A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 106 (1991-2004)

106 1.6 S16 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Francia szutyok, amit nagyon szeretünk

Szöveges ítélet

Nagyon szeretem. Alapjáraton is jól esik használni, elképesztően könnyedén viszi a kasztnit a nyomatékos 1.6-os motor. Még nagyköbcentis turbodieselekhez képes is nehéz vele lefulladni. De ha megküldöm, lelkesen húz tiltásig, 7300-ig. Klasszikus, régivágású hegyes motor, fokozatosan erősödik, igazán 4000 felett kezd el menni. Hosszú az első két fokozat, a többi gyorsan követi, másodikban kb. 100-at megy, de ötödikben majdnem 4000-et forog 130-nál. Városban használom rövid utakra, gyerekeket hordjuk oviba, meg néha melóba ezzel megyek. Autópályán hangos, de stabil. 200-at mentem vele, nem ez a vége, inkább elvettem. 10 litert eszik. Kakucson járt 4x, ringen is megfordult, semmi baja nem lett, vagyis elkezdett ütni az első fék, dehát ráncigáltuk az oroszlán bajszát. Nem tuningolom, egyedül a fékbetétek Ferodo DS-ek elöl-hátul. Ez meg is érte, hatalmasat lassul és nem melegszik el. Az ilyen pályanapok alkalmával sokan jönnek oda, hogy ez meg micsoda és miért megy ennyire?:)


18 éves, van benne majdnem 200e km, de alig eszi az olajat, egészséges a motorja, merev a kasztni (kilencvenes évek szintjén), és nagyon-nagyon megy. Előttem két tulaja volt, a második 9 évig, aki először lelkesen (sportdob, Streetracing matrica, Dezent felni) majd egyre kevésbe lelkesen használta. A végén már látszik, hogy csak az olajcsere volt meg évente, a többi úgy maradt. Sok hibával vettem meg, de arra gondoltam, hogy úgyis olcsó hozzá minden. Hát annyira nem olcsó. Három év alatt karbantartásra 150e ment el vezérléssel, féktárcsacserével együtt, javításra pedig 800e, amiben a szett gumik nincsenek benne. A márkásabb gumi sem olcsó, 185/55 R14 darabja 20e körül van. Szóval óvatosan azzal, hogy kicsit zörög a futómű, ráz a fék, de nem lesz drága. Igazából a váltófelújítás nem volt betervezve, de azt muszáj volt. Két szett motortartó bakot tépett szét, pedig nem a legolcsóbbak voltak beépítve. Nincs hozzá S16-os való bontott alkatrész. Hátsó hídra szakosodott szerviz is csak vakarja a fejét, hogy azért az ABS-es tárcsafékes hátsó futóműhöz nem tud cseredarabot adni, mert nincs.

Az asszony alól nehéz kiszedni, mert városba pont jó. Van egy nagy német automata benzintemető is, ő a Pözsót szereti elvinni, mert kicsi és kész. Nameg amit nem vesz észre, hogy alapjáraton nyomatékos a motorja, nem fullad le vele, karcos a kasztni, nem mosom meg a fejét, ha rak rá még néhányat. Itt-ott foglalkozni kell vele, egy-egy patentot kell pótolni, ablakemelő kapcsoló vacakolt mostanában, de ahhoz képest, hogy 18 éves, nem gáz.

Most már sokkal többe van nekem, mint a 2004-es Focus, amit előtte 1 évvel eladtunk 100e km-rel, de jobban szeretem. A piaca viszont elég kicsi, olcsón szart lehet venni, és nem tudom, hogy a 6-800-ért kínált 1-2 autó, amit látok hahun, mennyivel jobb. Az enyém kb gyári állapotú, de nem hiszem, hogy erre itthon van kerelet.

Hibalista

- elektromos tükörállítás 2014/ máj.. 10 000 Ft - olajsapka 2014/ máj.. 2 500 Ft - kartergázcsövek 2014/ máj.. 3 500 Ft - termosztátház és tömítések 2014/ máj.. 5 000 Ft - Kayaba lengéscsillapító előre és toronycsapágyak 2014/ jún.. 69 000 Ft - Váltócsapágyak, váltóolaj, kuplung, ajtóhatároló, gumiharang, váznyúlvány, középdob, folytószeleptisztítás 2014/ szept.. 230 000 Ft - motortartó bak és váltóbovden 2014/ okt.. 33 000 Ft - indexkar 2014/ okt.. 17 300 Ft - jobb és hátsó alsó motortartó bak 2015/ jan.. 12 000 Ft - első alsó gömbcsuklók, belső féltengely harangok és kellékei 2015/ jún.. 24 000 Ft - hátsó híd 2015/ jún.. 50 000 Ft - Airboxnál - benzintank - aktívszénszűrőhöz menő csatlakozót javítottunk és kartergázcső csatlakozója vissza lett ragasztva 2015/ okt.. 8 000 Ft - Nagy motortartó baj csavarja kitekeredett 2015/ okt.. 0 Ft - Hossznyúlványok lakatolása 2015/ dec.. 68 000 Ft - Akku 2016/ jan.. 16 800 Ft - Vezetőoldali zárból kiesett egy alátét 2016/ jún.. 3 000 Ft - Kormányműfelújítás, hátsó féknyeregfelújítás, első alsó gömbfejek, első hátsó szilentek, fékfolyadékcsere, hűtőfolyadékcsere, motortartó bak 2017/ febr.. 215 000 Ft - generátorszíj, kipufogótartó gumi, fékre nyekkenés javítás, futóüműállítás javítása 2017/ márc.. 10 000 Ft - oldalablakra műanyag tartó, ablakemelő kapcsoló 2017/ ápr.. 7 000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Ahova nem vittem vissza:Golden Lea Budapest:Valószinűleg ért hozzá a főnök, de nem ő csinálja. Nem olcsó. A váltófelújítás jó lett.Az Attila BudapestVezérlést olcsón és gyorsan kicserélték, de futóművet nem javítanak, kivéve ha teljes alkatrészt kell cserélni. Egyeztetési problémák miatt sokat állt ott a gép bármiféle előrelépés nélkül.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Ahova visszavinném, vagy visszavittem:Auto Agence West France Kft.- hátsó híd felújítása, egy éve lett megcsinálva, úgy néz ki, jó lett.Kőhegy Bt. - Autó és Gumiszerviz, Budapest, Ady Endre út, 22. kerA gyorsan-olcsón-jót hármasból a jót mondanám fenntartások nélkül. Mivel ki tudom várni, és ki tudom fizetni, a jóhoz ragaszkodom, ez egy match lenne tinderen.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 181000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Focus 1.6 Fresh Következő autója? Jazz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 106 1991

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)