Igazi országúti gokart
Szöveges ítélet
Az autót először 1 hétre béreltem amikor az előző autóm hosszabb javításon volt ... azóta sem adtam vissza. Megalkudtam a kereskedővel és megvettem. Az autó vevőszolgálati autó volt a kereskedésben, 6 hónapos volt és 2300 km-el. Mivel legtöbbször egyedül járom az utat a munkám során így arról nem tudok írni milyen lenne nagy családdal + anyóssal menni vele hosszabb úton, de 2 fő számára tökéletes teret és kényelmet kínálnak az első ülések. A felszereltsége nagyon jó (autómata klíma, szürkületre kapcsolódó fényszórók, esőérzékelős ablak, jó minőségű hifi, stb). Városban minden apró helyre befér és kimondottan fürge. Az országúti egyenesben való száguldás élményét meghagyon a nagy Mercis csávóknak mivel az 1.4-es motorral a végsebessége 160-170 km/h körül van, viszont kanyarban ... olyan, mint egy gokart. Nagyon jó úttartása van és ezzel együtt kényelmes, nem rázza ki a lelkem (ezért szeretem a francia autókat). AZ 1.4 75 LE motorról sokan írják, hogy nagyon gyenge. Nem mondom én sem, hogy 75 ló 1200kg-hoz túlzott lenne, de ennek ellenére 2 fővel dinamikus autózásra képes. Viszont ez nem egy dízel autó ... nem kell 3000-es fordulatnál kapcsolni. Ez a motor szereti a fordulatot ; igazán elemében 3200-4500-as fordulat tartományban van. A hangja ekkor kellemesen sportos, de nem zajos! Szóval dinamikus vezetéshez meg kell tanulni vezetni az autót. A fordulatszámot magasan kell tartani (3000 f/p körül), többet kell vele kapcsolgatni. A fékei nagyon hatásosak. Esztétikája megfelel a mostan divatos minimál dizájnnak ; egyszerű letisztult formák és minden funkciónális (kézikönyv nélkül is 15 perc alatt meg lehet tanulni a kapcsolókat).
Minőség terén rengeteget javultak a Peugeot-nál. A családban már volt 7-8 Peugeot ezidáig, de ez az első amihez a kötelező szervízen kívül nem kell nyúlni. Az autóra természetesen odafigyelek, nem ütöm-vágom, de nem is dédelgetem ... normális módon használom. Ezt egyébként minden autó meghálálja.
Hibalista
- semmmi ... na jó, egyszer meg kellett kenni szilikonnal az ajtó műanyag ütközőit, mert záráskor nyikorogtak (autómosó hibája, mert teljesen zsírtalanították, ezzel kiszárították mosáskor) és kb 15000 km-nél ki kellett csrélni a bal első fényszóró izzóját mert kiégett ... ennyi
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Qualité, Szolnok
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 2300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | B 2500 | Következő autója? | Peugeot 308 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
