A család kedvence volt
Szöveges ítélet
Nem szoktam ide írni, ráadásul már régen el is adtam az autót, most azonban, olvasva, hogy elég sokan rossz véleménnyel vannak róla, kötelességemnek éreztem, hogy "megvédjem". :))
Németországban, újsághirdetés alapján vettem, amikor ott dolgoztam. Ez talán azért lehet fontos, mert ismerve a magyar használtautók minöségét, talán így jobban jártam.
Van összehasonlítási alapom, hisz - ha jól számolom - a 19. autómat nyúzom jelenleg, és akkor nem beszéltem azokról a járgányokról, amelyeket "hivatalból" vezettem sok esetben.
Életem egyik legmegbízhatóbb kis autója volt. Érdekes módon, Németországban, amikor vásároltam, elötte itt-ott érdeklödtem, hogy kicsi dízel autót szeretnék vásárolni használtan, és csaknem egyöntetüen a Peugeot dizelt ajánlották (hangsúlyozom, a németek!).
Mit lehet még róla mondani? Kényelmes volt (a régi típusú franciás fotelekkel), soha nem hagyott cserben, pedig sokszor megjárta a Németország-Magyarország távot. Olyannyira megbïzható volt, hogy az egyetlen, kellemetlennek tekinthetö hiba (kuplungkiemelö kar anyaghibája) után "simán" hazaautóztam vele a hátralévö kb. 120 km-t (hármasba betéve, el lehetett indítani az elég robusztus önindïtóval). A mai mértékkel nézve persze már kevés az a 60 lóerö, akkoriban egyáltalán nem tünt kevésnek (volt, hogy télen ezzel vontattam emelkedön fel egy, a hátsókerék hajtás miatt elindulni nem képes Ladát).
Ja, még valami: csaknem nulla rozsda volt az autón még 300 ezer kilométeres korában is (söt egy-két éve találkoztam vele az úton, még mindig szépen müködik, pedig már 22 éves). Azért írtam a "csaknem nulla" rozsdáról, mert ennél a típusnál tudtommal egyetlen kényes pont van: a hátsó ajtón, közvetlenül az ablak alatt. Amikor az enyémen megjelent ott a rozsda, nagy-nagy mázlival épp megpillantottam egy autóbontóban egy karambolos ugyanolyan szinü példányt, és valami igen alacsony összegért sikerült megvennem annak a hibátlan hátsó ajtaját, utána egy órai szereléssel lett egy rozsdamentes ajtóm.
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül a kuplungkiemelö kar törése (anyaghiba), na meg egy akku lett cellazárlatos (de az Bosch volt :)) ).
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Audi 80 (1981-es) | Következő autója? | Peugeot 306, azután Citroen Xantiák (most a 3. van: HDI) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
