A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 106 (1991-2004)

106 1.4 Color Line+LPG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

LPG and Charm

Szöveges ítélet

Amikor még nem volt meg, folyton az volt a bajom hogy sokat fogyaszt az autóm és nem éri meg vele bejárni, így akármennyire is szerettem a Mitsumat, el kellett adjam hogy maradjon pénzem másra is, ne csak tankolni.
Nem ezt a márkát és nem ezt a típust kerestem, sőt nem is én voltam aki kifogta, hanem apám a gép előtt ülve.
Ahogy az lenni szokott, ez is egy olcsó lejárt műszakis osztrák autó, látszólag kevés futott kilométerrel, szép kül-beltérrel. Ami extrák vannak benne:

- Klíma:jéghideg és működött! Egészen egy hónapja romlott el, akkor nagyon el voltam keseredve több minden más által. Utóvégül kiderült egy cső repedt el és tölteni kellett. 25 pisztolyorrú Mátyást kellett leszurkolnom számla nélkül.
-Előnye:Mindig hamar lehűtötte az elöl ülőket.

-Hátránya: A motort nagyon lefogta, hátra nem jutott már sok belőle még a javítás után sem. Továbbá amikor bekapcsol a hűtőventilátor teljes fokozaton, az autó mint egy felszállni készülő űrrepülő hangzását és rezgését közvetítette az utastérbe. Autópályán illetve bárhol ahol minimum 40-nel suhansz, a szabad levegő lehűtőtte annyira a szerkezetet hogy nem kellett bekapcsolnia.
És ami a legrosszabb: SZINTE 0 KESZTYŰTARTÓ!

Ez az extra volt az egyik ami miatt megvettem, a 106-osok\Saxo-k közt nagyon-nagyon ritka a klíma, pláne ami egyáltalán működik.

-Levehető gyári vonóhorog: Igen, volt olyan bátor első gazdája, hogy a gépállatot vonóhoroggal kérje! A célját ellátja, a levétel nem igényel különösebb agymunkát, jelezve is van a felépítményen mit kell tegyünk. Gyári Peugeot vászonzsákban kaptam az elemeit, gyári műanyagkupakkal, amit még nem loptak el. (kop-kop)

-Fordulatszámmérő: Bizony, ez ebben a kategóriában nem volt evidens, egy szint alatt felejtsd is el. Volt helyette nagy kvarcóra. Hozzáteszem azt könnyebb és logikusabb beállítani mint a digitálisat a műszerfalon az enyémben.

-Villanyablakok: Ma teljesen megszokott, itt ez is extra. A kapcsoló sajnos elég hülye helyen van a váltó és a kézifék közt. Hozzá lehet szokni, de semmi több. Működés közben van egy hangja, engem nem zavar.

Nagyjából ezek jutnak eszembe. ColorLine felszereltség.

Az autó külseje: Igazi városi autó. Nagyon de nagyon apró. Kívülről nézve még inkább. Mielőtt megveszed, ülj be abba az autóba amiben jöttél, majd pedig állj be mögé és jól nézd meg. No így fognak látni az emberek az autóban: Elég picikének.

A formavilág és minden egyéb teljesen egyénfüggő, nekem speciel tetszik ez a lehető legkisebb oroszlán dolog, a második kiadással már nagyon látszik később milyen irányokba ment el a formaterv, de egy percig sem mondható nagyon csajosnak vagy idejétmúltnak.

Nyisd ki az ajtót s nézz bele a belsejébe:
Maga a kárpitozás szép, felszereltségtől és kiviteltől függően kapsz több vagy kevesebb fémfelületet amin megakadhat a szem. Az enyémen nincs túl sok ami látszik, harmonizál a műszerfallal és minden mással.
Az ülések normálisan néznek ki, ám a sok ki-be szállástól elég hamar el tudnak szakadni, akkor is ha teszel rá üléshuzatot. Az alatta lévő anyagok azok amik megadják magukat tizenöt-hat év után. Amikor beülsz akkor érzed hogy az ülések kényelmesek, de nem ebben akasz egy Debrecen-Velence távolságot: Nincs benne sok töltet, sem oldaltartás. Állíthatod előre-hátra, az ülés háttámláját nekem legalábbis meg tudtam oldani hogy kényelmes legyen.
Ami probléma, hogy nincs benne magasság állításra semmilyen lehetőség, még a legjobban felszerelt modelleken sem.
Beállítás után érzed, elég kevés hely van a lábnak, a pedáloknak meg még kevesebb. Ezt nem nagy embereknek tervezték. A kormány normális fogású, nem kopik könnyedén sőt sok későbbi modellbe is ez kerül. Fogásra teljesen jók, a kezemnek se nem vékonyak se nem vastagok, még akkor sem csúszik meg amikor izzadtak a kezeid.
A kormányt semmilyen irányban nem lehet állítani, ez egy hatalmas hiba. Rendelni sem lehetett ilyet bele, ezt kaptad ezt kellett szeretni.
A kormánytól simán lehet látni a műszereket, a jobban felszereltekben van digitális műszeregység, kilométerszámláló és egyben óra is. Ha kivillan a csavarkulcs ikon, az itt nem azt jelenti hogy végzetes hibája van a kocsinak, csak az adott tízezer kilométeres szervízintervallum letellt, ideje olajat és minden mást cserélni.
Alacsonyabb felszereltségnél (illetve a dízeleknél is ha nem csal az emlékezetem), motorizáltságnál a fordulatszámmérő helyett egy szép analóg kvarcóra foglalja el a jobb szekciót, a digitális kijelzőcske pedig mindenhol analóg.
Másik gondolm az, hogy a műszerfalon nincs víz és\vagy olajhőmérsékletmérő, ezzel megjártam egyszer, a történetet le is írom alant amint odaérek.
A műszerfal többi része kézre áll, minden gomb a helyén van és rendesen csúszik-mászik,működik. Szerencsésebbeknek van az autóban klíma is. 1,1-es, 1,4-es, 1,6 és 1,5D motorokhoz lehetett rendelni, és ha meg van csinálva akkor bizony hűt rendesen! Nagyon jó dolog nyáron. Ez az autó mutatta meg mennyire fontos is ez a nem is olyan kis extra. Ritka extra, ha ilyet látsz érdemes megnézni. Mint fentebb írtam, klíma esetén szinte semmi kesztyűtartót nem kapunk.
Nagyobb extraként az utasoldali légzsákot is meg tudom említeni, ez sem volt sok autóban.

A kézifék kézre áll, előtte fekszik az elektromos ablak kapcsolói. Elég idétlenül éreztem magam az első pár hétben amikor máshol kerestem ezeket, hiszen mindenki más az ember balkeze köré teszi ezt a kapcsolót. (Utasoldalon persze a másik oldalon kellene lennie.)

Az anyósülésnél elég sok a hely, hiszen nincsen sem kormány sem más semmi, itt kényelmes utazni. Hátul már nincs ilyen jó dolga az embernek, sőt kifejezetten szűk. Elkövettük a családdal azt a merényletet hogy nagyiékat ebben látogatjuk meg. Apám százhúsz kilós, anyám sem alacsony, én a magam százkilencven centijével persze hátra kerültem. A klíma mellé nem kért az autó első gazdája fejtámlát. Hatalmas biztonsági hiányosság. Nem is éreztem magam jól amikor hátul ültem. Szóval, négyen mentünk és elég nyomorgósan. Ez az autó két ember plusz csomagok, vagy hátulra nagyon kicsi embereknek kell ülnie.

Barátnőm egyszer vezette a kocsit, amikor a szemüvegem szétesett. Ő százötven centi magas 42 kilós minion osztályú hadihajó. Kellett hozzak neki két párnát hogy kilásson. Otthon náluk van egy szintén 2001-es Fiat Punto II-es, amiben mindent lehetett állítani. A párna oda is kellett, de az állítás lehetősége ott volt.
Szóval még mindig bent ülünk és elöl. Látod azt hogy a kocsi maga nem tartalmaz sok anyagot.ó, vékonyak a vasak, az ajtók az oszlopok, egy szóval nem akarsz vele ütközni sehogyan sem.
Fordítsuk el a kulcsot! Bekapcsoljuk a nyújtást, felszökik az üzemanyagszint, elmúlik az AC pumpa halk morgó hangja, majd indíthatunk: Viszonylagos csendben, de azonnal indul, első forgatásra. Az enyémben egy 1,4-es motor van, tehát annyira nem is rossz. Ebből is a jobbik motorkódos (KFW), ugyanis ebben két lambdaszonda van, ami azt is jelenti ennek a környezetvédelmi besorolása magasabb, mehetsz vele szmogriadó idején is!
Ami még elég jó ütőkártya hogy nincs benne sem hidrotőke sem semmi más ami miatt többletszervízt igényelne. Egy dolog van amire figyelni kell, az pedig a hengerfejtömítés. Olvastam pár ítéletet amiben ez volt az egyik ami hibás lehet. Van rá egy saját történetem is ami tanulságos több szempontból is:

A kocsiba nem sokkal a megvétele után apám tapasztalatai és tanácsa hatására beszereltettem egy LPG szettet. Lehet erre mondani hogy valutaszexuális vagyok, de amióta egy tankolás megvan 6-7 ezer forintból és eljárok vele ennyit egy héten, így nem mondható rossz üzletnek.
Szerelőnk aki nem végezte el rendesen a munkát, kifelejtette a hűtőkörök légtelenítését, így nekem (botor módon nem ellenőriztem a munkát ilyen téren) nem tűnt fel az hogy nincs a rendszerben szinte semmi víz sem! A kocsiban nincs semmi vízhőfokmérő, így simán elmentem 3000km-t víz nélkül majdnem csak. Télen történt ez, s egyik kellemes délutáni napomon megnéztem a hűtővizet a hűtőben. Ja igen a 106-osnak ami 1,4-es az első hűtőben van a kiegyenlítő is, ilyet eltőtte nem láttam még. Nos amikor töltöttem rá vizet nem tudtam még ebből mi lesz. Legközelebb is eltűnt a víz, és sok-sok víz volt a kipufogófüstben az LPG ellenére is sok. Töltöttem megint rá, gondoltam így légtelenedik.
No egyik ilyen töltős délutánon észrevettem egy eddig titkolt extrát: Karamellás Aranka puding csapódott ki a hűtővízben, aminek ilyenkor híg pörköltszíne volt. Mutatom sokat látott apámnak, aki kimondja vigyük el a szerelőhöz aki a szettet építette be!
Azt mondja: Nos hengerfejes. 150 pisztolyorrú Mátyás leszen összesen. A számon nem volt őszinte a mosoly. De folytatta: Ha gyűrűzni is kell akkor 200-250 ezer. Itt már egy halvány könnycsepp legördült fiatal és még reményteli arcomról.
Itt eléggé el akartam adni, de főleg felgyújtani, a szerelővel együtt. Apám mondta semmi vész! Keresztapád autószerelő. Rövidre fogva anyaggal, gépműhellyel mindennel 60 pénzbe fájt. A gyűrűk jók voltak, a kompressziómérés megmutatta. A hűtőket kimostuk, rendszert összeraktuk és annyi.

Következő a gázszett. A szerelőt nagyon jól meg kell választani, a helyetekben bíznék az LPG dokiban. Nekem ugyan nem ő segített, de legyen elég annyi, az első szerelő nagyon rosszul dolgzott, sokszor volt nála a kocsi, sokszor állított a rendszeren és nem lett jobb egy kicsivel sem. Sokszor háromhengerezett, gyújtás elmászott és kb mindent kicseréltünk mire kibukott, sajnos az emberi tényező az ami miatt nem lehetett semmi sem jó. Kérlek titeket, ha valami nem jó addig kell a vasat ütni amig jó nem lesz.

Visszatérve még egy kicsit a hűtőrendszerre: Haynes manualt szerezzétek be, töltsétek le. A rendszert ki kell légteleníteni járó motornál, a külsőt és a belsőt is, utána minden rendben lesz.

Vezetés és fogyasztás:

Kicsi autóhoz mérten nem megy rosszul. Benzinnel különösen élénk tud lenni. Városban nagyon jól tudja a forgalom ritmusát tartani, váltani egészen jó vele. Autópályán tartja nevetve a 130-at. Egy bikali utam során lehetőségem volt meghajtani egy picivel jobban, így 300km-en keresztül kapott 150-et is. Bírta. Hangosabb volt a kelleténél de egyenletesen tudta, fogyasztása 7 körül alakult, nyilván nem erre tervezték a drága franciákok.
A városi fogyasztása 7-7,5 gázból. Vicces módon sosem mentem el vele egyben egy tank benzint, így az ökölszabályt alkalmazva vonj ki belőle egy litert. A legjobb fogyasztásom ami kijött, az egy 600km-es körúton, kizárólag városban és főúton 90-100km-en 4,9, szintén LPG-ből, más esetben 5-6 liter. Nagyon olcsón utazunk vele és nincsenek a dízellel előjövő extra gondok. Az LPG rendszer eddig kért egy szűrőt.

Még valami: A kartergáz visszavezető a légszűrőházba megy, az egyik fele. Nos ennek a csatlakozója nagyon könnyen törik le, visszaragasztani elég nehéz, kevés ragasztó fogja meg értelmes ideig. Lekötöttük és elmegy valamerre ki a világba. Nem szép megoldás, de nincs ami eltörjön. A sok dízel és DPF eltávolított autó sokkal rosszabb mint ez.
Olajfogyasztása nincsen, kis túlzással azt engedem le belőle amit beletöltöttem. 107 ezerrel vettem, most 132300 van benne. Ha igaz ha nem ez egész jó nekem. Gyári olaja a 10W40-es Total Classic, ám ezt nekem nagyon párologtatta, helyette most egy olcsóbb Mannol olajjal jobb. Az LPG miatt még 3000km után is szép sárga az olaj, nem hiányzik belőle.
A hátsó híddal nem kellett foglalkozni egészen eddig, nem terpeszt, gumit nem eszi. A Peugeot 205-os felnije nem jó a kocsira. Hátul beleér a kasztniba.

Összességében vegyesek az érzelmek, mert amikor már mosolyogtam rá valamivel mindig megörvendeztetett. Nem drága vagy nehéz dolgokkal persze. Ajánlom az autót ennek ellenére. Valamennyi karbantartást kell neki adni és utána megy és megy, megállíthatatlanul. Bírja az én napi 80-100km-es ingázásom, nem rettent meg 1500km-től egy hétvége alatt. Lehető legkisebb Gaasu nem adja fel. 2017 nyarán számtalan német autót láttam az út szélén tanácstalan arcokkal a motortér felett: Főleg Opelosokat, két BMW-t. Becsúszott két régi Swift is, illetve pont ma (2017.07.27) egy Phase I-es 106-ost.

Hibalista:

AC-pumpa (bontottan 6k, boltban 0 kedvezménnyel 53k)
Hengerfejtümítés és minden más:60k
Gyertyák:5k
Légszűrő:1200Ft 3x
Olajszűrő:1500FT 3x
Szenzorok, egyéb apró mütyűrök: 10k
Izzók: 5k
Fékpofák:6k

Hibalista

- AC-pumpa (bontottan 6k, boltban 0 kedvezménnyel 53k) - Hengerfejtümítés és minden más:60k - Gyertyák:5k - Légszűrő:1200Ft 3x - Olajszűrő:1500FT 3x - Szenzorok, egyéb apró mütyűrök: 10k - Izzók: 5k - Fékpofák:6k - Klíma:25k

Ide hordtam szervizbe

17.ker-ben, többet nem írok merre van. Sokan panaszkodtak rá hogy nem dolgozik jól. Kontár módon építette be az LPG szettet.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Apám és Keresztapám: a legjobb mindig a család.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 107000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Eclipse G1 2.0 NT Következő autója? Lada Kalinán gondolkodom nagyon, lehet beteg vagyok...
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 106 1991

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)