mégsem jött össze. Kiábárndultan folytattam a keresést. Végül Nyíregyháza környékén találtam rá a következő potenciális jelöltre, az azóta tulajdonomban lévő Griffe-re. Fanatizmusomra jellemzően Győr mellől hajlandó voltam elutazni szemrevételezni (hála apámnak, aki azóta is sok logisztikai dologban segített már, érdemei elvitathatatlanok, köszönöm neki ezúton is). A Griffe anno egy 3000 db-os limitált széria volt, a lehető legfullosabb felszereltséggel. Az autó első blikkre nem volt rossz állapotban (hehe...milyen naív is voltam), és a tulaj korrekt fiatal srác volt. Az első találka nem volt túl sikeres, mert a kocsi rögtön egy olyan hibát produkált, hogy lábon nem is tudott hova menni. De abbéli hitem, hogy Ő a kiválasztott megingathatatlan volt. Miután megszerelték, nyélbe üttetett az üzlet. Hazafelé az M3-on már éreztem, hogy jó boltot csináltam, hiszen - annak ellenére, hogy ez már nem a D6B-s, klasszikus izompacsirta volt, hanem egy katalizátorral agyoncsapott 122Le-s DKZ - 140-nél még olyan tartalékokat mutatott fel, amit könnyű megszokni :D. Míg a megyében dolgoztam nem is volt vele komolyabb gondom, apróbb munkák voltak csak vele, de az üzembiztonságot egyik sem fenyegette. Aztán viszont Budapesten kezdtem dolgozni és a hétvégi hazaruccanásokhoz a kis PUGot használtam..egészen addig, míg egy alkalommal az M1-en el nem füstölt. Februárban egy fűtés nélküli autóban leülni a kb. másfél órás hazavontatást...nos az önfegyelemre tanítja az embert. Kellett egy nagyon, nagyon hozzáértő szaki, mert a gond komolynak tűnt (az is volt, mint kiderült). Klubon keresztül jutottam el Zolihoz, akinek kalapot emelek a munkája előtt, hisz a mai napig élvezem a gyümölcsét. A feladata nem volt egyszerű, sorban szembesült az előző gányolásokkal: méreten aluli hűtő miatt tönkrement motor, gány kasztnijavítás, egy vélhetően komoly baleset után, stb, stb. Itt dőlt el az is, hogy nem a gyári típusú motor kerül vissza, hanem a 405 MI-ben szolgáló szintén 1.9-es 16V MI16. A tények imponálóak: 147 Le, miközben az önsúly 1 tonna alatti (kb. 960-70 kg). Még a motorhoz való, normális áttételű váltóval is csuda dolgokat tud. De ott tartunk hogy készül a kocsi. Majdnem fél évig várok a kicsikére, rengeteg munka van vele. Köszönet illeti Zolit amiért mindent megszervez, én már csak a kész autóért megyek. Teljesen felújított motor, megegyezűnk a bejáratási ciklusban, abban, hogy ennek végén olajcsere esedékes. Ehhez rigorózusan tartom is maga, hiszen hogy várhatnám el az autótól a megbízhatóságot, ha ezekre nem fordítok gondot? Az már a bejáratás alatt is érződik, hogy iszonyú fürge, még ezzel a fordulatszám- kontrollált közlekedéssel is lever sok nagyobb kategóriájú arcos csávót menetdinamikában. Aztán eljön a felszabadulás pillanata..első szárnypróbálgatások, döbbenet. Félelmetes mit produkál a kiváló erőben lévő motor, 4000 fölött még rákapcsol és szinte repíti ezt a kisautót. Nem vagyok az a szellőléptű, meg a hosszútávú tervek miatt a technikát is igyekszem kímélni, így inkább magasabb fokozatokban szoktam jobban kihúzatni, ahol már aránylag kisebbek a terhelésváltások, de még így is...néha én is meglepődöm.
Persze lassan már nagykorú (16 éves), így apróságok mindig előjönnek, amik néha nagyon kellemetlenek (gyújtáselektronika Alkotás utca belső sávjában adja fel a harcot...), de vhogy ezt az embernek figyelmebe kell vennie. Én azt szeretném, hogy az nem menjen még 1x rövid időn belül tönkre, amit így kicserélünk vagy megjavítunk..Akkor talán 1x a végére ér az ember.
A külcsínnyel kapcsolatban még vannak terveim, mert a gyári állapothoz ragaszkodom, így pl. egy ülésgarnitúra átkárpitozás szükséges lesz.
Folyt. köv.

Hibalista

- önindító; motor - az előző tulaj(ok) vmelyik hozzá se szagoló szakija által beszerelt 1.4-es hűtő miatt - kuka, vízpumpa, generátor, ablaktörlő-kapcsoló, fűtőradiátor

Ide hordtam szervizbe

magánszaki, 205-ös körökben elismert, hozzáértő és ami mégfontosabb korrekt, munkájára igényes fiatal srác

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

rokonsrác, aki a kisebb, típusismeretet nem igénylő munkákat szokta csinálni

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 205 XRD Következő autója? 207 RC
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 205 1983

További ítéletek (108 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)