A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 106 (1991-2004)

106 1,1 XN Itinea 

Az ítélet értékelése
3,6(7 db)

Szépséges kis szörnyeteg

Szöveges ítélet

A történet ott kezdődött, hogy megszereztem a jogsit 20 évesen és fiatal nőként gondoltam nem a szüleim drága autóján kéne megtanulnom rendesen vezetni, szóval fél év gyűjtés és autónepperek végigjárása következett. Aztán megláttam a Szépségemet, első ránézésre tudtam, hogy ez nekem kell (az előtte megnézett Ticok és Marutik után maga volt a luxus). Gyönyörű kis autó, olyan hanggal, mint egy sportkocsi(előző tulaj tunningolta, sportkipufogó, ültetett kaszni...). Sehol nem rohadt, próbakörön is szépen ment, 13 évesen nem is volt túl öreg, első ránézésre nem tűnt benzintemetőnek és baromi kényelmes volt, húzott mint az állat dombon felfele is. 300000 forintért vettem, aztán első hónapban olajcsere, olajszűrő, légszűrő csere. Akkor már kezdtem észrevenni, hogy kopog kanyarodás közben, plusz a bukkanókon elég nagyot üt, de ment( az egész futóműve szét volt rohadva, lengéscsillapítókkal együtt). Aztán első hiba: kilyukadt a hűtő. Nembaj, nem fiatal, 25ezer körül volt a javítás. Rá pár hónapra éjjel mentem haza munkából és a fék sehol. Fékpedál beesve. Nembaj, a fék is öreg, 60 körül volt mindkét hátsó fékmunkahenger cseréje, a fékdob leszabályozása, első tárcsák cseréje. Ismét eltelt pár hónap és forrt a vize. Folyamatosan utántöltöttem, de felforrt. Ismét szerelő, kiderült, hogy a hengerfejjel van probléma. Motort elemeire kapták, leszabályozták, új tömítés, ismét új olaj... Ismét egy 80-90 ezres tétel. Rá pár hónapra autó reggel indít, egy nagy pukkanás és kész. A vezérlésnek valamilyen tárcsája (nem tudom már melyik alkatrésze) eltört és az egész motor összeakadt. Na ez már nem állt meg 100ezer alatt. Ezután romlott el a kis doboz (nevét nem tudom) ami az alapjáratot szabályozza, ha nem nyomtam a gázt, lefulladt. A kis Bosch dobozka 60 ezer újonnan, bontóból 8ezer, de ugyanúgy tönkremegy, mint az előző... Ezen kívül volt elektronikai problémája is, az indításgátló is tönkrement rajta, de annyiszor javíttattam 2 év alatt, hogy nem emlékszem már mindegyikre.
Szóval a 300ezres autóra ráköltöttem az ára kétszeresét két év alatt (kifelejtettem a defekteket, igaz csak kettő volt...)
Összességében egy romot vettem, amit felpofozott az eladásra a két szemétláda ember, akik el is tűntek azóta. Valószínűleg az előző tulaj/tulajok rúgták ennyire szét, nem véletlenül lehetett leültetve, sportkipufogóval, nagyon sok pénzt és ideges pillanatot igényelt, de ez szerelem volt első látásra és imádtam vezetni és ha épp' nem a szerelőimnél dekkolt, nagyon jó gép volt, télen a legnagyobb hóban is boldogan mentem vele, hidegben is pöccre indult. Mindig imádtam, de minden egyes hibájánál rájöttem, hogy borzasztóan át lettem verve.
(Egy 18 éves frissen végzett autószerelőnek adtam el hobbikocsiként szépen felsorolva az összes hibáját, szóval nem zsákbamacskát vett 200ezer forintért. Ő is ezen tanult, csak összetörte két hónap alatt, az én szívem meg majd megszakadt, amikor megláttam a rongyos kaszniját...)

Hibalista

- Fékek (fékmunkahenger beadta a kulcsot, fékolaj elfolyt, elkopott féktárcsák) - Motor többször (hengerfejes volt) - Tönkrement a vezérlés (indításnál meghalt valami és beleverte a szelepeket a hengerekbe, ismét hengerfejezés ) - Kilyukadt hűtő. - Elektromos probléma (hátsó lámpák nem világítottak) - Teljes hátsó futómű kuka, elől törött féltengely... A teljes futómű. - Alapjáratot szabályzó kis dobozka is beadta a kulcsot(nem tudom a nevét)

Ide hordtam szervizbe

Vidéken ismerősökhöz, számla nélkül, jelképes munkadíjért.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 106 1991

További ítéletek (84 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)