Jó-jó, de mire?
Szöveges ítélet
Elég kedvezményesen jutottam hozzá, egyébként meg sem fordult a fejemben, hogy ilyet vegyek. Alapból szerethető, nem rossz autó, de nagyon sokat nem kell tőle várni, se minőség se teljesítmény és se kényelem terén. Jön-megy, szedi a lábát, de sok idegesítő része van, amiket kár hogy megengedett magának a gyártó.
Az ülések oldaltartása elhanyagolható, maga az ülés pozíció sem a legjobb, mert távol van az ajtó könyöklő. A pedálok nekem túl közel vannak, így csak kompromisszummal találom benne a helyem. Középső könyöklő nincs, helyette egy kis ajtós box van, amibe nagyjából egy szemüveg tok fér csak el. A kesztyűtartónak nagyon buta formája van, de legalább az anyósülésen hatalmas a lábtér. Érdekes módon nincsenek kapaszkodók, ahogy ülés mögötti zsebek sem. A kalaptartó az egyik legbutább dolog, amit valaha autóban látta, ugyanis az ajtóval nem hajtódik fel, hanem külön kell kézzel megtenni azt. Ezt házilag megoldottam két fekete nylon zsinórral és 3D nyomtatott átvezető patentokkal. Így gyárinak néz ki teljesen. Legalább a csomagtartó nagynak mondható, már lehet bele pakolni egy-két dolgot.
Kár, hogy csak hátul van parkolóradar, elöl nagyon hiányzik. A váltója hihetetlen pontatlan, kattogós, nehézkes. Ennek az ötsebességes modellnek sajnos ez a sajátossága, a hatsebességes már jobb állítólag.
A motor nagyon spórolós, még a 100 lóerőt is sajnálták belőle. Ahogy elveszi az ember a gázt, ránt egyet, mert rögtön leejti a fordulatot. Ennek megfelelően 1500 alatt nem él a motor, újra meg kell tanulni vezetni, a turbólyuk meg akkora, hogy átesik rajta az egész autó.
Az ablakmosó rendszer egy vicc, 60km/h felett nem a szélvédőre megy a folyadék, 100 felett meg csak nehézkezesen törölnek a lapátok. Ez a kicsit fura szélvédő szög és görbület miatt lehet így, de borzalmasan idegesítő.
Télen és esős időben az ékszíj elkezd nyikorogni, azt mondták, hogy nem tudnak vele mit tenni, magának a szíjnak nincsen baja. Letudták annyival, hogy "ez ilyen".
Összességében vállalható, élhető autó, de mégegyszer nem kéne, még ingyen sem biztos. Be lesz számítva másik autóba, családi autót öröklök.
Hibalista
- 22 ezer km alatt nem volt meghibásodás, ez azért nem meglepő. Szervízben kétszer volt kötelező olajcserén. Az autóhoz nézve elég drága a szervíz, olaj+szűrők+adblue 50 ezer volt munkadíjjal. Ennyiből majdnem egy prémium autót is megcsinálnak.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Qualité Szolnok
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift GLX 2015 | Következő autója? | XC60 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
