A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2016)

Zafira 1,6 SIDI Innovation 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi nagyvas

Szöveges ítélet

Annyira kevés 2016 utáni Zafira írás van idáig itt a népítéleten, hogy úgy gondoltam megosztom az első 10.000 km tapasztalatait, aztán aktualizálom, ha történik valami.

2018 tavaszán merült fel az igény, hogy a 2007-es Sharanunk helyett (ami rövid időn belül kétszer hagyott ott minket valahol - 3 kis gyermekkel nem vicces) valamilyen lényegesen megbízhatóbb autóra lenne szükségünk.

Átnézve a használt kínálatot egyterűekből, még a 4-5 milliós sávban sem találtunk ropogósan friss, újszerű autókat, így az új autók felé fordultunk.

Alapvetően "német" párti vagyok, de megnéztem mindent a C4 Picasso-tól a VW Touran-ig, 3 fő szempont szerint - garancia, magas sofőr mögötti megfelelő hely és 3 gyerekülés férjen be hátulra 1 sorba.

Ár / érték / kényelmesség alapján a 2018-as Zafira győzött meg. Konfiguráltunk magunknak egy 1,4 / 140 LE közepesen felszerelt modellt. Még a rendelés előtt végignéztem az ország legtöbb szalonjában milyen Zafirák vannak készleten és meg is találtam a "szerelmet".

A vicc az, hogy az összekonfiguráltnál (amiből így is volt közel 1 MFt. kedvezmény) alig 400.000 Ft-al többért megvettünk egy 1,6T SIDI, 200LE, kimondottan jól felszerelt modellt. (külön akcióban 2,5 MFt árkedvezménnyel a listaárhoz képest) Ebbe az akcióba valószínűleg már a WLTP miatti átállás és a készletek kisöprése is bejátszott.

A tapasztalataim idáig:

Beltér: Alapvetően minőségi, (ültem emellett többet J Astrában, az kopogósabb belül) de vannak elnagyolt részletek / zavaró apróságok
- A pedálok melletti taposó szőnyeg nincs rögzítve mocorog ide-oda. Többet megnéztem a szalonban is, mindegyik ilyen.
- A beltérben 1-2 nyöszörgés már hallható, főleg a csomagtér ajtó burkolata felől, ami szomorú egy fél éves autónál
- Az enyémben manuális kézifék van, emiatt nem a Flex konzol, hanem hagyományos könyöklő van benne, ami abszolút rossz helyen van, és csak minimálisan állítható

Mindenkinek kötelezővé tenném az "Ergonomikus sportülés csomagot". Az ülés sokrétűen beállítható, jól támaszt mindenhol, hosszútávon is kényelmes.

A hátsó üléssor jól variálható, könnyen dönthetőek, tologathatóan az ülések.

A csomagtartó megfelelő méretű, a Flex rendező segít rendet tartani.
Amit nem értek:
- Az elődmodellben a padlóban volt helye a csomagtér rolónak, itt nincs.
- A 6-7 ülés használhatatlan, lábtér nincs. A leghátsó üléssor miatt a padlóban van egy rés a középső üléssor mögött, ide előszeretettel gurul be minden, élvezet kiszedni az ülések alól

Navi jó (működik Android auto-val), tolatókamera is etc.etc.

Motor / futómű / vezetési élmény:

A motor tipikus donwsizing egység, amíg nem tölt a turbó, közlekedésre alkalmatlan. Fölötte szépen megy, bár ettől a 200LE-től még nem lesz "sportautós". Én most sem hiszem, hogy valóban 8,5s alatt van százon. Ebbe valószínűleg a jó hangszigetelés is bejátszik, autopályatempónál is csendes, ezért nincs benne sebességérzet.

Fogyasztása szerintem megfelelő, bár ezzel az ismerőseim nem értenek egyet. A 2.0 PD Sharannal kb. 8 literrel jártam, ezzel kb. 10l / 100km. a benzines mivolta és a rel. nagy tömeg / homlokfelület miatt számomra elfogadható.

A sportos vezetést a váltó sem támogatja, kényelmesen kapcsolva pontos, határozott, gyors váltásoknál hajlamos megakadni a fokozatok között.

A futómű kényelmes, de nem dőlöngél vele a kasztni, jól kezeli az úthibákat.
A rendeléskor féltem a 19" (235/40) felniktől, hogy ezek mennyire fognak rázni, illetve mennyire lesznek alkalmatlanok napi közlekedésre. Hát abszolút semmi gond nincs velük, bár az is igaz, hogy a patkán parkolást nem erőltetem azóta.

Amint történik valami figyelemreméltó, jelentkezem.

Hibalista

- egyenlőre semmi :)

Ide hordtam szervizbe

Opel Gyulai

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Sharan 2.0 PDTDi Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2016

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)