Belül kicsi, kívül nagy
Szöveges ítélet
20.02.26 5930km:
A Tourer > < lámpája nem tetszett, úgyhogy először nem Zafirát néztünk. Aztán rájöttem, hogy ennek már megint normális kinézete van, úgyhogy végül Zafira lett. Még a nagycsaládos mizéria előtt vettük. Szerencsére az Opelnek volt NOE kedvezménye. Egy Skoda 105-ből ültünk át, úgyhogy óriásinak tűnt a belső tér. Az első nyaralásig. 6 személlyel szinte eltűnik a csomagtartó, úgyhogy felkerült rá egy 400l-es tetőbox. Szerencsére tetősín an az autón, így lehetett játszani azzal, hogy hova kerüljön a box. A sérülékenyebb részeket egyből fóliáztattuk.
Mindjárt feltűnt, hogy kasztot léptünk. A 170LE-vel már vígan be lehetett merészkedni az autópálya belső sávjába is. Autópályás fogyasztás tetőbox-szal 8,5L/100, az átlag 10,1l/100 (5930km, ebből 2300km autópálya).
Megtörték a jobb hátsó ajtót. Schiller Opelnél cserélték és a küszöb kis horpadását javították 534 ezerért. Még jó, hogy az okozó KGFB-je fizette.
Az extrák között a legjobb a sport vezetőülés, nagyon jól tartja a derekam, hosszú távon is kényelmes. A könyöktámasz alatt hatalmas a tároló. A kijelző nappal is jól olvasható.
A LED-es fényszóró hihetetlenül jó. A Skodában emelt fényű izzók voltak, de azok csak pislákoló gyertyák ehhez képest. Csak automata módban használom, tökélestesen tudja, mikor kell kapcsolnia a távolságit.
Amit kispóroltam és megbántam, az kiegészítő elektromos fűtés, mert kicsit lassan melegszik fel a kocsi. Mélygarázsban lakik, így nekünk szokatlan, ha néha hosszú utcai parkolás után indulunk el. Főleg, hogy kabát nélkül szeretek vezetni, így élvezni igazán a sport ülés előnyét. Emiatt hasznos extra az ülés és kormányfűtés is.
Nem vagyunk kis darabok, de a 6-7. üések még nekünk is használhatóak. A gyerekeknek meg bőséges a tér hátul is.
Mivel benzines, a turbó bekapcsolásáig nem túl erős. Ezen segít - főleg parkoláskor -, hogy a kuplung finom felemelésekor megemeli a motor fordulatszámát, így sohasem fullad le. Utána viszont kilő. Első utamon egy gázfröccsel feltornáztam 70 fölé, azóta városban mindig használom a limitert.
Hogy a hibákról se feledkezzünk meg:
A magyar nyelvű navigáció katasztrófa (nem véletlen nem kértem, a kereskedő varázslása miatt került bele). Helyette ott az android auto és a maps.
A flex rendező sínjeit ebből a szériából kispórolták, már nem lehetett rendelni, és utólag sem lehet beépíteni.
A sötétített hátsó ablakok semmit sem érnek, tervezem, hogy le fogom fóliáztatni az üvegeket. A napellenző viszont hasznos a gyerekek miatt.
Induláskor első mozdulatom a start-stop rendszerkikapcsolása. Akkor is leállítja a motort, ha 2mp múlva zöld lesz. Helyette jobb lenne egy gomb, amivel vissza lehetne kapcsolni a teljesítményt. Városban kis terheléssel spórolhatna az üzemanyagon.
Garázsgól kiálláskor hasznos lenne egy "felező", teljesen felengedett kuplunggal túl gyors a tempó a szűk helyen kanyarodáshoz.
Hiába van két részre osztva az A oszlop, nagyon nagy a holttér. Főleg, ha esős-havas idő van, ekkor az ablaktörlő a trutymót az A oszlop mellé tolja, amitől sokkal nagyobb lesz a holttér. Zsiráfok előnyben.
Nem létezik kézikönyv ehhez a tipushoz. Egy év alatt nem találtam olyan manualt, amiben szerepelne a motorkódom.
Az adaptív távolságtartó automatika nem volt rendelhető ezzel a motorral, csak a sima tempomat.
Első olajcsere 2200km-nél 34455Ft, éves szerviz 5800km-nél 16811Ft olajcsere nélkül.
0.08.24 11794km (ebből 6931km autópálya)
5900km-nél defekt miatt gumi csere. Persze párban, mert ugyanilyet nem kapni (97475Ft). 7200km-nél olajcsere (1 év) 37626Ft.
Azóta megjárta Ausztria-Olaszország-Szlovénia és Horvátország autópályáit. Autópályán 3 felnőtttel, 3 gyerekkel, tetőbox-szal 9-9,5 között fogyaszt. A városi fogyasztása 10-11 között van.
Hibalista
- A sávkövető kamera néha hibát jelez, de újraindítás után megszűnik a hiba. Első éves szerviznél találtak egy régi ülésfűtés CAN bus hibát, de akkor nem állt fenn.
Ide hordtam szervizbe
Schiller Opel Váci út és Fóti út
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 7 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11794 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 105S | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
