A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2016)

Zafira 1,6 SHT Automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi 7 személyes kedvenc

Szöveges ítélet

Most 4 éves az autó. Íme az eddigi tapasztalatok összegezve 67e km után:
Ami változatlanul jó:
- 1,6-os benzines turbós motor nagyon erős, nyomatékos (170LE)
- LED fényszórók. Szerintem kategória első. Ennél csak a magasabb osztályú autókban tud többet.
- Kényelem, vezethetőség, út tartás: autópályán nagy sebességnél sem érezni bizonytalanságot. Kényelmes, stabil, megbízhatsz benne. Ha valamit elszámolsz, segít a korrigálásban. Van összehasonlítási alapom, valahogy szofisztikáltabbak a biztonsági elemek. Kipörgésgátló, stabilitás kontroll, kormányozhatóság finoman pontos. (Lényeges, hogy gumit a "felső polcról" válasszunk)
- Egyéb komfort elemek:
radaros tempomat. Szintén van összehasonlítás. Az Opelban sokkal finomabb, kulturáltabb.
Ülésfűtés, kormányfűtés, elektromos kézifék, hill assistant, megbízhatóan működnek.
Vezetőülés, anyósülés és a kettő közötti kartámasz nagyon kényelmes az utazás során. Második sorban 3 egyenrangú, külön mozgatható ülés + a középső ülés átalakítható kartámasznak (nagyon remek), harmadik sor is használható gyerekeknek vagy alacsony felnőttnek.

Ami nem kiemelkedő:
- 6 sebességes automata váltó a visszaváltásoknál habozik. Megszokható, kezelhető.
- automata fényszórók. A távolsági fényszórót nem mindig kapcsolja le időben és előfordul, hogy indokolatlanul felkapcsolja. Ezt nyilván a szemből jövők nem értékelik pozitívan.
- automata ablaktörlő. Ez sem mindig működik logikusan, havazásban kifejezetten (ki tudja miért), de persze használható.
- kicsit talán jobban ráz az autó, mint ami nekem jó lenne. Gondolom ez az ára a kiváló úttartásnak. Ez teljesen elfogadható kompromisszum, most is kiemelném, hogy nagy sebességnél feltűnően stabil, pontos és jól irányítható az autó.
- szervíz 60e Ft és 150e Ft között.

...

Nagy várakozások után, 2018 májusában vettük át, az új Zafirát. Régóta ilyen nagy családi autóra vágytunk. Bár az előző autó is nagy volt és szerettük, de kiszolgált és csak öten fértünk el benne.
Visszatérve, jó fél évig kutattunk, kerestük milyen autót válasszunk. Van-e értelme új autót venni vagy logikusabb használt autóban gondolkodni. Amiben biztosak voltunk az automata váltó, a benzin motor és a 7 személyes kivitel.
Próbáltunk mindent, Renault, Citroën, VW, stb és persze Opel. Sok használt autót is kipróbáltunk, de mivel nem vagyunk szakértők, az automata váltó miatt féltünk, hogy pórul járunk.
Ár érték arányban az Opel verhetetlen. Műszakilag ugyan a Volkswagen előrébb jár, formailag a franciák vagányabbak, de árban és az ezért kínált csomagokban az Opel a legjobb.
Az 1,6-os benzines (ez még 170 LE) automata Innovation felszereltséget választottuk néhány apró opcióval kiegészítve.
Igazán jelentős kedvezményt adott a kereskedő, 2,2 MFt, ez valóban meggyőző volt.
Érdekes, hogy a középső Flex konzol könyöktámasz választásához kötelező az elektromos kézifék. Ehhez viszont kötelező a kormányfűtés(?). Na mindegy, ez még belefér...

Tapasztalatok:

Kormányfűtés: teljesen fölöslegesnek tartottam ... amíg ki nem próbáltam. Nem hülyeség! Kellemes, hogy nem egy kerek jégcsapot kell fogdosni télen.

Flex konzol könyöktámasz: javaslom mindenkinek, ha a hozzávaló kötelező opciókat elfogadja.

Az ülés: kényelmes. Először fura volt, hogy a combomat két oldalról fogja az ülés széle. Úgy kell elképzelni, mintha felhajlították volna az ülés széleit. A Renault-hoz képest teljesen eltérő érzés volt, de megszokható és jól tartja a lábat oldalirányban.

Ülésfűtés: nem csak az ülőlapot fűti, hanem a hátlapot is kb feléig. Kellemes meglepetés volt.

Középső üléssor: 3 teljes értékű ülés, előre hátra mozgatható, a hátlap bizonyos mértékig dönthető.

Hátsó üléssor: csak a gyerekek használják, lábtér nem sok. A bejutás könnyű. A legtöbbször 6-an utazunk, a középső ülést előre húzzuk, így van hova rakni a gyereklábakat :). Ilyenkor a legkisebb táska elhelyezése is varázslat a csomagtartóban...

Csomagtartó: egyébként hatalmas. A középső üléssor vízszintesre ledönthető. Szállítottam már ajtót tokostul, matracot, lapra szerelt szekrényt... Nem gond, minden befér.

A kezelőszervek: jól megszokhatóak, nincsen bután elhelyezett gomb vagy kar.

Display: nagyon jó. Persze nekünk most van először ilyen. Android autoval a saját navit használom mobilról (Wa*e)

Automata ablaktörlő: nagyon jól működik, pontos, pont akkor töröl, amikor már nyúlnék a karhoz, már nem is figyelek az esőre. Havazáskor viszont megváltozik. Nem töröl időben, még a legsűrűbb ismétlődésre állítva sem. Ami érdekes, egyelőre nem tudom hogyan kell a nem automata szekvenciális törlést beállítani :) Vicces. Nem kritikus. A lapátok nem a megszokott módon mozognak, mindkét oldal középről kifelé töröl. Nagy terültet átfednek és nincs holt zóna az utas oldalon sem.

Kormányzás: kiváló! Álló helyzetben vagy parkoláskor kifejezetten könnyű, menet közben viszont megfelelően kemény. Remek!

Automata LED fényszóró rendszer: Minden egyes forintját megéri! Az Innovation-hoz alapból jár, de aki nem ezt szintet választja, akkor is vegye bele ezt az opciót. Higgyék el megéri! Lát az ember sötétben, esőben, sötétben-esőben, kanyarban. Bevilágít a kanyarba, ha az index működik vagy ha a kormány bizonyos mértékig elmozdul. Nem ködlámpát kapcsol, szó szerint bevilágít.
Ködlámpa: hát ez nem LED.
Automata fényszóró: nagyon jó, hogy ez is automatikusan kapcsol tompítottról országútira és vissza. Érzékeli a szembejövőket, ha utolértünk valakit, illetve a városi fényeket. Egy hajszállal később vált vissza tompítottra, mint ahogy én tenném, de eddig még nem "refiztek szembe".

Menet közben:
A motor kiválóan húz a turbó bekapcsolása után.
Érdekes, hogy motorfék hatás gyakorlatilag nulla. Nem kritikus.

Fékek: kiválóak, megfelelően adagolható, nagyon határozottan meg tudják állítani a kocsit, pedig nincs kis súlya. Ez fontos, hogy az ember biztonságban érezze magát.

Automata váltó, 6 seb.: Hát ez megszokást igényel. Töpreng egy kicsit, főleg, ha menet közben kicsit intenzívebben gyorsítanánk (nem padlógáz). Ha lepadlózom nincs vita, tudja hova kell kapcsolni. Ilyenkor szerintem sokáig pörgeti, már nyomatékcsúcson túlra is. Kicsit még alakítani kéne a szoftveren. Hosszútávú utazásnál kiváló, városi forgalomban figyelni kell a váltó "szokásaira".

Fogyasztás átlagosan 9 liter/100 km. Autópálya 8 liter, város 10 liter. Nem meglepetés, benzines, automata. Az előző Renault Scenic autónk 2 literes szívó benzines automata volt. Kb ugyanennyit evett, szóval számunkra ez rendben.

Futómű: kiváló. Sok jót hallottam az Opel stabil úttartásáról, hát igaz. Az óra szerint 180-nal mentünk eddig a leggyorsabban, de észre sem vették az utasok. Gondolom ez a szintén kiváló hangszigetelésnek is köszönhető. 17"-os kerekek vannak az autón.

Adaptív tempomat és ütközést elkerülő rendszer: A tempomat nagyon jó. Ha csak lehet használom. Figyelni kell, ha az előttünk haladó pl. lassít és kisorol előlünk a rendszer addig reagál rá, míg teljes terjedelmében ki nem tért előlünk. Ez néha probléma, de enyhe gázpedál lenyomással felülírható. A tempomat 50 km/h-tól kapcsolható be és 45 km/h alatt kikapcsol, 35 km/h-ig még fékez.
Ezután már az ütközést elkerülő rendszer fékez tovább, ha kell. Ez utóbbi csak a satu féket ismeri. Lenyomott gázpedál esetén nincs automatikus fékezés. Feltételezi a rendszer, hogy tudjuk miért adunk gázt. Gondolom van technikailag fejlettebb rendszer a piacon, de azért ez is megteszi.

Tolató kamera: én tükörből tolatok, de nagyon jó látni mi van mögöttem. Éjszaka tolatáskor zavaróan erős fényű a kijelző. Esős időben gyorsan bekoszolódik a kamera.

Összességében: kiváló autó. Nagyon nagyon szeretjük, biztonságban és kényelemben érezzük magunkat.

Pozitív: LED fényszóró rendszer, futómű (úttartás)
Negatív: automata váltó (mondjuk 10-ből 7-es) Szóval azért nem rossz, de van jobb.

---

1 éves kötelező szerviz: 60e Ft (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere, átvizsgálás). Mindenki döntse el, hogy sok vagy kevés...
2 éves kötelező szerviz: 80e Ft (+ a lentebb leírt garanciális cserék)
3 éves szervíz: 120e Ft
4 éves szervíz: 145e Ft

Hibalista

- Nem romlott el semmi. Talán az olajat kissé jobban "eszi", mint kellene. Ez azt jelenti, hogy 20e km után kellet vennem olajat után tölteni. Nem szoktam ellenőrizni az olajszintet, az autó kijelezte, hogy kevés az olaj. Elvileg 30e km-nél van szerviz, tehát ennyit ki kellett volna bírnia, szerintem... - - 2020. augusztus - A túlzott olajfogyasztás megszűnt. Ki tudja miért... - A vezetőoldali ajtónyitó kallantyú sorjás lett. Megvágta az ujjamat is. Csak egyben lehetett kicserélni a komplett ajtókárpittal(??). Engedélyezték, 2 hét múlva kicserélték. Ami kis bibi, hogy az ajtóban lévő éjjeli hangulatvilágítás piros az új kárpitban a fehér helyett. Most van 3 fehéren meg egy pirosan világító ajtó. Nem figyeltek. Nem gáz, nem szóltam, ez is szép, csak hát na... - A hátsó ablakmosó szivattyú csere (elgyengült). Ennél nagyobb gondjaim ne legyenek...

Ide hordtam szervizbe

Opel Duna - teljesen rendben, korrekt kiszolgálás. Legközelebb is idehozom.2020 április - még mindig teljesen oké a szerviz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Scenic 1 Következő autója? Szerintem már valamilyen önvezető lesz (remélem)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2016

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)