Az elpusztíthatatlan
Szöveges ítélet
Csakis a legjobbakat tudom mondani Róla, erről a vörös csajról, merthogy az ! Izig vérig női kocsi, egy hölgytől is vettem, aki viszont sportosan, férfiasan vezette, de abszolút meghálálta ezt a bánásmódot. Zöld lámpánál még 3-an a kocsiban ülve is "kilőtt", egyedül vezetve pedig szinte repült a teljesítményéhez képest is !
Csak jókat és szépeket tudok írni Róla és ezt most nem szépítem. Ez tény. Voltam kint Vele Németországban többször is, 1200 km-t egyhuzamban nyomtam le megpakolva és nem volt megállás csak tankolni, miközben pár nyitott motorháztetejű cirkáló mellett is elmentem. :-)
Mi ez, ha nem mérnöki csúcsteljesítmény ??
A 130-140-es tempót simán tartottam Vele, és a fogyasztása is elég barátságos volt még ennél a tempónál is.
Sajnos picit meg is törtem 2-szer, de nem volt komoly, viszont az ütközésekhez képest semmi baja nem történt a kocsinak sem Saját lábán hajtottam el Vele hazáig. A méretéhez képest rengeteg mindent elvittem Vele A-ból B-be (mosógép, hűtőszekrény, ládák, nagy csomagok, stb.).
Na, hogy valami rosszat is írjak álljon itt a következő panasz is:
a vizet nagyon nem szereti, egy kis felverődéstől (kátyúból) is lefullad és csak hosszas nógatás után hajlandó beindulni, a bal első izzó szinte "ütemterv" szerint havonta cserélve volt, kisebb mechanikai meghibásodások voltak Vele (pl. ablaknyitó kar szorult, ajtózár szintén szorult). Az utolsó kb. 20.000 km-nél valami kopogásszerű hang hallatszott hátulról a futómú felől, de még az autószerelő sem tudta megmondani, hogy mi okozza a zajt, ettől függetlenül elmentem Vele minden terepen, minden időjárási és útkörülmények közepette is, nem esett szét... :-)
Az autó általános állapota és kora és nem utolsó sorban a motorba belehajtott közel 400.000 km dacára még mindig hihetetlenül erős és megbízható autónak tartom. A motorja egyáltalán nem volt szervizelve, és szerintem még további 100.000 km-eket bírna ki gond nélkül, bár ez a tudat már csak egy remény marad...
Azt már csak sajnálni tudom, hogy elmúlt az a kor, amikor a nagy autógyárak "autókat" tudtak gyártani és nem olyan játékszereket, amik "terv szerint" 10 éven belül annyira tönkremennek, hogy nem érdemes többet rájuk költeni.
Hibalista
- Első lámpák izzói havonta, elektromos főkábelnél egy kis égés és csere, hűtőventilátor csere, szilentek, fékek
Ide hordtam szervizbe
Helybeli sufnituning volt, de mindig megfelelő volt a szervizelés minősége, és olcsóbb is, mint egy márkaszervízben...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 314000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault Clio |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
