Nyugdíjasoknak ideális! :)
Szöveges ítélet
Szerintem ez egy tökjó kis autó, csak nagyon elrontották a marketingjét, mert ezt időseknek kellett volna reklámozni / ajánlani, nekik való járgány! Ráérős, kényelmes, magasan ülős városi autó és az elektromosan nyíló ajtaja is inkább időseknek jön jól. Pluszban belefér az egész heti bevásárlás, sőt, még egy járókeret, is! :)
Tavaly április elején vettük az autót - egy nappal a forgalmi vizsgám előtt.
A keret 2000 euro volt, nekem friss jogsisként fontos volt a biztonság (ennek az autónak 7 légzsákja van és ötcsillagos a töréstesztje), az automata váltó, a jó műszaki állapot, meg, hogy ne rohadjon ezer helyen - és minél több hárombetűs segédlet (ESP, ABS és társai). Örültem, hogy magasabban ülök, hogy piros és viccesnek találtam az ajtajait. Arra kerestünk autót, hogy naponta használhassam, főleg városban, és néha hazamehessek vele Pestre.
Ez egy 2005 decemberi autó, a vásárláskor 73734km volt benne, azért volt ilyen olcsó, mert jégkáros: elég csúnyán összeverte a jég az egész autót, de nem rozsdásodik ezeken a helyeken, úgyhogy nekem mindegy. Ennél a típusnál nem ritka a kevés kilométert futott, jó állapotú, jó felszereltségű. Az autó az első ellenőrzéseket és próbákat kiállta, jó állapotúnak tűnt és még júniusig érvényes műszakival (TÜV) rendelkezett, de kialkudtuk, hogy vizsgáztassák le az autót, így 2 évig megint száguldhat.
Apropó száguldás: na, olyat ez nem tud. Öregesen, ráérősen eléri a 150-et, de olyan állati nehéz a kasztnija, hogy az 1.4-es motor hangosan nyög alatta. Mondjuk azért nem olyan szörnyű, én elég gyakran megyek 130-150-nel a pályán és igenis lehet mellette beszélgetni, vagy zenét hallgatni.
Első autó, nagyon kényelmes, kellemes vezetni VÁROSBAN. Ki ne vidd pályára, mert megüt a lapos guta! Mondjuk én, a 40 éves mazsola, aki nem akar száguldozni és elfogadta, hogy ez egy nyugdíjas-autó, teljesen meg vagyok azzal elégedve, ha 130-150 kmh-val hazagurulok. Kényelmét tekintve még egy München - Budapest táv után is jókedvűen szállok ki belőle. Szokott fájni a hátam, de ez az ülés nagyon jól tart és nagyon örülök, hogy nem kell felállnom a kiszálláshoz, csak kifordítani a lábam és kiszállni. Többnyire egyedül használom a kis piros retikült, de utaztunk már vele négyesben is. Maga az utazás kényelmes, de a hátulra való ki- és beszállás szerintem nem felnőtteknek való.
Nagyon praktikus a parkolásnál és persze bevásárlásnál, hogy nem kell még egy kéz, ami kinyitja az ajtót, hanem gombnyomásra nyílik.
Nagyon örülök és szinte minden utamon hálás vagyok, hogy alig kellett költeni az autóra! Egyedül az automata váltó elektronikáját kellett cseréltetni, az mindennel együtt 380 euro volt.
Azóta még karbantartásként motorolajat, vezérműszíjat és vízpumpát cseréltettem, jövő csütörtökön minden folyadékot (fék, motor, váltó) és szűrőt (kivéve benzin) cserélnek az autón, meg megcsinálják az anyósülés oldali ajtót, amit mondjuk meglehetősen ritkán használok, de, ha már úgyis megyek szerelőhöz...
Hibalista
- Automata váltó elektromos kapcsolója (actuator), el szokott romlani pár évente, vagy párezer kilométerenként. Tudtam, hogy várható, az 1007 fórumokon gyakran téma és, ha jól emlékszem egy TC cikkre, nem is feltétlen kor kérdése, mert a vadiúj autónál is előfordult. Egyszercsak nálam is előjött: eleinte ritkán, csak meleg nyári napokon, dugóban szólt, hogy baja van és nem vált (ilyenkor manuálisan sem), majd idővel egyre gyakrabban, hűvösebb időben, vagy 1km megtétele után is. Mondják, hogy, ha megy a klíma (ventillátora), az segít, meg, ha dugóban, vagy lámpánál üresbe tesszük, az segít. Elég kiszámíthatatlan volt, hogy mikor közli, hogy hűlési időre van szüksége, de max. 10 perc várakozás mindig meghozta az eredményt...míg egyszer egy (szerencsére csak kisebb, vidéki) kereszteződés közepén bemondta az unalmast és ott álltam 5 percet felnyitott motorháztetővel, mire lehűlt annyira, hogy újra működjön és továbbmentem dolgomra. (Hálistennek elfértek mellettem és nem lett baleset.) Vidéken lakom, az első szembejövő autószerelő vállalta, szépen kicserélte (alkatrész 300 euro, szervízdíj 80 euro), azóta megy pöpecül.
-
-
- Elektromos ajtó mozgató motorja (actuator) a másik, amit időnként ki kell cserélni. Nem nagy cucc, kb 10 perces munka, a youtube-on van is fent 2 tutorial videó, csak Peugeot-ék drágán (55-65 euro körül) adják a szerkezetet. Ez annyira gyakran előforduló meghibásodás, hogy előre vettem egyet, mert tudtam, hogy egy 14 éves autónál engem is elér egyszer a csere ideje. December közepén párszor nem nyílt, akkor még csak elszórva voltak ilyen esetek. Úgy alakult, hogy még mindig nem voltam vele szervízben (majd jövő csütörtökön), ma pl. egyből kinyílt és be is csukódott, amikor azt akartam.
- Aki nem akar ilyen drágán actuatort venni, az vehet olcsóbban, az Opel egyik modelljéhez is gyártottak, az 15 euro körül van és csak át kell tenni a régiről a rugót az újra - ennyi a különbség a 2 között. Ezt sajna csak 2 hete olvastam.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 73734 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16866 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
