Két ember szeretheti
Szöveges ítélet
1124 köbcentijével, 60 lóerejével, öt ajtajával, és parádésan kevés 87,5-ös nyomatékával univerzális kis kisautó a 106-os. 35 ezer km-rel vettem tavalyel?tt decemberben, s azóta - napi 80 kilométert mindenképpen beletéve - már átugrottam az álomhatáron, 103-nál jár "életem értelme". Azaz nemsokára eléri a 106-os a 106-ot, s - hogy folytassam a számisztikát - vezettem már 106 kilósan is, akkor is jól ment, azóta meg még jobban, elvégre mínusz 13 kiló is jól jön a 835 kilós kasztninak. Amúgy elég jó ez az egyegyes motor, magas fordulatszámon (viszonylag) jól pörög, persze nem úgy, mint az 1,6-os sportváltozat, de azért a 80-at elég hamar el lehet érni vele! A fogyasztása 5,5 és 8 liter között mozog, el?bbi szlovák benzinnel (s?t, ukránnal), utóbbi magyarral, télen, városban! (MOL, Shell, száj befog, csendben szégyenkezik...) Hosszú távon is el lehet viselni a picit rövid és elég nehezen beállítható üléseket, de úgy 300 km-enként azért érdemes egy kicsit megmozgatni a csontokat. Attól persze nem kell félni, hogy kiürül a tank, mert sok kisautót 35, netán 40 literes benzintartállyal árulnak, a 106-ba elvileg 45, gyakorlatilag majdnem félszáz liter üzemanyag fér el. ´98-as autó létére nem rossz, hogy egy légzsák azért van benne, no meg négy fejtámla és osztva dönthet? hátsó ülések, el?bbi egy zsírúj Kalosból, utóbbi az évautója Pandából is hiányzik most, 2004-ben (!), tehát nincs ok a panaszra. De ha már az összehasonlítgatásoknál járunk, az autós sajtó által körülujjongott (s amúgy biztosan tök jó) P407-nek jó kis manuális a motorháztet?-felemel?je, míg az én Peugeot-mban elöl-hátul teleszkópos, elegáns rudazat emeli fel, amit fel kell! (Hogy mi másban vagyunk jobbak, azt hely hiányában most nem részletezem.:) A meghibásodások nem gyakoriak, ám a teljes kuplungszett-cserének nem örültem nagyon (se anyagilag, se erkölcsileg), és a féktárcsák (amelyek "persze" csak elöl vannak, hátul dobolunk) élettartama sem vetekedhet egy tekn?sével, ezeken kívül pedig az elektronikák szoktak néha pislákolni. A kürt például már akkor semm?ködött, amikor használtan megvettem a kocsit, azóta egyszer megcsináltattam, s néha szól, néha hallgat...
Hibalista
- A papírformákon kívül teljes kuplungszett-csere!
Ide hordtam szervizbe
Szaki garázsm?helybe
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 74000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Fiat Stilo (?) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
