Várakozásokon felül - 2 év után is
Szöveges ítélet
Előzmények:
Az előző autóm egy amerikai kivitelű 3.3 V6 benzines automata Chrysler Voyager volt, végtelen tér és kényelem, de a fogyasztása egész embert kívánt (városban 15L-,autópálya kivajazott lejtőjén 9L). Sajnos elég elhanyagolt állapotban került hozzám, kompetens szervizek nélkül elég nehéz volt már fenntartani, egy szint után már nem volt sok értelme önteni a pénzt egy soha-nem-lesz-már-teljesen-jó 16 éves autóba, úgyhogy másik kellett, valamilyen európai márkából, eü okok miatt automata és lehetőleg valami emeltebb törpe egyterű/ kompakt, legyen biztonságos, modern multimédiás funkciók, napi 180km autópálya miatt megbízható.
Az összes létező lehetőséget végignéztem és próbáltam a használtautó piacon, nagyon tetszett a 3008-as régi verziója, aztán megláttuk egy szalonban, azelőtt nem is néztem ezt a típust. Osztás-szorzás, és már meg is rendeltünk egy fehéret, 1.2 Puretech 110 Allure felszereltség EAT6 automatával(dízel nincs jelenleg automatával), extra ezen felül egyedül középső könyöklő és grip control volt (ilyenkor Goodyear Vector 4Seasons gumikkal adják).
6500KM-2 hónap után:
Kívül kicsi, ezért minden hely parkolóhely, belül 4 megtermett embernek kényelmes.180cm vagyok és 90kg, magam mögött kényelmesen elférek, az ülésbe beleülök és nem puha-nem nyom, tart, előre szerintem kell a kartámasz, nincs gyárilag. A műszereket én tökéletesen látom a kis kormány felett, még csak lejjebb sem kell állítani a kormányt, rettentő kényelmes és praktikus,hogy alig kell lenézni menet közben az útról!A pohártartó max. 0,3L üveggel használható kényelmesen, de az ajtókon, és a két ülés között hatalmas a tároló, a kesztyűtartó is mély.A csomagtartóba 5 nagy LIDL táska simán elfér egymás mellé, a kalaptartó könnyen kivehető, és az utastérből is felnyitható! A csomagtartó felőli vége nincs a hátsó ajtóval összekötve, így néha felhajtva marad ha sietek, de ez nem zavar különösebben, csak fura. Autópályán van némi susmorgás, de nem zavaró (a szél/oldalszél erősségével egyenes arányos), az alatt teljes a csend. Az automata klíma gyorsan dolgozik, az ülések lapja mellett/alatt is van egy légbeömlő, így télen mintha ülésfűtésem is lenne, nagyon kellemes.
A középső 7 colos kijelző rezisztív, azthittem ez gond lesz, de simán kezelhető, elég érzékeny, menet közben intelligensen kikapcsolható a fénye (ha van valami változás, azt a részt felvillantja,aztán visszasötétedik), innen elérhető az autó egyéb kényelmi funkciói (fények,ablaktörlés,stb). Usb-ről zenélésnél van albumborító, mindenféle hangzás és lejátszás opciók, bluetoothnál viszont csak a hangzás opciók elérhetőek, rejtély hogy miért. Sony telefonom van,és a Mirrorlinket még nem tudtam működésre bírni, egyébként csak a navigáció miatt érdekelt volna, de nem életkérdés.Az automata lámpa és ablaktörlő úgy működik ahogy akarnám, frankó.
A motor dízelesen nyomatékos, 1750 körül megjön a teljes erő a turbóból, és onnantól kezdve varacskos disznó, a mindennapokban és autópályán is bármire elég. A V6-hoz képest reggel első indításkor nagyobb a vibráció, és ha az ideálisnál egy fokozattal feljebb akar lassú tempóban kanyarodni az ember, akkor az alacsony fordulat miatt is érezni kis rezgést, de nyomatékból mindent meg tudok oldani, bemelegedve pedig teljesen csendes. Országúton 5,5-6L között fogyaszt, autópályán tempomattal 6,7-7,2L között(a mostani télhez megfelelő fűtéssel). Az automata 6 rendes fokozatú, és manuális kapcsolással is lehet pakolgatni. Ha nyugalomban közlekedek kb. észrevétlenül vált, manuális állásban pedig jól lehet váltogatni, minimális a késedelem.
A futómű elég feszes, a kis kormánnyal minden kanyar öröm, egyedül vállalhatatlanul rossz úton ráz csak a kelleténél jobban, ilyenkor a kátyúk miatt amúgy sincs értelme gyorsabban menni. A grip controlt azért választottam, mert évi 15000km mellé eddig is elégedett voltam a jó 4 évszakos gumikkal (egyedül tavaly volt olyan tél hogy igazán jó volt egy téli szett), a Vectorok nálam a tesztekkel ellentétben vizes úton is megfelelően tapadnak, autópályán semmi hangja nincs, közúton a saját éppeszű korlátaim között mindenre elég a tapadás. A keréknyomás szenzor egyébként indirekt, az ESP-re van kötve.
Összességében 2 hónap után teljesen meg vagyok elégedve, féltem hogy a motorral és a mérettel gond lehet, de abszolute várakozásokon felül teljesít az autó.
97000 km - 2 év utáni kiegészítések:
A mérettel továbbra is meg vagyok elégedve, nem volt még olyan szituáció hogy nem tudtam elhozni amit el akartam az autóval. A tér érzet széltében és főleg térdnél kifejezetten levegős, sok nagyobb kategóriás autóban jobban érzem azt hogy körbe vagyok építve mindennel látszólag értelmetlenül, én nem kedvelem a kardánalagútnak látszó bunkerházakat. A pohártartókba 0,7L-es termosz is elfér, csak az alja legyen elég keskeny, kellett egy kicsit vadászni a megfelelő méretet.
A kis kormányt és a műszereket imádom (a fényerőt egyszer állítottam be, azóta az automata világítással együtt leveszi/felrakja a meghatározott szintre, soha többé nem kellett hozzányúlnom, hiába kardinális kérdés ez mostanában, ahogy olvasom a Peugeot teszteket mindenfelé...), továbbra is tökéletesen látom (180 cm vagyok), pedig középre van állítva a kormány, nem is teljesen fent. A hűtött/fűtött kesztyűtartó 2L-es üveget és mellé szendvicseket is elnyel, szeretem.
A kalaptartó fedő kretén megoldás, feleslegesen zavaró hogy nincs hozzákötve a csomagtartó tetőhöz, mivel csak 2 ember+kutya felállásban használom az autót,nincs értelme annak h az utastérből is nyitható (pedig a gyár szerint ez feature,nem bug), mivel soha nem ül hátul senki hogy kinyissa belülről. Az üléseket egy mozdulat ledönteni, a csomagtartó nyílása alacsony, jól pakolható.
A középső kijelzőt azóta sem sikerült sehogy rávenni hogy kapcsolódjon bármilyen telefonhoz és tükrözze a kijelzőt, 2018. óta már van android auto támogatás, frissíteni nem lehet a régi fejegységeket, ez minden külföldi kirándulásnál zavar kicsit.
Motorikusan teljesen meg vagyok elégedve továbbra is, autópályán sem érzem hogy végzetesen elfogyna az erő, nyilván nem ezzel kell büntetni a belső sávban, de biztonságosan lehet előzni, a nyomaték elég. Az EAT6 automata váltó továbbra is szépen teszi a dolgát, semmi probléma.
A futóműről sem változott a véleményem jelentősen, egyedül a Vector 4seasons gumikról; 75000km-t bírt a gyári új szett, mindenki döntse el hogy ez sok vagy kevés, viszont gondolom ennek a kopásállóságnak volt az ára, hogy az új dedikált téli/nyári gumi érzésre puhábban fut, azonos nyomásértékek és útvonal mellett.
Összefoglalva továbbra is meg vagyok elégedve, és mindig úgy nézek rá vissza a parkolóba, hogy de jól néz ki ez a kocsi.
Hibalista
- 6500 km, még semmi. - - 50000 km, a vezető oldali ülésben feltehetően egy rugó súrlódott,ez balra dőlésnél recsegő hangot adott, garanciában cserélték az ülés párnázását és szerkezetét (a márkaképviselet nagyon korrekt volt, miután elhajtottak a márkaszervizből,és erélyesebben jeleztem a panaszomat), a hang megszűnt. Összefügghet, hogy a magasság állító rugó elég gyenge, havonta 1-2szer utána kell állítani a magasságot, mert elmászik az adott szintről.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 2 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 97000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Voyager 3.3 Aut. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
