Fürge városi autó
Szöveges ítélet
15 évvel ezelőtt volt 205-ösöm, szép emlékek voltak róla, második autónak megint vettem ! Nem kellett nagyon nézelődnöm, volt egy kiszemelt, amit végül eladtak nekem. Az autó kora és futásteljesítménye ellenére nagyon megkímélt volt. 360 ezret mutatott az órája, ami valós. 27 éves és gyári fényezésű!
Jóféle 1.9 Diesel. Mivel feleségemnek szántam (első autónak- úgymond friss jogsi-20 éve nem vezet), mindent átnéztem az autón. Sajnos az alkatrész ellátása már nem olyan mint 15 éve..
Igazából a gumi alkatrészek és a műanyagok porladnak az elmúlt hosszú évek alatt. Műanyagokkal nem lehet mit kezdeni, műanyag ápoló és talán nem romlik tovább az állapota, sajnos bontóból is beszerezhetetlenek, mert ritka kék belsős. Gumi alkatrészek még csak-csak akadnak hozzá, lecseréltem a repedezett vízcsöveket, összes szíjat, pár szimeringet, olajakat, szűrőket. Három kulcsot kaptam hozzá, mindegyik más zárat nyitott, csomagtartót bármelyikkel. Ez elég macerás, melyik kulcs, melyik zárba.. Vettem hozzá bontott zárgarnitúrát, most egy kulcs mindent nyit. Gyári tolótetős, most már működik rendesen, egy vákuumcső lecsúszott a helyéről. Csomagtartó ajtó hideg időben nem maradt felnyitva, két új teleszkóp cseréjével hibátlan lett. Hátsó búrák fakók voltak, kapható hozzá utángyártott, egész pofás lett. Hiányzott a motortérből a gyári emelő, vettem hozzá azt is(használtat) és sikerült jutányos áron 4 gyári dísztárcsát is venni. Belső ventilátor zajos volt, csak a csere segített(bontott, jó állapotú).Műszercsoport felemásan világított, ha már kiszedtem, kicseréltem az összes izzót. Bal tükör külső burkolata repedt volt, azt is cseréltem. Féket és futóművet átnéztem, minden rendbe van. Ülések szakadás mentesek, ez köszönhető az üléshuzatnak és ugyancsak az üléshuzatnak köszönhető az összeállt por ami nedvességgel keveredve beleivódott a szövetbe. Kétszeri alapos takarítás se hozta meg a kívánt eredményt, vége az lett, hogy üléseket kiszedtem, szövetet „legomboltam”, majd 30 fokon kimosódott a gépben. Ez az ülés szét és össze 1 napos meló lett, de megérte, mintha új lenne az ülés.
Nagyon szeretem ezt a kisautót, bár átmeneti megoldásnak vettem, jó lenne megtartani..
Közben esedékes lett a műszaki.Lengőkar szilent, gömbfej
és motortartó bakok cseréje következett. Volt rajta egy rozsdás rész(küszöb sarka), az is ki lett javítva.
Hibalista
- Zárszett 10000Ft, belső ventilátor 6000Ft, hátsó búrák(új) 3000Ft, vízcsövek új(3db)3500Ft, szilentek 2000ft, gömbfej 1500Ft,küszöb 7000Ft, motor és váltótartó bak 4000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 359800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Peugeot 205 | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
