A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 106 (1991-2004)

106 1.5D Zenith 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olaszországba 2,7 literrel

Szöveges ítélet

Anyukámnak honosítottuk elvileg nem egészen 140000km-rel. Gyakorlatilag már akkor több százezer lehetett benne.
Azóta emlékszem a próbaútra. Mennyire egy kalandos játékautó ez...
Eleinte nem sokat költöttünk rá, kötelező dolgok, olajcsere, fékek, kapott jó Fulda gumikat. Első hiba: adagoló visszacsapószelepet kellett rá tenni, mert nehezen indult lejtős úton. Házilag 10 perc alatt elvégezhető művelet.
Egy kisebb baleset érte a jobb elejét, így lett sötétebb zöld a sárvédő. :)
Anyukám hibamentes 20000km-e után hozzám került az autó pizzafutár és buli autónak.
Ekkor emelkedtek az autózás költségei. :)
Szerintem 10 ezer fölött lehetett a kihordott pizzák száma. Ezen kívül sok átmulatott éjszaka kelléke volt és kiránduló autónak sem volt utolsó.
Egy Box utca nevű szervizbe kellett vinni a pizzás korszak elején. Ez a hely mindenki örömére már megszűnt. Átlagosnál nem volt rosszabb hely, csak kimaradt a váltóolaj feltöltési mennyiség 75%-a. Nekem meg kimaradt a fél fizetésem. De ezelőtt egy pozitív dolgot is tettek: korrektül felkészítették az autót egy 3000km-es olaszországi körutazásra.
10 napos (eddig életem legszebb) nyaralására vitt el minket. Két megállással érkeztünk a Balaton-partról Firenzébe. Firenze előtt 50km-rel teljesítményvesztés, furcsa viselkedés: megmelegedett az adagoló. 10 perces kiállás egy gyönyörű autópálya pihenőbe orvosolta az azután soha nem jelentkező problémát. Sok lehetett neki egybe 500km 35 fokban. Az autó életének csúcspontja lehetett a 2 napos parkolás a Piazzale Michelangelo-n. Pisában, vagy 1100km után az első tankolás: nem kötelező elhinni de 2.7 liter átlag. Ez a nagyon spórolós vezetésnek köszönhető (90km/h pályán), de 4 fölé egyébként sem ment volna. Az autóban nem volt katalizátor sem, elég jól be volt állítva az adagoló. Megjárta a Cinque Terrét is. Riomaggioréba nem engedtek be, oda kevés volt :D Előttünk egy fehér Pajero kérdés nélkül száguldott be, elénk meg kétségbe esve futott a Carabineri. Olyan fejet vágott, mintha fizikai képtelenség lenne amit lát, pedig nem tudtam volna megnyugtatni, akkor sem ha beszélek olaszul, mert előtte 5 perccel találkoztunk fent a hegyen egy fehér, francia 106-ossal (azon még csak tetőablak sem volt :D). Indultunk tovább. Igen ahogy gondoltam az első szembejövő a másik 106-os volt. A hatóság biztos azt hitte szívatjuk. :D A második falu, Manarola már tárt karokkal fogadott minket. Innét visszafele La Speziába menet már kezdtem hallani, hogy féltengely csere lesz. Hazaindulás a Garda tótól volt, egyhuzamban mentünk végig 140-150 között. Az autó ilyeneket mindig simán hozott. Hihetetlen.
Sok feladat várt még rá a következő másfél évben.
Mindig minden meg volt csináltatva rajta még megelőző jelleggel is. Ezt kellett volna jobban erőltetni, mert a hengerfej alóli olajfolyás túl sokáig lett halogatva. Innét folyamatos kenésben részesítettük a hosszbordás szíjat 10W-40-es motorolajjal. A szíj (hiába a 10 ezrenkénti csere) ezt nem szerette. Annyira, hogy gyakorlati szakmai vizsgám előtt 1 órával Budapestre menet, Budaörsön az M7-esen elszakadt. Ez nem lett volna baj. Csak becsípődött a vezérműszíj alá és átugrott/szakadt. Két szerencsém volt: az autómentős és a szerelő. Az autómentős annyiért vitt el és intézett saját magától kárfelmérést, amennyiért szerintem vidéken szóba sem állnak az emberrel. A szerelő, állandó tájékoztatás mellett, pár hét alatt, professzionális munkát végezve, minőségi alkatrészekkel elvégezte a javítást. Adagoló beállítást is csinált. Azóta is hálás vagyok neki. Utána egy kicsit jobban ment a kocsi, ugyanolyan fogyasztás mellett. Ekkor már nem pizzáztam vele. Kezdtem kinőni másik munka miatt. :(
Ha jobban álltam volna anyagilag, megtartottam volna második autónak, de mivel minden fillér számított és a munkámra ez a kocsi nem volt már alkalmas érzékeny búcsút vettem tőle. Ez volt az első, és úgy érzem az utolsó autóm amit megkönnyeztem.

Hibalista

- Generátor - Önindító - Futóműben ami csak lehet elég gyakran, meglepő módon a hátsó híd nem ment tönkre - Dönthető ülés szerkezete - Jobb első belső kilincs - Km spirál - Motorban minden tömítés - Váltó - Féltengelyek - Kipufogó - Fűtőradiátor - Nagyobb hiba: vezérműszíj szakadásnál: teljes felújítás a motorban lásd a hosszabb leírásban

Ide hordtam szervizbe

Szabó Autószerviz Cserszegtomaj, Rezi útOlcsó hely és alapvetően rendesek, a főnök jó szakember, de sok a hiba, reklamálni nem lehet, mert besértődnek(?!).Féknyerget akartak cseréltetni, aminek semmi baja nem volt, csak rosszul tették vissza. Egy ismerősöm Xsarájának 150-ről való fékezésnél derült ki ugyanez a hiba, a náluk való fékszerviz után. Hiába dolgoznak olcsón, mert egy hibát ötödszörre javítanak, köszönhetően többek között az állandó kapkodásnak és a silány alkatrészeknek.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Tomi Budaörsön,megmentett a vezérműszíj szakadásból, anélkül hogy lehúzott volna. Profi, alapos munka!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 136000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? 318i Következő autója? Corsa B
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 106 1991

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)