Szerintem a Zafira BMW-szintre érkezett. Megbízható!
Szöveges ítélet
Az új Zafíra szerintem lényegesen jobb, elődjénél. Nekem nem unalmas belülről, de rakódó hely valóban nem sok van a vezető körül. Az autóban nem nyöszörög semmi, pedig Pesti utakon használom. Az autó kényelme méretiből is fakadóan tökéletes, de az ülés francia autó után kemény nekem. A vezető ülésről sokan írták, nem tudják kényelmesre beállítani, újság írók is. Na Ne! 89´ M5 BMW, 92´ AUDI 80, 98´AUDI A3, 02´ R. Megane--egyik autóban sem volt ilyen állítási lehetőség, mint a Zafírában (6) + még a kormány akár mélysége is állítható. Ha valakinek ezek után sem sikerül az nem az autó hibája. A levehető vonóhorog, nem mai találmány, de amit itt az Opel kitalált az nagyon kultúrált (más modellen még nem láttam), szóval még az elektromosdugaj is behajtható, így levétel után senki nem mondja meg hogy vonóhorgos az autó. Szóval az összes dicsérésem lényege az új Zafíra minősége a luxusautók felé lépet és ez jó.
Az 1,6-os motorról minden kereskedő le akart beszélni, én ár/érték arány és hogy főleg városban használom döntöttem mellette. Az 1,4-es Meganom rakéta volt ehhez képest, a fater 1,6os 8 szelepes F Astrája meg sport autó. Kb. úgy lehet vele elindulni mint egy megrakott teherautóval, 1esben nem gyorsul de bívaj erős---u.fútóval ugyan úgy indul el mint nélküle. Rögtön fel kell dugni 2be , ez egy stop táblás kilövésnél nagy figyelmet igényel. 1,6 16v twinport ide ,oda , ez csak nyugodt , higgadt vezetéshez elég. A fogyasztása szerintem sok, de minden tankolás periódus alatt kb 70km u.futóval teszem meg. 51 liter 600 km re elég---persze kerekítve /átlag.
Érdekesség: ha finoman próbálunk kuplungolni, a gyorsabb elindulás végett akkor rángat mint egy lada. Erős a kuplung ezért ez nem hálálja meg a precízkedést. Több mint 1 millió km vezettem nagyon sok márkával. A Zafíra 1,6 - kuplung - váltó. nincs összehangolva. A kuplung 2,0 motorhoz való, a váltó meg dízelhez. Érdekes a dízelekhez 6 fok. seb. váltó jár. Itt sem ártana, mert az egyes inkább felező.
Az autó megbízhatóságáról majd két év múlva beszéljünk, tény fél év alatt hibátlanul működik, pedig tele van elektromos extrákkal, de lehet hogy ez Zafíráéknál természetes.
-Túl vagyunk első nagy utunkon: Dél-Olaszország
Indulás előtt (szombaton) valami zörögni kezdett elől. Ivanicsék azonnal fogadtak, fél óra és mentem tovább- Csavar lelazult az első futóműben- pénzembe nem került. Az 1,6 ost eddig nem favorizáltam , majd a pályán rá jöttem, nem városi autó ez. Plafonig pakolt csomagtartó stb. Az autó az európai 130-at röhögve tartja emelkedő ide vagy oda. A tempomatot nagyon ajánlom miden Zafírásnak . Nagyon precíz emelkedőn, lejtőn egyaránt. 4000 fordulatnál 135 tel megy , klímával 7,7l/100km tartósan a fogyasztás. Hazafelé jövet az Olaszoknál kicsit szedni kellett a lábunkat 5500-as fordulatnál 190-nel megy, és még gyorsult volna! 6500 vége! Pedig motort nem cseréltem a nyaralásra. Hegyvidékes terepen megpakolva ez számomra maga csoda- Szóval 150-190között állandóan ugrálva az előzések véget (az Olaszok 150nel közlekednek a pályán, mindenki)8,5-et fogyasztottunk százon. A fogyasztást csökkentő Twinport itt jött elő. A fékek nem fáradnak, a 205-ös papucsok a kanyarban teszik a dolgukat. Stabil autó->de megpakolva az oldalszélre érzékeny épp úgy mint a Meganunk anno. Hosszú távon a deréktámasz és a könyöklő nagyon sokat dob a komforton. Az autó ESP-vel rendelkezik.
07´06. Túl vagyunk a 2.télen. Egy észrevétel: a mi Zafiránkban hátul a lehajtható középső támla hátán egy kihajtható párnázott könyöktámasz van, rejtett italtartókkal! 2007-esekben nincs már ilyen:(
Az autó továbbra is megbízható. Két hiba ki jött ugyan, de mind kettőre típushiba jelzőt tettek és hip-hop kijavították-cserélték. Az ajtónál nem a központi zár feküdt ki, hanem a vezeték lengő részén tört el a vezeték. A kesztyűtartó ajtó zárban a rugó feküdhetett ki de, komplett cserélik gariban, mindenféle kérdés vagy kötözködés nélkül. Fél óra látogatás a szervizben és kész. Az elektronika továbbra is kifogástalanul működik. Az emelkedő start asszisztenst és a tempomatot továbbra is csak dicsérni tudom. Olajfogyasztás továbbra sem mérhető. A melegek visszajöttével viszont tapasztaltam, a klíma visszafogja az autót és növeli fogyasztást--ez nem újdonság az autóvilágban. Azért írtam, mert csak itt róható fel neki, hogy kevés az 1,6-os motor. Ilyen keveset még egy autómra se sikerült költenem! Ha történik valami vele, újra jelzem.
Ismét történt. Az Osztrákokhoz átugrottunk kirándulni. Szeles időnk volt és ennek lett is következménye. A csomagtartóajtó pakolás véget úgy két órát nyitva volt, és a szél emelgette . A teleszkóp ki is feküdt tőle, mire haza értünk ki is folyt belőle az összes olaj!
Tehát nem gázosak! Garanciában cserélték, még nincs két éves az autó. Az új M7 pályaszakaszon hazafelé jövet tapasztalhattuk nincs benzinkút. A fedélzeti computer bebizonyította nagyon pontosan, jelez, így nem lassítottam és 1,5 benzinnel a tankban tértem be tankolni Siófoknál.53,5 literrel 740 Km mentem.7,2l/100km fogyasztás. A sógoréknál a hegyekben jártunk, volt 12% emelkedőnk is, sokat mentünk felfele (persze le is jöttünk) + autópálya tempó. Meglepett az alacsony fogyasztás. Jelzem ezt nem a Ford Fusion 1,4-es dízellel kell össze hasonlítani. Minthogy valaki írta nem érti mért nincs a Zafírában olyan okosság, mint a Merivában hogy az ülés lesüllyed a támla előre döntésével. Talán mert ott van alatta a 6.-7. ülés. Egyébként egy torx kulccsal 20 perc alatt ki lehet szerelni őket, csak akkor nem lesz egyenletes a csomagtartó alja. A nagy nyaralásunknál éltem vele, így a középső pad alá is rengteted mindent be tudtunk pakolni. Az anyós támla meg itt is előre hajtható, csak kérni kell bele vásárláskor. A Merivában meg hiába süllyed le az ülés még így sem lesz egy síkban a nagy csomagtér, a rugós deszka ízéről meg nem is beszélve. Van Meriva a családban, azt is nagyon szeretjük.
Elmúlt az újdonság feelingje: Megbízhatóan működik, kényelmes és tágas. Egyetlen dolog zavar: a mélynyomó a műszerfal tetejére került középen a szélvédő alatt, és a műanyag borítója időnkét berezonál. Ez még megoldásra vár. Valami gumival fogom megszüntetni.
Amit nagyon szeretünk benne: az index rövid pöccintésre hármat villant—sávváltáshoz épp elég . A tempomat rengeteg benzint spórol nekünk:). A belső világítás fejlett, éjszakai utazásnál sokat segít, 6 db-ot is fel lehet külön-külön kapcsolni úgy, hogy nem zavar vezetés közben, na jó a vezető térkép olvasóját nem szoktam vezetés közben használni. Gyönyörű jószág még mindig a többi autó között. Szépek az új Peugeot-ok, de még ezek mellé is oda lehet vele állni. Persze ez már a sznob része a dolognak nem ez számit, hanem hogy a családot nem hagyja ott sehol!
Hibalista
- Semmi .5000 km-nél olajcsere
- 8000km nél egy csavar lelezúlt a b.e. futóműben
- 19500Km a balhátsó ajtó nem zár be
- 19700Km a kesztyűtaró ajtó nem csukható be
- 27200Km a csomagtartó ajtó jobb o. teleszkópja kifeküdt
Ide hordtam szervizbe
Opel Gaal
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ivanics&Bárkány
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27900 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Megane 1,4 | Következő autója? | nem tudom még, de német autót |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
