Taxis bosszantó
Szöveges ítélet
Számomra csalódás volt ez az autó,jobbat vártam volna az Opeltől.Volt már Asconám és A Vectrám is igy nem volt elöttem ismeretlen a gyártó. De ezeket használtan vettem és az előforduló hibákat ennek tudtam be. Ez az autó hosszú idő ota az első vadonatuj autóm volt.A kényelemmel,vezetési élménnyel, felszereltséggel, fogyasztással tulajdonképpen meg voltam elégedve de hozzá kell tenni hogy nem vagyok egy nagyigényü maximalista.Jól pakolható fok minden belefér, az üléshelyzet nekem kifejezetten jó de hát ezek végül is szubjektiv dolgok.Van akinek bejön van akinek nem.Amivel igazán nem vagyok megelégedve az a megbizhatóság. Hozzá kel tennem hogy 32 éve taxizom és ebböl a szempontból értékelem az autókat. De nézzük hibatörténetett. 45000 km-es szerviznél leengedték az olajat. 8 litert .Ez kissé meglepett mivel 4-4.5 liternek kellett volna benne lennie. Jött a kérdés hogy lehet ez.Szerelő fejcsoválva fogalma sincs.Talán a porlasztócsucs becsepeg. Porlasztócsucs ki elvitel a Bosch szervizbe bevizsgálni. 3 nap mulva vissza ,semmi baj mehetek tovább. 2000 km mulva ujra sok olaj a karterben. Vissza a szervizbe ott olajbeöntő nyilás leplombálása .hogy nem én öntöm utána az olajat.2000 km megint több az olaj. Konzultálás más szervizekkel majd AGR.szelep csere. Olajtöbblet továbra is bár nem annyi mint addig. 62000 km autó rángatni kezd majd leáll. Semerre tovább. Bevontatás aszervizbe. Hiba oka részecskeszürő eltömődött.Csere. Az már csak hab a tortán hogy két hétig nincs alkatrész sehol . SE az országban sem Ausztriában sem a Németországi konszignácios raktárban.Két hét mulva részecskeszürő be lehet menni dolgozni. Olajtöbblet lassan megszünik, mindenki heppy. 82000 km akkumulátor megadja magát . Csere. 92000 csattanás elölröl nézem semmi,inditok megy mint addig csak fékezéskor és kanyarodáskor koppan valami. Irány aszerviz, szerelő semmi baj leszakadt az ékszijtárcsa de igy is lehet vele járni abelső részen tovább forog és pont. Én aggódtam hogy leugrik az ékszij de nem. Egy hétig jártam vele igy és semmi baja sem volt.Alkatrész megjött beszerelték lehetett tovább dolgozni. 93000 km vidéken voltam reggel inditanám az autot se kép se hang. Akkumulátor teljesen kuka. Töltöre felrakva autó elindul de husz kmután megint leáll. A generátor tönkrement és kevés áramnál nem mükődik a kormányszervó és fékszervó sem. Vontatás a szervizbe 3 nap óta javitják a generátort mivel nincs cseredarab. Itt tartunk most. Azért egy ilyen nagy multu gyártótol nem ezt vártam. Azt hiszem a következő autom nem Opel lesz.Ja majdnem elfelejtettem, hogy szinte kezdettől fogva volt egy olyan hibája amit többször javitottak de még most is fennáll. Ez pedig az ,hogy ha felkapscolom a világitást lefagy a kormányról vezérelhető fedélzeti komputer. Ez még nem lenne olyan nagy baj de sokszor nem müködik a duda sem ez pedig már balasetveszélyes. Cseréltek kapcsolot a kormányon ,majd cseréltek kormányt, majd megint kapscolót, most talán majd kábelköteget de még nem szünt meg a probléma.
Hibalista
- 48500 KM AGR-szelep 4 liter olajtöbblet a karterben
- 62000 km részecskeszürő csere
- 88000 km akkumulátor csere
- 91000 klima ékszijtárcsa leszakadt
- 93500 generátor csere
- fényszóró bekapcsolása utn nem müködő kormányról vezérelhető duda ,fedélzeti kompjuter ez a hiba többszörös csere után is fennmaradt pedig cseréltek kapcsolót és kormánykereket is
-
Ide hordtam szervizbe
Opel Duna
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 93500 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | MERCEDES 124 2.5 TD | Következő autója? | Talán SKODA OKTÁVIA |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
