Nehogy pénzt adj érte!
Szöveges ítélet
Szerencsére nekem soha nem volt, viszont a fent említett Peugeot szalonban (amit szintén nem ajánlok senkinek) dolgozva, jó sokat vezettem. Mielőtt elkezdeném szídni szegényt, azért le kell szögeznem, hogy belűlről kifejezetten kellemes élmény (mármint addíg amíg semmit nem próbálsz működtetni). Kényelmi és felszereltségi szempontból, a méretéhez képest kifejezetten jó. Az ülések ugyan kemények egy kicsit, de az anyagokra (hangsújozom: a kategória mércéjével mérve) és az ergonómiára nem lehet panasz. Még az elektromos ajtó is kifejezetten jópofa és tágas - egészn addíg amíg még működik. Utána inkább bosszantó - ha nem képesek rendesen meg csinálni, inkább ne is legyen. A probléma a beindítással kezdődik, ugyanis az automata (vagy inkább félautomata) változatot csa egy féle pozícióban lehet beindítani: üresben, a féken állva. Vicces lenne, ha nem lenne idegesítő, hogy ha csa az egyik is hiányzik, teljesen kuka az autó, te meg nézel, hogy mit tettél tönkre. No és ha már a váltónál tartunk. A sima kézi váltó az csak simán francia váltó, egyszerűen csak vacak, nincs vele különösebb gond. Node ez a bizonyos félautomata, amit a Peugeotnál nem tudom milyen fantázia néven hívnak, de az Opel reklámokból Easytronic -ként híresült el, ez egy borzadály. Bevallom az, hogy nekem személyszerint hiányzik a kuplungolás a manuális váltsoknál, csak egyéni szoc. probléma, én akkor már inkább választom az automata funkciót, pedig erősen manuális párti vagyok. Abban visznot senki nem mert velem vitába szállni, hogy a porkolásos manővereknél igencsak kiborító tud lenni. Nem lehet egyszerűen rückvercből 1 -be tenni, előbb R -ből üresbe, majd üresből 1 -be, és így tovább oda - vissza és bonyolultabb parkolásoknál ez eljátszható jó néhányszor. Igaz, hogy az üres utba esik jövet - menet, ez kicsit tompít a dolgon, de akkor is eléggé határozottan kell ott meg állni, hogy zavaró legyen. A következő szídni valóm az elektromos gázpedál: az első gondom vele, hogy tök fölösleges. A gázpedál, nem sportkuplung, hogy olyan baromi nehéz lenne benyomni, azt meg senki ne mondja nekem, hogy a vezeték nehezebben, vagy lassabban szakad el mint a bovden + ha a bovden elszakad, azt azért hamarabb észre lehet venni. A másik gondom, a reakció idő. Egyszer álló helyzetben (kiváncsiságból, ellenőrzött körülmények között) tövig nyomtam a gázt; legalább egy jó fél másodpercig, de inkább 1, gondolkodott, hogy mit is kellene most csinálnia, majd csikorgó kerekekkel kilőtt. Jópofának jópofa csak nem hinném, hogy biztonságos egy zsúfolt kereszteződésben. A manuális váltóval a gondok jórésze megszűnik, de még úgy is nagyon sok benne az elektonika, ami (Peugeotról lévén szó) a legnagyobb jóindulattal is csak silány minőségű. Ha az igen hosszú hibalistát nem vesszük figyelmbe, akkor jópofa kis élményautó, csak nem nagyon értem a funkcióját - egyterűnek kicsi, sportos kisautónak meg hülyén néz ki. Leginkább azt tudnám mondani, hogy az Opel Speedsterhez hasonlóan, egy nagyon drága játékszer, csak ez inkább a gyereknek.
Hibalista
- Turbo, Elektromos ajtó, compúter, stb...
- Lenyegében minden, ami elektromos és még néhány más.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Kovács
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 4 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | Colt | Következő autója? | Mitsubishi Galant |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
