Családi autó, anyós nélkül
Szöveges ítélet
2006. szeptember
Már a bemutatón (2005 ősz) azonnal megbarátkoztam vele. Elhatároztam, hogy nekem kell egy ilyen, úgyhogy a második pillantásom az árlistára esett. Az általam favorizált nekem megfelelő felszereltségű típus listaára 4,5 millió(?!) körül mozgott. Ezek megőrültek, igaz mindenkit lenyűgözött formabontó megjelenésével, elektromos tolóajtajával, na de akkor is, ennyiért szerényebb felszereltség mellett komolyabb márkákból lehet válogatni. Nem hiszem (és most már tudom is) hogy jól sikerült volna a bemutató, csupán néhány darabot adtak el a vadiúj peugeotból. Gondoltam majd használtan 2-3 évesen veszek egyet, de ha az újat nem veszi senki, akkor hogyan lesz használt? Belenyugodtam a ténybe, hogy nekem ilyenem sosem lesz és visszaültem a régi kocsimba (népítélet P206: AUTOMATA- meg vagy őrülve? IGEEEN!!!)
Rám mosolygott a szerencse. 2006 márciusában felfigyeltem egy hirdetésre mely szerint használt 1007-ket lehet, több felszereltségi szinttel vásárolni. Kiderült a Peugeot Hungária árulja a 2005 ősszel bemutatott és el nem adott fél éves autóit, elgondolkodtató áron. A korábban tetsző típus 3 millió lett 4,5 helyett. Csak hát a színválaszték… fekete vagy grafitmetál felejtő, piros vagy sárga punktum. Gondoltam, ha benne ülök, úgysem látom milyen színű (persze gyenge kifogás tudom, de hát a pénz nagy úr). Most, hogy elérhetőbb lett már komolyabban szemügyre kellett vennem a kiválasztott jószágot és kipróbáltam.
Még mindig rágódom, megvegyem ne vegyem? Nem akarom elhinni, hogy ilyen nagy belülről. Mivel a belvárosban lakom a külső méreteit tekintve pont megfelelne. Feleségemmel kényelmesen elférünk benne, és a másfél éves kislányunknak sem kell hátul nagyobb hely. Az éppen aktuális csomagok kis variálással elhelyezhetők. Végül a párom megjegyezte, hogy tényleg jó és tetszik is neki még a sárga színe is, de ebbe sajnos nem ülhetnek be öten és így nem tudnak majd velünk jönni a szülei amikor nyaralni megyünk… másnap megvettem az autót.
Elöl kábé akkora a hely, mint a 307-ben, sőt még nagyobb is a szokatlanul magas tetővonal és üléshelyzet miatt. A hátul utazók a világ végére is elkísérhet minket, az ő ülésük magasabban van, mint az elöl ülőké, így panorámabuszokhoz hasonló kilátás tárulkozik eléjük
Csomagok számára, szinte semmi hely sincs, ha tele utasokkal a járgány. (Egy esernyős babakocsi azért elfér) A csomagteret növelhetjük az ülések előretolásával vagy előrehajtásával.
Sokan azt hiszik ez csak egy felfújt SMART és próbálják letolni, de nem tudják. A végsebessége alulról súrolja a 200km/h-t. A 110 lóerő elég dinamikusan mozgatja a nem túl könnyű, közel 1200 kg-os szerkezetet. A váltó hát, igen…ez valójában egy hagyományos ötsebességes váltó automata kuplunggal. Meg kell szokni. Alapjáraton nem „kúszik” az autó, ezért nem kell a féken álldogálni a pirosnál, viszont enyhe emelkedőn hátragurul.
Azért a franciák nem hazudtolják meg magukat. Átvételkor 76 km(!) volt benne, egy demoautót vettem, ennek ellenére vagy talán pont ezért mert a szalonban állt 1 hónapos használat után az utas oldali ajtó becsukódott ugyan minden gond nélkül, de úgy érzékelte mintha nyitva lenne és folyamatosan figyelmeztetett erre sípolással és a belső világítást folyamatosan villogtatta.
Mivel két éves koráig még garanciális, ezért felhívtam a „pözsóaszisztanszt”. Megkérdezték be tudom-e vinni az autót valamelyik szervizbe, mert ha nem érte jönnek és a cserekocsit is kihozzák. Valószínűleg ezt az ingyenes szolgáltatást fizetjük meg az újautó vásárlásánál. Azért megjegyezném, hogy automataváltós csereautót nem tudtak adni, mert nekik ilyen nincs(?!) Kaptam egy 1,4 benzines 90LE-s kéziváltós 307-t.
Bevittem a kocsit és kicserélték a komplett ajtózárat.
Ettől eltekintve más hibája egyelőre nincs.
Kicsit barátkozni kell a gondolattal, hogy dinamikus használat mellet városban 10L körüli a fogyasztás, kipróbáltam csigatempóban is, de így sem ment le 9L alá. A rendelhető extrák közül az első ülések közé szerelhető könyöklőt vettem, ugyanis az ajtókon nincs semmiféle kartámasz, csak egy icipici zsebecske amibe egy napszemüveg éppen hogy elfér. Az autó színével még mindig nem sikerült megbarátkoznom. Nagy ritkán összefutok az utakon márkatársakkal, ilyenkor integetünk és üdvözöljük egymást mint valami elit klub tagjai. Azért a rendszámokból sejtjük, hogy szintén "kolléga" és demoatóként kezdte a pályafutását. Ilyen áron nem lesz belőle népautó, tudom nem is ez a cél, de azért nem is azért gyártották, hogy néhány rohangáljon belőle. Parkolókban már többször megszólítottak az autó miatt, megmutatnám, mondanék róla pár szót, majd jön az elmaradhatatlan kérdés, és mennyibe kerül? A válasz után talán jobban elakad a lélegzet, mint az elektromos ajtóktól.
Állítólag ez a típus kiforrt mérnöki munka gyümölcse. Az igen tisztelt mérnök urak terveztek egy olyan kulcsot az autóhoz, ami a forgalomba hozatal előtt nem vett részt gyakorlati alkalmazásban. A zsebemben véletlenül megnyomódott a kulcson elhelyezett gomb és láss csodát, az ajtó kinyílt a tőlem 30 méterre az utcán parkoló autón. Mi a túróért kell 30-40 méter hatótávolság, Ez pont elég ahhoz, hogy a harmadik emeletről tudom irányítani.. A kollégáim szóltak, hogy tárva nyitva az autóm. Most úgy vigyázok a kulcsra, mint ama bizonyos hímes tojásra, nehogy megnyomódjon rajta valamelyik gomb. Egy a telefóniából jól ismert billentyűzárral orvosolható lenne a probléma. Gondoltam rendelek hozzá olyan pótkulcsot, amin nincsenek gombok, és akkor majd "szégyen-szemre" kézzel fogom nyitogatni, de ilyet nem gyártanak.
2009. szeptember
Eltelt egy kis idő, több, mint 60 000 km-nél jár a műszer és túl vagyok az első vizsgán is.
Idáig kizárólag első fékbetétet cseréltem, meglepetésemre a futóműhöz még nem kellet nyúlni. Vizsgán simán átment (nem volt csókos).
A fogyasztás beállt 8L körülire (csigatempó =7l) még intenzív, dinamikus városi használat mellet sem éri el a 9 litert 100 kilométeren.
A tolóajtókkal mindössze annyi probléma adódott, hogy az érintkezőit be kell néha fújkálni contact spray-vel. (Valószínűsíthetően a korábbi, még garin belüli gondokat is egy fújással el lehetett volna intézni, de akkor nem lehetett volna rá alkatrészt meg munkadíjat kiírni)
A sokat emlegetett robotváltó használatát teljesen meg lehetett szokni, az ég világon semmi gond nincs vele. Persze lakótelepi streetracereknek nem ajánlott kategória.
Az egyetlen egy negatívum: az autó megítélése. Autópályán nem viselik el a belső sávban, ilyenkor nyomok egy kövéret (190Km/h-ig folyamatosan gyorsul) így általában aki idáig próbált letolni lemarad, aztán visszavesz az arcból. Csak hát nem lehet mindig gyorsulgatni, ezért kapott egy gyári Peugeot-Sport RC dupla kivezetéses kipufogórendszert (nem a gagyi üvöltős gusztustalan sufnituning), így már optikailag is érzékelhető a dinamizmus és talán már nem mindenki akar letakarítani a belsőből.
Mostanában a használt piacon a korábbiakhoz képest elég sok 1007 jelent meg, leinformálható előélettel, gondos tulajdonostól jó választásnak bizonyulhat. Még kisebb családnak is, tiszta szívből ajánlom (1,6 benzin 110LE.
A lenti kép nyaraláskor készült, hihetetlen, de ennyi motyó fért bele.
Hibalista
- - utasoldali ajtóretesz - - riasztó - (utólag kiderült, hogy csak contact spray kell hozzá)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Tutu
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 76 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 206 1,4 automata | Következő autója? | ha nagyobb kell, akkor 807 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
