Olaszországba 2,7 literrel
Szöveges ítélet
Anyukámnak honosítottuk elvileg nem egészen 140000km-rel. Gyakorlatilag már akkor több százezer lehetett benne.
Azóta emlékszem a próbaútra. Mennyire egy kalandos játékautó ez...
Eleinte nem sokat költöttünk rá, kötelező dolgok, olajcsere, fékek, kapott jó Fulda gumikat. Első hiba: adagoló visszacsapószelepet kellett rá tenni, mert nehezen indult lejtős úton. Házilag 10 perc alatt elvégezhető művelet.
Egy kisebb baleset érte a jobb elejét, így lett sötétebb zöld a sárvédő. :)
Anyukám hibamentes 20000km-e után hozzám került az autó pizzafutár és buli autónak.
Ekkor emelkedtek az autózás költségei. :)
Szerintem 10 ezer fölött lehetett a kihordott pizzák száma. Ezen kívül sok átmulatott éjszaka kelléke volt és kiránduló autónak sem volt utolsó.
Egy Box utca nevű szervizbe kellett vinni a pizzás korszak elején. Ez a hely mindenki örömére már megszűnt. Átlagosnál nem volt rosszabb hely, csak kimaradt a váltóolaj feltöltési mennyiség 75%-a. Nekem meg kimaradt a fél fizetésem. De ezelőtt egy pozitív dolgot is tettek: korrektül felkészítették az autót egy 3000km-es olaszországi körutazásra.
10 napos (eddig életem legszebb) nyaralására vitt el minket. Két megállással érkeztünk a Balaton-partról Firenzébe. Firenze előtt 50km-rel teljesítményvesztés, furcsa viselkedés: megmelegedett az adagoló. 10 perces kiállás egy gyönyörű autópálya pihenőbe orvosolta az azután soha nem jelentkező problémát. Sok lehetett neki egybe 500km 35 fokban. Az autó életének csúcspontja lehetett a 2 napos parkolás a Piazzale Michelangelo-n. Pisában, vagy 1100km után az első tankolás: nem kötelező elhinni de 2.7 liter átlag. Ez a nagyon spórolós vezetésnek köszönhető (90km/h pályán), de 4 fölé egyébként sem ment volna. Az autóban nem volt katalizátor sem, elég jól be volt állítva az adagoló. Megjárta a Cinque Terrét is. Riomaggioréba nem engedtek be, oda kevés volt :D Előttünk egy fehér Pajero kérdés nélkül száguldott be, elénk meg kétségbe esve futott a Carabineri. Olyan fejet vágott, mintha fizikai képtelenség lenne amit lát, pedig nem tudtam volna megnyugtatni, akkor sem ha beszélek olaszul, mert előtte 5 perccel találkoztunk fent a hegyen egy fehér, francia 106-ossal (azon még csak tetőablak sem volt :D). Indultunk tovább. Igen ahogy gondoltam az első szembejövő a másik 106-os volt. A hatóság biztos azt hitte szívatjuk. :D A második falu, Manarola már tárt karokkal fogadott minket. Innét visszafele La Speziába menet már kezdtem hallani, hogy féltengely csere lesz. Hazaindulás a Garda tótól volt, egyhuzamban mentünk végig 140-150 között. Az autó ilyeneket mindig simán hozott. Hihetetlen.
Sok feladat várt még rá a következő másfél évben.
Mindig minden meg volt csináltatva rajta még megelőző jelleggel is. Ezt kellett volna jobban erőltetni, mert a hengerfej alóli olajfolyás túl sokáig lett halogatva. Innét folyamatos kenésben részesítettük a hosszbordás szíjat 10W-40-es motorolajjal. A szíj (hiába a 10 ezrenkénti csere) ezt nem szerette. Annyira, hogy gyakorlati szakmai vizsgám előtt 1 órával Budapestre menet, Budaörsön az M7-esen elszakadt. Ez nem lett volna baj. Csak becsípődött a vezérműszíj alá és átugrott/szakadt. Két szerencsém volt: az autómentős és a szerelő. Az autómentős annyiért vitt el és intézett saját magától kárfelmérést, amennyiért szerintem vidéken szóba sem állnak az emberrel. A szerelő, állandó tájékoztatás mellett, pár hét alatt, professzionális munkát végezve, minőségi alkatrészekkel elvégezte a javítást. Adagoló beállítást is csinált. Azóta is hálás vagyok neki. Utána egy kicsit jobban ment a kocsi, ugyanolyan fogyasztás mellett. Ekkor már nem pizzáztam vele. Kezdtem kinőni másik munka miatt. :(
Ha jobban álltam volna anyagilag, megtartottam volna második autónak, de mivel minden fillér számított és a munkámra ez a kocsi nem volt már alkalmas érzékeny búcsút vettem tőle. Ez volt az első, és úgy érzem az utolsó autóm amit megkönnyeztem.
Hibalista
- Generátor - Önindító - Futóműben ami csak lehet elég gyakran, meglepő módon a hátsó híd nem ment tönkre - Dönthető ülés szerkezete - Jobb első belső kilincs - Km spirál - Motorban minden tömítés - Váltó - Féltengelyek - Kipufogó - Fűtőradiátor - Nagyobb hiba: vezérműszíj szakadásnál: teljes felújítás a motorban lásd a hosszabb leírásban
Ide hordtam szervizbe
Szabó Autószerviz Cserszegtomaj, Rezi útOlcsó hely és alapvetően rendesek, a főnök jó szakember, de sok a hiba, reklamálni nem lehet, mert besértődnek(?!).Féknyerget akartak cseréltetni, aminek semmi baja nem volt, csak rosszul tették vissza. Egy ismerősöm Xsarájának 150-ről való fékezésnél derült ki ugyanez a hiba, a náluk való fékszerviz után. Hiába dolgoznak olcsón, mert egy hibát ötödszörre javítanak, köszönhetően többek között az állandó kapkodásnak és a silány alkatrészeknek.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Tomi Budaörsön,megmentett a vezérműszíj szakadásból, anélkül hogy lehúzott volna. Profi, alapos munka!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | 318i | Következő autója? | Corsa B |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
