Francia, de kiválló
Szöveges ítélet
Nemrég vettem, kevesebb, mint egy éve. A volt LADA-m ami egy rossz vétel volt megadta magát és mielőtt teljesen meghalt volna eldatam. A 106-ot drágán vettem (900eHUF), de egyik nagyon jó ismerősöm ajánlotta, és eddig nem bántam meg. Úgy voltam vele, hogy inkább legyen drágább mint ráköltsek az alkatrészekre és a szervízre havi 10-20 ezreket. Nem is beszélve, hogy szinte minden nap használom nem érek rá a szervízre várni.
Elősször is leszögezném, hogy az értékelésem az autó saját kategóriájában van, és nem kívánom összehasonlítani pl. egy M7-es BMW-vel. Sokan (nem tudom miért) egy kisautót képesek egy lapon említeni egy felsőkategóriás, akár több 10 Milliós autóval, és persze, hogy azokhoz képest nagyon gyenge és silány értékelés kerekedik. Én nem ezt teszem. Fölösleges több 100 LE-s aotókkal összemérni egy 56 LE-set. Szüleimnek egy 1999-es Suzuki Swift (1.3) van, azt is rengeteget vezettem és SOHA nem volt vele gondom. De azért a 106-omat jobban szeretem vezetni....
Na de a 106:
Negatívum:
- Fékbetét és féktárcsa csere 26e HUF
- Bal féltengely szimmering csere 1500 HUF
- Olajcsere 11e HUF
Ezek mind kopo alkatrészek nem hinném, hogy az autó hibái.
- Sípol a nyelestengely csapágy (valószínűleg az elfolyt váltólaj miatt ami pedig a szimmering miatt volt, ami meg azért mert későn vettem észre), ez kb 16e HUF lesz egyszer. Egyenlőre nem zavaró és nem is mindíg hallani.
- Ki van égve az egyik műszerfalizzó, ha nyáron lesz kedvem LEDekre cserélem....
- A szakaszos ablaktörlő relé nem érintkezik renesen, kicsi megmozgatás után műxik. (majd, ha lesz időm, WD40)
- Ami viszont nagyon nem tetszik, hogy az első ajtóba haladó vezetékköteg csatlakozó tövében négy vezeték megtört, elszakadt, szervíz ajánlata 80e HUF a cserére. Sufni tuning, átfurtam, áthúztam a vezetéket ingyen.
Pozitívum:
- Remek fűtés
- 1-2-3 (normál mérető, nem viziló) személlyel a motorhoz képest nagyon jól gyorsul, 130 pályán mindenhol tartható vele könnyedén. 5 személyt már megérzi.... Országuton két személlyel lehet vele előzni.
- Még soha nem akadtam el vele, csak tankolnom kellett.
- A motor halk, nem zavaró.
- Műszerfal nem csörög, zörög, csattog.
- Futómű jó, uttartás mérethez és gumimérethez képest kiválló.
- Fékek ABS nélkül is tökéletesek.
- 4 új FULDA gumi 24e HUF volt.
- Szervókormány nincs, nem is kell.
Igazából örülök, hogy ezt választottam, eddig nagyon meg vagyok vele elégedve.
Viszont, nem tetszik, hogy a km.óra mellett ahol más autókban ford.szám.mérő van ebben egy bazi nagy analóg óra, de kárpótol, hogy küllemre Nekem nagyon tetszik, főleg az eleje.
Annak aki nem 3.0 Benzines 250 LE-s kocsikhoz van szokva csak ajánlani tudom.
Igényeimet (A->B visz és nem maradok az út szélén, hosszabb távon sem kényelmetlen, nem fagyok bele, nem kell hozzá benzinkut is, nem kell havi 10e-ket a szervízben hagyni) teljesen kielégíti.
Mivel egyenlőre nincs és egy darabig nem is lesz pénzem új(abb) autora marad ez, és nem is akarom lecserélni.
Fogyasztásával kapcsolatban én magam sem tudom mit gondoljak. Nekem 6.0-7.7 között eszik, attól függően, hogy mennyire hajtom ki a lelkét. Szerintem kicsit sok, de a Suzukink is ennyit eszik a LADA meg 11et evett.... Akinek megy egy bezines auto 4.5 körül fogyaszt látni akarom.
Majd kíváncs leszek nyáron mennyi lesz a fogyasztásom.
Lehet csak szerencsém volt vele, mert az előző tulajai nagyon jól bántak vele, egy karcolás sincs rajta, sehol nem rohad, és a kárpit sincs kikopva. Próbálok én is vigyázni rá és jó gazdája lenni.
Felszeretltségről csak annyit, hogy el.ablak, kp.zár,klima, ABS nincs benne, de ez igazából még nem nagyon izgat mert ilyen idős autónál úgyis csak beszranának. Nekem megfelel. Majd a következő autom full extrás lesz.
(megj.: ABS-t, és ilyen kis autoban a szervó kormányt utálom)
Sokan szidták, hogy szar francia, véleményem szerint bármelyik autóbol ki lehet fogni jót, és rosszat egyaránt, akár új akár használt.
Végszóként szerintem ált. a kocsiknál is igaz, hogy olyan a kocsi mint a gazdája. Ha egy kocsit leszarunk, hideg motorral üveghangig taposunk és még az olajat is sajnáljuk tőle akkor meg is lesz az eredménye.
Értkékelse nálam (hangsúlyozom: ebben a kategóriába) Kiválló.
Hibalista
- Féltengely szimmering 1500 FT
- Nem az autó hibái (ezek minden autóra kellenek):
- - Olajcsere + szűrő 17e HUF
- - Első ködlámpa 15e HUF
- - Izzók max 1000 HUF
- - Fékek 26e HUF
- - 4 nyári gumi 24e HUF
-
Ide hordtam szervizbe
Ismerős, privát szerelő!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Samara 1.3 | Következő autója? | Még egy jó darabig ez, utána nem tom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
