A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2016)

Zafira Innovation D 16 SHL S/S (170Le) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Belül kicsi, kívül nagy

Szöveges ítélet

20.02.26 5930km:
A Tourer > < lámpája nem tetszett, úgyhogy először nem Zafirát néztünk. Aztán rájöttem, hogy ennek már megint normális kinézete van, úgyhogy végül Zafira lett. Még a nagycsaládos mizéria előtt vettük. Szerencsére az Opelnek volt NOE kedvezménye. Egy Skoda 105-ből ültünk át, úgyhogy óriásinak tűnt a belső tér. Az első nyaralásig. 6 személlyel szinte eltűnik a csomagtartó, úgyhogy felkerült rá egy 400l-es tetőbox. Szerencsére tetősín an az autón, így lehetett játszani azzal, hogy hova kerüljön a box. A sérülékenyebb részeket egyből fóliáztattuk.

Mindjárt feltűnt, hogy kasztot léptünk. A 170LE-vel már vígan be lehetett merészkedni az autópálya belső sávjába is. Autópályás fogyasztás tetőbox-szal 8,5L/100, az átlag 10,1l/100 (5930km, ebből 2300km autópálya).

Megtörték a jobb hátsó ajtót. Schiller Opelnél cserélték és a küszöb kis horpadását javították 534 ezerért. Még jó, hogy az okozó KGFB-je fizette.

Az extrák között a legjobb a sport vezetőülés, nagyon jól tartja a derekam, hosszú távon is kényelmes. A könyöktámasz alatt hatalmas a tároló. A kijelző nappal is jól olvasható.

A LED-es fényszóró hihetetlenül jó. A Skodában emelt fényű izzók voltak, de azok csak pislákoló gyertyák ehhez képest. Csak automata módban használom, tökélestesen tudja, mikor kell kapcsolnia a távolságit.

Amit kispóroltam és megbántam, az kiegészítő elektromos fűtés, mert kicsit lassan melegszik fel a kocsi. Mélygarázsban lakik, így nekünk szokatlan, ha néha hosszú utcai parkolás után indulunk el. Főleg, hogy kabát nélkül szeretek vezetni, így élvezni igazán a sport ülés előnyét. Emiatt hasznos extra az ülés és kormányfűtés is.

Nem vagyunk kis darabok, de a 6-7. üések még nekünk is használhatóak. A gyerekeknek meg bőséges a tér hátul is.

Mivel benzines, a turbó bekapcsolásáig nem túl erős. Ezen segít - főleg parkoláskor -, hogy a kuplung finom felemelésekor megemeli a motor fordulatszámát, így sohasem fullad le. Utána viszont kilő. Első utamon egy gázfröccsel feltornáztam 70 fölé, azóta városban mindig használom a limitert.

Hogy a hibákról se feledkezzünk meg:
A magyar nyelvű navigáció katasztrófa (nem véletlen nem kértem, a kereskedő varázslása miatt került bele). Helyette ott az android auto és a maps.
A flex rendező sínjeit ebből a szériából kispórolták, már nem lehetett rendelni, és utólag sem lehet beépíteni.
A sötétített hátsó ablakok semmit sem érnek, tervezem, hogy le fogom fóliáztatni az üvegeket. A napellenző viszont hasznos a gyerekek miatt.
Induláskor első mozdulatom a start-stop rendszerkikapcsolása. Akkor is leállítja a motort, ha 2mp múlva zöld lesz. Helyette jobb lenne egy gomb, amivel vissza lehetne kapcsolni a teljesítményt. Városban kis terheléssel spórolhatna az üzemanyagon.
Garázsgól kiálláskor hasznos lenne egy "felező", teljesen felengedett kuplunggal túl gyors a tempó a szűk helyen kanyarodáshoz.
Hiába van két részre osztva az A oszlop, nagyon nagy a holttér. Főleg, ha esős-havas idő van, ekkor az ablaktörlő a trutymót az A oszlop mellé tolja, amitől sokkal nagyobb lesz a holttér. Zsiráfok előnyben.
Nem létezik kézikönyv ehhez a tipushoz. Egy év alatt nem találtam olyan manualt, amiben szerepelne a motorkódom.
Az adaptív távolságtartó automatika nem volt rendelhető ezzel a motorral, csak a sima tempomat.


Első olajcsere 2200km-nél 34455Ft, éves szerviz 5800km-nél 16811Ft olajcsere nélkül.

0.08.24 11794km (ebből 6931km autópálya)
5900km-nél defekt miatt gumi csere. Persze párban, mert ugyanilyet nem kapni (97475Ft). 7200km-nél olajcsere (1 év) 37626Ft.

Azóta megjárta Ausztria-Olaszország-Szlovénia és Horvátország autópályáit. Autópályán 3 felnőtttel, 3 gyerekkel, tetőbox-szal 9-9,5 között fogyaszt. A városi fogyasztása 10-11 között van.

Hibalista

- A sávkövető kamera néha hibát jelez, de újraindítás után megszűnik a hiba. Első éves szerviznél találtak egy régi ülésfűtés CAN bus hibát, de akkor nem állt fenn.

Ide hordtam szervizbe

Schiller Opel Váci út és Fóti út

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 7
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11794
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 105S Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2016

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)