presztízs autó.
Szöveges ítélet
Félve vettem meg a kisautót, volt már peugeotom, mondjuk a fotói alapján mertem belevágni, fotókon jól mutatott, meg a tróger eladó írta(autókereskedő) informál minden hibájáról telefonon.
Persze, hogy a felét nem mondta el, betudom annak, hogy nem értett hozzá...?
Leírom minden hibáját, meg mire kell figyelni, meg vigyázni.
A lakkozása foltos, a naptól, peugeot betegség. Nagyon ronda, csak teljes fényezéssel javítható.
A hűtője mint a szita, olyan volt, több luk volt rajta, mint anyag.
250km-t jöttem vele haza, 2 liter víz hiányzott belőle legalább!
Ehhez képest nem lett hengerfejes, teljesen hibátlanul ment!
Valószínű az összes hasonló korúnak, ha nem volt még cserélve a hűtője, olyan lehet, mint a gatya. De a motorja úgy látszik, nem sínyli meg.
Futóműve elég masszív, rugói is, féke nagyon erős, ehhez a kisautóhoz képest túl masszív a futóműve. Hatalmas pont.
Kasznija felülről galvanizált, alulról már nem annyira, alul vannak rajta rozsdafoltok, de luk nem. 20 éves autó. Hasonló korú Opel, Ford már olyan, mint az ementáli sajt.
Küszöb kívülről hibátlan, nyomkodásra már recseg. Peugeot nyavalya, belülről rohadnak, a cinkelés csak kívülről van rajtuk.
Az összes elektronikai dolog rajta megy, kivéve a legfontosabbat: a generátor!
És ahogy nézem, elég sok hasonló motorosnál be van tojva.
Hogy miért? Az adagoló felette van, Lucas adagoló, rakás sz.r, ilyen idősen már folyik belőle mindenhonnan a gázolaj. Rá a generátorra. Meg kap a motorból is olajat, a hengerfejtömítésnél, meg a szelepfedélnél. Úgy látszik mégsem szerette a víz nélküli menetet...
A féltengelyek borzalmasak, nem tudom gyárilag meddig bírják, de ezen már nagyon kuka volt. Szét nem hullott, de kanyarban nagyon kattogott.
Vettem használtat, eladó biztosított afelől, jók...
Megmozgattam a csuklót, kotyogott, gondoltam még nem vészes...
De az volt, kattogott ez is kanyarban...
Ugyanez a motor van még a rover 100-ban, nissan micra-ban, citroen saxoban.
Olajat nem eszi egyáltalán, egész jól megy vele a kaszni, és a fogyasztása...mértem 3.5 litert is.
Most kicseréltem a hengerfejtömítést, de valamit elrakhattam, mert nem indul. :D
Pedig a vez tengely csavarral rögzíthető, meg az adagoló is.
Főtengelynek van egy kis luk. Valamelyiket nem jó helyre rakhattam...
Mellettem szól, hogy összevissza írják a szervízkönyben.
Ellenem, hogy előtte nem jelöltem össze. :)
Persze, mert a hülye adagoló elfordult, gondoltam elég csak levennem a bordáskereket a vez tengelyről. Szimering cserénél elég volt, gumipók megfogta, most lusta voltam...meg is szívtam.
Jó kis kocsi amúgy, csak mindenki le akarja túrni az útról, titka, hogy követni kell a forgalmat.
Aztán lehet, ha X5-ös BMW-vel tötymörögnék, azt is letúrnák.
Hátsó híd még egyben van, úgy látszik, nem volt még cserélve.
Szervizkönyv hozzá az ncore-on van.
Hibalista
- generátor, adagoló, hengerfejtömítés, szelepfedél tömítés, féltengelyek, hűtő.
Ide hordtam szervizbe
én
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
én, meg zoltán ismerősöm, kissé foghíjas információival.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 201000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Fos Astra | Következő autója? | nekem egy T72 tank lenne jó... |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
