Hörcsög
Szöveges ítélet
Szembeállva vele, egy barátomnak a "hörcsög" név jutott az eszébe, azóta ez rajtaragadt. Alul vigyorgó száj, oldalt a tükrök a fülei, középen a pözsójel az orr...
Kis városi női autó. A fogyasztása ennek megfelelően városban 5l alatt, pályán 6l felett. Elől meglepően tágas, hátul csak törpéknek ajánlható. Ezzel a "felszereltséggel" borzalmasan fapad. Se elektromos ablak, se centrálzár, se szervókormány, de még külső/belső levegőkeringtetést sem lehet állítani, ami sertéstelep vagy hasonlók mellett elhaladva fincsi. Elől csak 2 szék található, nem nevezném őket ülésnek, oldaltartás zéró, kanyarokban lábbal tartom magam, nyáron kegyetlen meleg, bármit csinálok, ömlik a hátamról a víz, egyszerűen klíma nélkül elviselhetetlen. Előredöntve nem talál vissza az eredeti állapotba, (2006-os autó!!! Szánalom!) viszont érdekes módon hosszabb (400-500km) úton sem fájdult meg a hátam. A számtalan tárolórekesz hasznos, de azt már nem értem, miért nem lehetett egy ajtót tervezni a kesztyűtartóra. Műszerfal nincs, van egy km óra, meg néhány lámpa, ennyi. A beltér falura elmegy, (a kormány szép!) de középen a narancssárgán világító IZÉ, amire a hűtés-fűtés szabályzást tették, nagyon gusztustalan. Nem tudom, hogy gondolták a designerek. A váltógomb borzasztóan ocsmány. Érdekes, hogy így 1,5 év után sem nyikorog-kopog-csörög a sok műanyag belül - valszeg csak szerencsém van...
A fűnyíró-imprezza alapjárat hang jópofa, a kis 3 hengeres Toyota motor megfelelően mozgatja a kis autót, de "érezhető" gyorsulásért taposni kell. (Az "érezhető" nagyon idézőjeles. :) ) Nem versenykocsi, nem is annak szánták.
A váltó igazi PSA hulladék: kidobálja az egyest, rükvercnél mindíg reccsen, pontatlan. 50km/h sebességnél 2. és 5. fokozat között bárhová kapcsolhatunk, elviszi a kocsit. Csak a véletlen műve lehetett, hogy ilyen kis fogyasztást tud a motor produkálni egy ilyen nyomorult váltó mellett..
A futómű egy vicc, össze vissza nyeklik botlik, kanyarban fel akar borulni, egyenesben minden porszemcsét közvetít az utastérbe, szóval komoly szerkezet, megvan a bódé fíling. :)
Pályán 140 körüli utazósebességet lehet vele tartani, (GPS szerint, az óra felfelé csal) itt kb 7-7,5 litert eszik, gazdaságos kb 120km/h lenne. Városban elmegy, de nagyon hiányzott a szervókormány!
Céges autó, magamnak soha nem vennék ilyet, főleg nem ennyiért!!! Szerintem a reális ára kb. 1.300.000 Ft körül lenne.
Mindent összevetve ez az autó egy nagyon nagyon drága vicc.
És nyáron, klíma nélkül kínzás!!!!!
A kuplungcserére már nem került sor, lecserélték inkább. Nem fogom visszasírni.
Részvétem annak, aki saját pénzből vett ilyet/aygot./C1-et.......
Hibalista
- A kopó cuccok + beázik! Emelkedőn orral lefelé nagy eső után kb 5 liter víz bal elől... Nagyon gáz!
-
- A váltó hátramenetbe kapcsoláskor minden alkalommal reccsent, igazából működött, csak gáz volt, ha emberek voltak a környéken.
-
- Télen hideg motorral csúnya szelephang. (valamelyik hidrotőke?)
-
- 90000-nél elkezdett haldokolni a kuplung. (Csere 250.000. Ft lett volna)
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz. Semmi extra.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 103000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Brava | Következő autója? | ZSU-23-4 Shilka |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
