Szerelem első látásra
Szöveges ítélet
2005 év végén sikerült hozzájutnom ehhez a már-már perverz imádattal szeretett oroszlánhoz. Az előző kocsimhoz képest maga a mámor volt járni vele, és a mai napig is imádom. Kicsi, csak röhögök a sok szerencsétlenen akik nem tudnak megállni a városban /bár ez mostanában már nekem is kezd nehézkessé válni/. Vegyes használatban van, város és pálya egyaránt.mindenütt jól érvényesül a 75Le-s motor és ez a trükkös váltó, amit az elején nehéz volt megszokni, de kis barátkozás után egy valódi kezesbárány:) Az autó teljesen gyári, 2002-ig németországban volt egy hölgynél, itthon az előző gazdija hétvégi autónak használta, így remek, korához képest nagyon jó állapotban került hozzám. Apró kis hibái vannak és kettő zavaró. Az egyik a kilométeróra...vízhőfokot nem jól méri, megtett kilométert csak tippelni tudom, stb..fordulatszámmérő és sebességmérő o.k. álló helyzetben néha az 1-est nehezen veszi (francia). Gyári napfénytető tavaly beázott, idén meg az antennakonzolnál (talán) jön be egy kis víz. kb fél éve "befogott" a jobb első fék. fura volt, hogy az érdi emelkedőn 4-est kellett kapcsolni mert nem akart menni, majd ferrodolszag...szervíz, erre a bal oldali első fékmunkahengerbe beletört a légtelenítőcsavar.gyorsban szereztünk egyet, jó is lett.új betétek, stb...a mostani helyzet: fékezéskor balra húz, mivel a jobb oldali csak meg lett javítva, a balos meg teljesen hibátlan, úgyhogy most szépen vadászhatok egy jobbos nyerget kompletten.
Mindent összevetve: tisztában vagyok/voltam vele, hogy a francia autó alkatrészárai veszedelmesek, de pl a nyerget és a munkahengert 5k HUF-ért sikerült megszereznem bontottan, hibátlan állapotban.minden egyéb szűrő, szíj, stb... azonnal vihető volt az "U"-betűs autósbolt polcáról.egyéb alkatrészt nem kellett hozzá vadászni. Tavasszal megy fényezőhöz mert csórikám esztétikailag nincs topon, de belül egyáltalán nincs lelakva, ráadásul hetente ki van takarítva. Igazából a kilométeróra, a fék és a fényezés kivételével minden tekintetben egy remek, megbízható autó, és ami a legjobban tetszik benne:minden kézreáll, borzasztóan kényelmes. amikor először beleültem már éreztem is hogy ez kell nekem.nagyon-nagyon barátságos.igazi kezesbárány, és borzasztóan ki tud lépni pl pályán, bár nem szoktam hajtani,azért vannak olyan helyzetek (sajnos) ahol ez a tulajdonság nagyon jól jön.ár-érték arányban messze a legjobb választás volt.
szerelem volt első látásra, ami a mai napig is töretlen és az is fog maradni:)
2008.XII
Mély fájdalommal tudatom, hogy szeretett kis gyémántomat kénytelen voltam lecserélni néhány hónapja. Bár nem lehet okom panaszra, mégis lelkileg kicsit megvisel a dolog. A csere már erősen szükséges volt, ugyanis olyan hibák gyülemlettek fel, amiknek javítása gazdaságtalan lett volna. Komplett hátsó fék, lengéscsillapító, és egy marék dolog...Ráadásul ami nagy gond volt, hogy rendszertelen időközönként egész egyszerűen LEÁLLT az autó. Ez nem minden esetben veszélyes, csak napi szinten az M0-on jártam vele, és többször sodort veszélybe. Félreértés ne essék, nagyon nagyon szeretem a mai napig a kis drágát, csak nem volt más kiút. Összesen kb. 700ezer forintom ment rá, és egyre csak romlott a minőség. Szóval úgy döntöttünk, hogy eladjuk és veszünk egy nagyobbat. Isten bizony, mikor otthagytam a kereskedőnél, nem sokon múlt hogy ne sírjam el magam férfi létemre. :(
Sok emlék fűz az autóhoz, például az egyik legszebb ezek közül az első csók a menyasszonyommal, ami a kis 106-osban csattant el. Szóval nekem egy darab a lelkemből. Hála istennek a kereskedő srác is nagy Peugeot rajongó, és megtartotta magának. Remélem nem válik meg tőle, és úgy látom vigyáz rá, ráadásul szoktam is látni a kis verdát, és ha van lehetőségem megállni, mindig megsimogatom egy picit :)
Nem tehetek róla, csak jól esik.
Szóval mindent egybevetve az életem részévé vált, és örökre az is marad. Ha tehetném, visszavásárolnám és bent tartanám a lakásban :)
Remélem sokáig róhatja az utakat, és hogy egyszer visszakerül hozzám.
Hibalista
- első fék, szigetelések, hátsó ablaktörlő, kilométeróra
Ide hordtam szervizbe
Futómű/fék: Sárdy /Csepel/
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Charade G11 | Következő autója? | Volvo S40 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
