1,1-es Hójáró
Szöveges ítélet
Az év jelentős részében motorozom, ezért csak a havas-jeges időre kellett valami hójáró. Mivel csak rövid időre kell az autó, szinte csak melóba járni (napi 50km, ill. 300-400 km-es túrák kb. 2 havonta) és a pénztárcám sem volt túl vastag, ezért elkezdtem nézegetni, mi lenne a megfelelő céleszköz. Sosem volt kis autóm, mindig szerettem a nagy kocsikat. Egy kocsi legyen nagy, vagy ha kicsi, akkor legyen sport- ez volt a mottóm. Na ez egyik sem. Se nem nagy, se nem sport. Viszont meglepően nagy láb- és fejtér van az első üléseknél, hátsó ülésre be lehet tenni 2 utast rövid időre, viszont csomagtartó éppen ezért nincs.
Szóval egy esős, hideg októberi napon, mikor már lefagytam a motorról elhatároztam, hogy ha törik, ha szakad veszek egy autót. Körbenéztem, mit lehet venni 200e Ft-al bezárólag, és a 205-ösre esett a választásom. Nálam a francia autó eleve kizáró ok volt mindig is....de mondták a 205-ös fan haverok, hogy ezek az régi darabok kimennek a világból. Nézegettem a motorpalettát....és a végén kiegyeztem egy 1,1-esben, amit 160e Ft-ért sikerült is megszerezni téli gumi szettel együtt. Első (pozitív)döbbenet akkor ért , mikor elmentem a vásárlásnál szokásos (olajcsere, vezérműszíj csere stb.) szervizre, és 35 ezerből megállt mindennel együtt a mutatvány. A második akkor, mikor tankolásnál kijött az 5,6 -os fogyasztás. Oké, nem egy lóerőgyár, de a 800 kg-ot elég jól viszi a motor, persze csak városban. 130-as tempó felett már nincs értelme tovább kínozni, de nem is erről szól ez a sztori. Rohadás összesen 2 helyen van rajta, küszöb láthatóan cserélve volt, de egyébként minden tökéletes az autón. Télen olyan helyeken elmentem vele, ahol a 2 tonnás cirkálók már meg sem bírtak moccanni, Mercik, Audik botorkáltak a szakadó hóban az M1-esen a külső sávban, mi megy egy másik 205-ös kollégával röhögve mindenkit lehagyva toltuk a belsőben Bécsig.
Lassan megveszem az új autót, de úgy döntöttem, hogy nem adom el a 205-öst, megtartom második vagy ha jön a gyerek harmadik autónak, amolyan városba rohangálósnak. Bárhol leparkolom, ott merem hagyni, nem lopják el, a rendőr is kisebb címletben gondolkozik egy esetleges baki után,télen nem kell fosni, hogy valami barom belémcsúszik. Tőlem már csak a bontóba fog menni. Nem tudom megmondani, hogy mit lehet benne szeretni...de lehet, így 200.000 km felett is. Vennék-e megint franciát?Nem, ill. egy másik 205-öst.
Hibalista
- gömbfej csere - 200.000-es nagyszervíz 35e Ft
Ide hordtam szervizbe
Haver szerelő Nyékládházán...igazi Peugeot specialista
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 187000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat 1.9 TDI | Következő autója? | IS 200 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
