pörgős,formás,városi - bkv helyett, és kedvező áron :)
Szöveges ítélet
összességében én nagyon szeretem a kocsikámat :)
hosszú útra, 120 feletti tartós sebességre egyáltalán nem ajánlom!
városi közlekedésre jó (7-10 liter fogyasztás az úttávnak megfelelően), parkolni könnyű vele.
a formája szerintem még most is megállja a helyét a kisautók kategóriájában.
nem rozsdásodik, szép marad a kaszni, első ülések kényelmesek, hátul kicsit fapados, és nem túl nagy a hely a hosszú lábaknak...
hátsó üléseket előre döntve tök jó "nagy" rakodóhely van!
****************************************
éles kanyarba vissza 3, max. 40km/h különben a volánt inkább kapaszkodásra, mint kormányzásra használod :)
zöld lámpánál "kilövéskor" a kemény kihúzatásnál is - 30 mp után behozza bármilyen kevésbé menő autó az előnyödet :)
de az utastérből az 50 km/h sebesség is gyorsnak tűnik :)
viszont pörög a kis kocsi, panasz nem is lehet rá! szerintem könnyen, fürgén lehet vele lavírozni, a nagyvárosi közlekedésben pedig 50 lóerővel is tartod a lépést, nem igaz? :)
****************************************
ahogy nézem a hirdetéseket, egy 15 éves pizsó (unokaöcsém így hívja) 106-ot már egy új autó pár havi törlesztőrészletért megvehetsz, viszont még évekig eljárhatsz vele, úgy, hogy nem mérgelődsz a minőség vagy a teljesítmény miatt!
az ára megéri még most is.
**********************************
ajánlom azoknak, akik szerényen tudnak csak költeni autóra, és egy formás, megbízható, városi, szerethető kis kocsira vágynak!
Hibalista
- hibák (1) - típushibaként máshol is láttam:
- műszerfalvilágítás (!!! kiégnek az izzók, vagy kontakthiba)
- futóművet jól kikészítik a magyar utak
- kipufogó kilyukadt (bár ez városi autó betegség, teljes csere óta, azaz 3 éve hibátlan)
- fékproblémák (nálam fékmunkahenger kb. 115eKm-nél, viszont 4 éve volt féktárcsa, betét csere, most 20%-os a szerelőm szerint)
- francia autó révén hülye megoldások vannak benne (km spirál szakadt el, a szerelő sokat panaszkodott a cserénél)
- kuplung szerkezet (cserélve volt a váltón kívül minden 120eKm-nél)
- futómű (nekem jobb első futómű hosszabb pihin után nyekeg, aztán helyre jön. egy ideje finoman kopog - kb. 129eKm-nél kezdődött, egy brutál kátyú után)
- hibák (2) - ezekkel találkoztam, de nem tűnik tipikus hibának:
- gyújtáskapcsoló cserére szorult...
- motorháztető-nyitó bovden elszakadt (megadta magát a hidegben)
- ablakmosótartály kupak elszakadt (nem nagy gond, csak hát a minőség...)
- az övfeszítő nem húzza vissza a nyugalomban lévő övet (öreg)
- jobb oldali ülés csak leghátul kattan be. (na ez mitől van?)
- alapjárat magas (néha ugrál)
- van valami gagyi kompúter, de nem diagnosztikázható
Ide hordtam szervizbe
nagyon jó, és olcsón dolgozó szerelőm van, aki néha grátisz is megjavít dolgokat :) sosem éreztem azt, hogy átver, és hát az egész család hozzá jár az autókkal. a munkadíjra max. 10eFt-ot számolt, mondjuk a nagyker áron szerzett alkatrészek árain játszik.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 95 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | ez az első autóm | Következő autója? | biztos nem francia gyártmány lesz, de kisautónál maradok, viszont erősebbet választok (minimum 1,3) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
