Csörög-zörög, de nagyon jó!
Szöveges ítélet
Hat évesen vettem az autót egy kereskedőtől. Megbántam. Nem a típus választást!
Az autó fütőműve már akkor sem volt a legjobb, csörgött zörgött, kopogott. Elvittem a szervízbe, és kapásból 150 e Ft-ot akartak lehúzni rólam. Inkább hagytam, majd szétesik. Azóta is megy!
Probléma azzal volt, hogy mivel nem jó a vízhőfok visszajelző lámpa,
ezért nem tudtam, hogy elforrt a víz, és tönkre ment a hengerfejtömítés. A mázli, hogy nem görbült el a hengerfej.
A sok állás miatt kellett cserélni a kézifék bowdent.
A hátsó lámpák állandóan beáznak, és ezért nem világítanak.
Szó szerint önteni szoktam belőle a vizet.
Elektromos probléma csak annyi, hogy egyszer az egyik kábelkötegeket összekötő csatlakozó nem érintkezett rendesen, és ezért állandóan leállt, és nem indult. A hiba felderítése után saját magam kijavítottam a hibát. Kontakt spray, és az érintkezők meghajlításával.
Most már kéne az autóra költeni, mert kopott a motor, a szimeringek, és a tömítések szétmentek, az injektorral vannak gondok.
Ettől függetlenül nagyon szeretem az autót, megjártam vele Horvátországot, Szlovákiát, Ausztriát, és semmi gond nem volt vele.
Autópályán az 1.1i motorral is simán megy 140-et, de volt rá példa, hogy 180-ig tudtam huzatni (bár akkor már voltak hangok!).
Két embernek kényelmes, a hátul ülőknek kevésbé. A csomagtere
megfelelő méretű, és a hátsó üléssort ledöntve oriási. Kétszer költöztem vele, és plafonig volt pakolva. Bírja!
A városban sem maradok szégyenben a két lámpa közötti gyursulásnál. (68 LE - 800 Kg)
A váltója kis gyakorlás után pontos, és gyors.
Az úttartása kiváló. A műanyag alkatrészek nem zörögnek.
A pótkerék nehezen hozzáférhető, a hátsó torziós rugó könnyen kinyúlik.
Tervezem, hogy eladom, és egy 106-s16, vagy rally lesz a következő. Esetleg egy jó állapotú 205 GTI.
Ha meg nagyon sok pénzem lesz, akkor Volvo, vagy Saab.
Hibalista
- -hengerfejtömítés
- -kipuffogó
- -szimeringek
- -kuplung
- -futómű
- -kézifék bowden
Ide hordtam szervizbe
Nem akarom bántani, de egy kaki volt a szerelőm!
Nevet inkább hagyjuk! Shufni tunning.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Derby 1.1 | Következő autója? | Peugeot 106 s16, Saab, Volvo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
