Városi családtag
Szöveges ítélet
A Becsületesnepperre hagyatkozva 2009-ben lett az enyém a „Kispözsó”. Frissen kikerülve az egyetemi padból annak idején kaptam állást, egyedülálló voltam. A 106-os gyakorlatilag minden elvárásomnak megfelelt. A kispolák után űrhajó élmény volt, pedig ez az autó is egyszerű mint az egyszeregy. Olcsón hozzájutottam, ráadásul aprópénzből fenntartható. Szempont volt, hogy kicsi legyen, de az elöl ülők számára kényelmes, keveset fogyasszon, a kis abroncsméret stb. A klímát keresgélés közben kihúztam a listáról, ezt utólag megbántam. Viszont van benne elektromos ablak. A benzines helyett a dízelre esett a választásom, annak ellenére, hogy évi 7-10 ezret vezettem, ráadásul jórészt városban. Nem csalódtam. Tökéletesen tette/teszi a dolgát. 8 év alatt a kötelező szevízeken kívül egy kuplung csere volt a komolyabb költség (200 euró hivatalos szervízben), valamint lakatolni is kellett, mert oldalról belémszállt egy Hyundai Atos. Új motortartó bakokat is kapott, de az is elenyésző költség. Az első télen még rendesen próbára tett a reggeli indításokkor, de megfelelő szerelőhöz kerülve, a szelephézagok beállítása után, már pöccre indult a legnagyobb mínuszokban is.
Nem repül az autó, de már az oktató is megállapította, hogy nyugdíjas a vezetési stílusom. A városi közlekedésre tökéletesen megfelelt. Autópályán is megelégedtem a 120-as sebességgel, amit kicsivel a 3000-es fordulatszám teljesített.
A felfüggesztéssel szó szerint semmi gondom nem volt, pedig borzalmas állapotban lévő útón tett meg évekig heti rendszerességgel 100 km-t.
Tipushibaként a váltórud kopását említeném. Első alkalommal, amikor menet közben hirtelen nem tudtam váltani, rendesen rám hozta a frászt, mivel nem sokkal előtte kapott új kuplung szettet. Hamar kiderült, hogy a váltórúd a ludas, és filléres hibáról van szó. Ha van aknád, egyedül is cserélheted.
Közben megházasodtam és hamarosan bővült a család. Két évig bírtam a gyerek ki és behelyezését a hátsó ülésen lévő gyerekülésbe. Az kegyetlen mutatvány. Megszületett a döntés, hogy cserélni kell. Ismét a Nepperre hallgattam, egy hónapja megvan a váltótárs. Mivel a városi használat miatt kisméretű családi autót kerestem, mondanom sem kell, hogy a Jazz mellett döntöttem. Egyelőre az is teszi a dolgát, de hiáb az 5 ajtó és a minden képzeletet felülmúló térkínálat, visszasírom a 106-os kényelmes ülését.
Közben kiderült, hogy hiába vettem 115 000 km-el a Peugeot-t, a DNA adatbázisa szerint egy évvel korábban 285 000 volt benne Belgiumban. Jobb, hogy nem tudtam, mert nem vettem volna meg, és szegényebb lettem volna egy jó autóval.
A Jazzt már gond nélkül megvettem 275 000 igazolt km-el.
A Peugeot lassan eladósorba kerül, de nehezen szánom rá maga. Az asszony is nagyon szereti és ragaszkodik hozzá, de sajnos nincs értelme két autót fenntartanunk a nevettségesen kevés megtett évi km mellett.
Hibalista
- motortartó bak, váltórúd, index relé, féklámpa kapcsoló
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Katančević servis - Újvidék
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | 126p | Következő autója? | Jazz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
