Legjobb kisautó
Szöveges ítélet
Első autó vásárlás: lelakott állapot, leszakadt hátsó futómű, nyikorgó hátsó híd, nem működő generátor, eresztő fékmunkahenger és rossz szelepbeállítások.
Akkora volt a szerelem, hogy ezeket a hibákat meg sem láttam, azonnal megvettem az autót.
Ne vegyetek autót tapasztalat és szakértő segítség nélkül.
A kezdeti problémák áthidalása után az autó nagyobb gondok nélkül tette a dolgát. Meglepően alacsony fogyasztás mellett szolgált, nem füstölt. Városban dinamikus, kis súlya miatt. Városi fogyasztása 4,8L, vidéken 4L.
Motor, váltó, adagoló atombiztos. Kisebb problémák jellemzőek.
Belső: Hátsó ülések lehajtásával nagy teret lehet kialakítani, ami így alkalmas pl. mosógép, tv, kerékpár, szabvány méretű napelem befogadására.
Első ülések kényelmesek, tényleg. A távirányítós centrálzár és az elektromos ablak nagyon hasznosak.
Olyan embereknek ajánlom, akik nem félnek hozzányúlni az autóhoz, mert gyakran adódnak kisebb megoldandó problémák: Pl, index kapcsoló, hátsó lámpa, gázpedál, visszapillantó, akku saru. Legtöbb problémát egy 10 perces szétszedéssel tisztítással összerakással meg lehet oldani, ha mégsem, javítható vagy olcsón pótolható.
Viccesen olcsón megvehető ma egy ilyen autó és nagyon gazdaságosan lehet vele közlekedni, én csak ajánlani tudom, igen 2019-ben is.
Hibalista
- Generátor állórész, hosszbordásszíj, feszítő, fékek, hengerfej tömítés csavar kilazulás miatt, hf csavarok, szelephézagoló alátét, akku, pár izzó, kézifék kötél, hátsóhíd tűgörgő, egy szett fékbetét, váltógomb, tükör.
Ide hordtam szervizbe
Vidéki ismerős: Kedvező ár, hozott alkatrészből is, csak azt cseréltük amit tényleg kellett, gyors munka. Ilyen régi autóknál a legjobb választás a vidéki kis szerviz.Pl: Hengerfej tömítés csere (kilazult csavarok miatt): Csavarok, tömítés, víz, tömítőpaszta, munkadíj. ára anyaggal 25 ezer Ft.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
A hátsó futómű a szoruló híd miatt fáradt ki, ezt karosszérialakatos kiválóan megjavította. A hátsó híd javítására 70ezres ajánlatot kaptam, ezért inkább én magam javítottam, meglepően egyszerű kiszerelni. A szétszedéséhez sem kell speciális szerszám. A víz befojt és a tűgörgők elrohadtak ez volt a hiba. A 3500Ft-os alkatrészt kicseréltem, telenyomtam zsírral azóta tökéletes. Az autó télen 5 fok alatt nem indult, vagy csak nehezen. Profi szerviz ajánlata motorfelújítás: 200 ezer Ft. Javítás menete: szelephézag beállítás, hézagoló lapkák cseréjével. Sajnos ehhez speciális szerszám kell, én százas szegből készítettem el a szelepülék emelő és kitámasztó szerszámomat. Ezután tökéletesen indult az autó.Hátsó lámpákba befojt a víz, ezen tömítő paszta segített.Szerelő 3: Budapesti forgalmas szerelőműhely: Drága alkatrészárak, magas órabér, minden érintett alkatrészt kicseréltetnek. Pl hengerfej tömítés csere árajánlat: Komplett vezérlés, hb szíj, vízpumpa, hűtővíz, olaj, szűrő, termosztátház kipufogó szívósor tömítés, szelepfedél tömítés, csavarok, síkolás nyomáspróba, munkadíj. 150 ezer Ft.Ha nincs benne minden amit írnak, nem is vállalják.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 255000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Prius |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
