A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2005)

Zafira 1.9 CDTI (150LE) Aut. 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Versenybusz

Szöveges ítélet

Előre leszögezem, hogy egy 1.2-es Corsából ültem át ebbe, és ezen a ponton simán érhetné az ítéletem az a vád, hogy na a hülyegyerek beleült egy dodzsemből egy normális autóba és el van halva tőle, csakhogy a másik autó amit hellyel-közzel rendszeresen hajtok, az egy nagyon komolyan felszerelt nyolchengeres A8-as Audi a jelenleginél egyel idősebb szériából. Szóval koránt sem vagyok elfogult, próbáltam mindent a helyén kezelni.

2010 júliusában hoztam el a verdát, Rüsselsheimból behozott darab volt, hozzáértők szerint valós 78.000 km-rel. A belső alapján el sem hittem, hogy majd' 80.000 van benne, annyira tip-top állapotban volt és van a mai napig is a belseje. Metálfekete színű, 17es ötágú könnyűfém felnikkel, enyhe sötétítéssel körbe - nagyon szép kocsi. Méretei ellenére (nekem) egyszerűen parkolható, egyedül a hatalmas fordulókörre kell odafigyelni.

Elég jól felszerelt: van többek közt valódi kanyarkövetős xenon lámpa (elképesztő jó éjszaka), fűthető első ülések (télen nagyon hamar meleget csinál), elektronikusan vezérelt első futómű, nagyon jó fogású bőr sport multikormány, ügyes tempomat, elektronikus klíma (csak egyzónás, viszont nem huzatos és nincs megfázva egész nyáron az ember tőle), és egy kategóriához képest meglepően jó és finoman kapcsolgató automata váltó. Egyedül a bőrt hiányolom, de ez van, ezt kell szeretni. Az anyagválasztás az árhoz képest korrekt, többnyire puha és jó tapintású műanyagok vannak, egy-két helyen van csak tejfölösdoboz utánérzés. Én 186 centi és 85-90 kiló vagyok, amihez elég jól passzolnak a sportos ülések, az oldaltámasz tökéletes, nekem viszont lehetne kicsit hosszabb az ülőlap. Az autó akkora, hogy magam mögé beülve is simán leutaznék 7-800 km-t, mindenkinek jut könyöklő, valóban lehet terpeszkedni nagy embereknek is. Hátulra is jutottak szellőzők, szóval ebben a kategóriában ez egy tökéletes utazóautó szerintem. Majd’ kifelejtettem, a forgalmija szerint is 7 személyes a verda: a hatalmas csomagtartó padlójából kihúzható még két ülés. Felnőttet mondjuk nem igen ültetnék rá nagyobb útra, gyerekeknek viszont bőven jó. Évi pár alkalomra viszont nagyon jól jön.

Az ember azt hinné, hogy egy ekkora busz csak lomha lehet, pedig nem. Nagyon nem. Az enyém a 150 lovas verzió, ami röhögve cincálja a 1.6 tonnás dobozt. Elég tempósan vezetek, ált. 110-120 között, pályán 150 az alap. 300NM feletti nyomatékkal ezt a tempót kirázza a kisujjából. Nagyon könnyen lehet vele előzgetni, az automata váltó partner a tempós haladáshoz. A váltó másik arca városban már kevésbé jó, olyan 50-60as tempónál, mikor simán kapcsolhatna 4.et, folyamatosan 2.000 felett tartja a fordulatot 3-asban, ami fogyasztásügyileg nem igazán jó. Ha nem is feltétlenül zavaró, de mindenesetre érdekes egy ilyen nyomatékos motornál, hogy mi a francnak kell folyamatosan nyomatékcsúcson tartani gurulás közben. A sokat emlegetett Sport gomb (valljuk be, vicc egy négyhengeres dízelben) teljesen stílusidegen szerintem, azon kívül, hogy feleslegesen kihúzatja a motort, csak harapósabb gázreakciót ad. Felesleges. Enyhe traktorhang természetesen itt is befigyel, ami melegen sem tűnik el teljesen, engem viszont nem zavar, meg ugye valamit valamiért. Alattam 7 - 7.5-öt eszik az autó, a tempót, a hatalmas homlokfelületet, a 225/45-ös kerekeket, és a télen-nyáron üzemelő klímát figyelembe véve nem sok, persze örülnék ha kevesebbel is beérné. Az én stílusomat benzines verzió nem igen hozná 10-12 liter alatt, ami az évi 45-50.000 levezetett km tekintetében egyáltalán nem mellékes tényező.

A motor mellett a másik meglepi a futómű, ami (ésszerű határok között) méreteihez képest elég jól vezethető kocsivá teszi a versenybuszt. Tényleg a határon érezni csak a magas felépítést, simán lehet vele 130-cal venni húzósabb kanyarokat is. BF-Goodrich G-Grip gumik (téli is, nyári is) vannak a gyönyörűszép felnikre húzva, 35.000 HUF/db áron adják, szerintem jók. A telet lehúztam gyakorlatilag megcsúszás nélkül, vizes úton is stabil. A vidéki magyar makadámutakon nincs mese, minden méteren érezteti a hatását a nagy felni - sportos futómű duó, a szebb kinézetért és a jobb vezethetőségért viszont ezt meg tudom emészteni. Lehúznám viszont a fékeket, szerintem nagyon kicsit alulméretezettek a kocsi tömegéhez képest. Szó se róla, nem versenyezni készült az autó, viszont szerintem lehetne alatta komolyabb fékrendszer. Emellett egy kicsivel több hangszigetelés is elférhetett volna még az autón.

Karbantartás és költségek. Bár a hibalista viszonylag hosszú, és valóban volt pár be nem tervezett szervizlátogatás, ma is nyugodtan indulok 3-4-500 km-es utakra vele. 100.000 km környékén volt egy betegesebb időszaka a gépnek, szépen összejött rövid időn belül elég sok minden. Az EGR szelep és az elsőfék-probléma még bőven átesik a rostán szerintem, a klímahűtő kilyukadása már kevésbé. A kormánystabilizátor (műanyag elemeket is tartalmaz – no comment) szétesése betudható a fantasztikus minőségű útjainknak is, és még a kipufogó takarólemez szétszakadásán sem akadok fenn, mert megesik az ilyen, a generátor problémáján viszont már nem lehet egyszerűen túllépni. Természetesen a péntek délutáni pécsi csúcsban, olyan 30 fokos időben minden előzmény nélkül sorra kezdtek leállni az elektromos fogyasztók, éppen annyi időt hagyva, hogy ki tudjak még húzódni egy benzinkútra. A szerelő szerint ez tréleres móka lesz. Pécsről fel Dunaföldvárra autószállítóval, ahol másnap kiderítették, hogy szétolvadt a tekercselés a generátorban. Hogy ilyen hőhatást honnan kapott, az máig rejtély. Beraknak egy teljesen új generátort, amivel este még hazamentem (40km), majd másnap megyek/mennék Békéscsabára, azonban a tünetek újra előjönnek a kecskeméti madaras teszkó parkolójában. Egy csereakksival vissza a szervizbe. A diagnózis szerint megint nem tölt vissza a generátor, amit egy újabb cserével garanciában végül sikerült orvosolni, és azóta semmi probléma. Akkor kicsit megingott a bizalmam, őszintén megmondom.
A fenti problémáktól eltekintve viszont csak tankolni kell, ill. 15ezrenként hordom olajcserézni. Se egy kapcsoló kopás, se egy kárpit gyűrődés, se egy égőcsere, semmi. Nem fogyasztja az olajat a motor, egy deka füst nem jön a kipufogón, a turbo észre se vette megtett kilométereket. A hibalista értékelésekor azért tessék szem előtt tartani a nagyon intenzív használatot is.

Összegzésként annyit mondanék, hogy a hibák ellenére is szeretem a verdát, és azt kell mondjam, hogy egy A8-asból sem derogál átülni, ennyi pénzért kérem ez egy nagyon jó autó. Nagy, kényelmes, jól megy, jól fogyaszt, a motor és a belső olyan friss mintha 50ezer lenne csak benne. Ma is ezt választanám, pedig sosem gondoltam volna, hogy 24 évesen így megkedvelek egy ilyen autót. Egy idényt még biztos kihúz alattam, majd 200.000 körül lecserélem valami nagyobbra/jobbra.

Hibalista

- EGR 95.000 km-nél - nagyon nagy baja nem lehetett, mert 10 perc alatt "megjavították" (az újra 100.000 HUF feletti árat rebesgetett a szerelő). A fájó inkább az az egészben, hogy éppen kölcsönben volt síelő barátoknál, mikor az M1-en hazafelé beadta a kulcsot. - - Klímahűtő 100.000 km-nél - 80.000-t fizettem a jobb minőségért. - - Jobb első féktárcsa 105.000 km-nél - egyszerűen "megégett" a felülete. Komplett első tárcsa+betét cserére 40.000-t fizettem (a hátsó 20.000, mindegyik Brembo cuccal). - - Generátor tekercselés szétolvadt 110.000 km-nél - erre nem emlékszem mennyit fizettem az első körben. A második kört viszont a szerviz állta garanciában, mert miután kicserélték, ismét nem volt képes hozni a megfelelő töltést. Újra kicserélték. - - Jobb első kormánystabilizátor 115.000 km-nél - 10.000-t fizettem érte. Menet közben marha idegesítően kopácsol, mintha szét akarna esni az autó eleje. - - Kipufogó védőlemez 120.000 km-nél - egyszerűen elszakadt hosszában. Az idegesítő kopácsolós hangján kívül semmi komoly, visszarögzítették a szervizben. - - A következő a váltó lesz - néha-néha rángatva vált 3ból 4be. Elég zavaró, majd elviszem megnézetni.

Ide hordtam szervizbe

Dunaföldvár privát szerelő - gyorsak, megbízhatóak, korrektek, egy telefon és bármikor vihetem a gépet.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 78000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corsa Következő autója? A6
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2005 (2005)

További ítéletek (88 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)