A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2005)

Zafira 1.9 CDTI 150 LE Cosmo részecskeszűrővel + panorámatető 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Sportos családi busz, minőségi problémákkal

Szöveges ítélet

Tavaly nyáron vettem, hosszas keresgélés után. Tényleg mindennel fel volt szerelve, tempomat, fényérzékelő, esőérzékelő, tolatóradar, gyári navi, panorámatető, sport gomb (nincs sok értelme) és részecskeszűrő. A sport gombot egyszer próbáltam, ugyanakkora gázpedálmozdulatra jobban reagál, de nem lesz erősebb tőle, ez inkább csak játék. Kapott egy irmscher hűtőrácsot, így sokkal vagányabb előröl már.

A legtöbb fejtörést az autóban a részecskeszűrő okozza. Hiába van neki, nem jobb a környezeti besorolása, tehát szomgriadónál ugyanúgy lehet menni, vagy nem mennimint a többivel. Ezen kívűl csak hátrány, többet eszik - összehasonlítva ismerősökkel - akár 1 literrel is. Ez még a jobbik megoldás, mert a VW csoprt autójinál egy külön folyadékot kell megvenni hozzá aminek literje 25e Ft körül van és kb ennyi km-re is elég. Szóval olajcserénkét még plussz ennyi a költség. Figyelni kell rá, hogy néha ki legyen égetve. (Hosszabb menetet kell menni, kb 20 perc a művelet.) Nekem már nem villog a visszajelző lámpa mikor csinálja, csak az autó hangja lesz öblösebb, sportosabb. Amikor először csinálta azt gondoltam, hogy na akkor a kipufogó is kilyukadt valahol. De aztán szerencsére megtudtam az okát. Volt már, hogy le kellett állnom, miközben elkezdett égetni, de semmi gondot nem okozott, legközelebb befejezte. Ilyenkor, ha állunk iszonyű bűzt áraszt az autó és a kipufogó végénél az aszfalton is egy szép nagy koromfolt keletkezik. Az égetést többletüzemanyag befecskendezéssel csinálja, ilyenkor 1,5.2-szer annyit is fogyaszt mint normálisan. Mindegy, hogy áll vagy megy közben az autó, látszik a pillanatnyi fogyasztáson. Szóval többet fogyaszt, le is folytja a teljesítményt, aztán egyszerre ereszti ki a levegőbe a kormot. Hát ha ez környezetbarát...
Egyébként tényleg érezni a teljesítménycsökkenést, illetve inkább a növekedést, miután befejezte a tisztítást. Összegezve jobb lenne, he nem lenne. Csak plussz hibaforrás, ráadásul jó drága ha elromlik. Sajnos kiiktatni nem lehet, a computer figyel mindent és letilt ha nem kap jeleket. Mindenkinek javaslom, hogy csináljon szoftverfrissítést (röhej, mint egy telefon lassan), mert pont a részecskeszűrő esetében kivettek pár feltételt, ami ahhoz kell, hogy elinduljon a tisztítás. Azért kellett, mert több tulajnak eltömődött, mivel nem ment hosszab távokon, csak városban.

Na persze nem csak ebből az egy alkatrészből áll az autó. Hanem jó sokból és szép lassan meg is lehet ismerkedni jópárral. Nekem eddig szerencsém volt az EGR szeleppel, de tudomásul kell venni, hogy az autókban egyre több alkatrész van, amit cserélgetnünk kell. Végül is a gyártóknak is meg kell élniük. Egyszóval csak idő kérdése. Igazából ez is csak egy környezetvédelmi dolog, visszavezeti a kiufogógázt a korommal együtt, ami egy idő után az EGR szelepben felgyülemlik és megakadályozza a rendes működést. Időnként érdemes kipucoltatni, de előbb utóbb csere lesz. Ma már hálistennek 35000 Ft körül adják.

A 150 LE-s motorokban még egy örvényszelep is került, amiben négy kis vacak műanyag pöcök mozgatja a nyitó-záró szelepet. Mivel ez az EGR szelep után van ezen is keresztül megy a kormos levegő, így lerakódik itt is és alőbb utóbb elcsiszolja a műanyag pöcköket. Ekkor ezek eltörnek és csak a csere segít. Cserélni csak egyben lehet az elektronikájával együtt, 250.000 Ft körüli összegért. Típushiba volt, minden 150 LE-s motort érintett, VEctra Zafira, vagy bármelyik opel még megkapta. Szerencsére 2007 után változtattak rajta, így akinek későbbi van, vagy már kicsrélték garanciában, az egyenlőre fellélegezhet. És itt érkezünk el az autón leginkább érezhető problémához. Nagyon szerethető, sok szolgáltatást nyújt, kényelmes tágas, gyors, ugyanakkor városban jól használható, de! Minden egyes alkatrészen érezhető a spórolás. Az örvényszelep esetében pl. ugyanez a motor volt/van az Alfákban, de ott még rézből vannak ezek a kis pöckök. Nem is használódtak el, hanem kiszolgálták az autót. Na itt már sikerült fejleszteni és spórolni 5 centet, mivel műanyagból készülnek. Nekünk meg többszázezer forint kiadást csinálni. Persze nem egyedi eset, már minden autómárkánál ez van.

Az elműlt időszakban kettőstömegű lendekereket kellett cserélnem, sajnos már a kinyomócsapágy is tönkre ment mire szerelőhöz került. Ez is még az első 2 év gyengébb eresztéséből van. Utána váltiztatott a gyár, elvben ez most tartósabb. Az előző Zafirám 2.0. DTH 200.000 Km-nél kezdte ezt csak. Itt 70.000 km-nél jött elő.

Érdekes jelnség ez a canbusz rendszer is ami az egész autót átszövi. Minden jel ezen keresztül megy. Itt is sikerült egy éppen csakhogy kissebb keresztmetszetű vezetékkel gondolom tizedcenteket spórolni autónként, de emiatt például a kormányról a navit, rádiót vezérlő gomb nem mindig vagy egyáltalán nem működnek. Mi megoldottuk egy második, párhuzamos testkábel beszerelésével, hogy kapjon elég áramot, azóta megy minden. A szervizek is kínálnak egy új módosított kábelkorbácsot a probléma orvoslására. Kár, hogy elsőre nem sikerült.

A panoráma tetőablak tényleg pazar, sokkal világosab tőle az autó és nem kis hatása van arra aki beül, gyerekek is élvezik, de középső buborékja kívül szépen repedezik az oldalán főleg elöl és hátul az évek előrehaladtával. Nyugodtan nézze meg minden ilyen tulajdonos, neki is lesz. Típushiba. Szerencsére nem ázik be egyenlőre.

A canbus rendszernek köszönhetően nincs semmilyen gomb vagy egyéb lehetőség az ajtókat belülről, magán az ajtón bezárni. Minden elektronikusan megy. Nekem elnyíródott egy kábel a jobb hátsó ajtóban és egész egyszerűen nem lehetett sehogy bezárni mechanikusan. Nem zárta be a központi zár, más lehetőség meg nem maradt. Talán egy seprűnyéllel belülről keresztbe?

A gyári DVD alapú navi nagyon jó, bár 30e Ft körül van az évenként kiadott térképfrissítés. Érthetetlen hogy ha már van DVD olvasó és egy színes kijelző is az autóban, akkor miért nem lehet semmilyen DVDt a térképeken kívűl lejátszani. Annyira adná magát. Egyébként nagyon okos a szerkezet, mert a kerekekkel és a boardcomuterrel is kapcsolatban van, azaz navigálás közben érékeli, ha megállunk pl az alagútban, vagy azt is mutatta, hogy merre vagyunk amikor egy sziklába épített mélygarázsban forgolódtunk. Na ezt a külső egységek nem tudják. A grafikája hááát. Aki már látott IGO-t az nem lesz eldobva, de érthető és pontos. Van benne gyári TMC vevő, nálunk ugya semmi haszna, de nyugaton volt már, hogy kikerültetett velem egy dugót, mert jelet kapott. Na akkor nagyon szerettem. Egyébként ha már csak 50 km-re elég üzemanyag van akkor megkérdezi, hogy keressen-e benzinkutat, és cég alapján vagy távolságra kilistázza, majd egy gombnyomásra odanavigál. Van egy házikó gomb, ahová a lakásunkta, vagy bármi mást programozhatunk. Bárhol európában megnyomom és már mutatja is hogy merre menjek haza, és hogy még hány km. Ez olyan jó érzés.

A fényérzékelő remek itt a városban, alagútban, mélygarázsban este ki be kapcsol ahogy kell, csak sajnos a navi képernyőjénél három beállítás létezik, minig nappali, mindig éjjeli, vagy automatikus. Az automatikius a világítás bekapcsolásával van összehangolva. Ez csak akkor rossz, ha nappal is világítanunk kell, mert ilyenkor az éjjeli design nem látszik. Éjjel viszont a nappali túl világos, így gyakran kell állítgatni. Jobb lenne, ha a fényérzékelő alapján menne az automatikus, függetlenül a világítástól.

Félbör kárpit van mindenhol, ami nagyon szép, de ha lehajtom a középső üléssort akkor utána csúnyán meggyűrődik a bőrrész. Szerencsére eddig még minig kirúgta magát és pár óra múlva nem látszott, de azért nem szép látvány.
A futómű igen érzékeny és hajlamos elálítódni, ilyenkor húz valamerre az autó illetve elkezd remegni 130 körül. Hát nem a magyar utakra tervezték az biztos. Ráadásul ez a futómű van az Astra alatt is, ami jó 400 kilóval könnyebb, értehtő, ha hamarabb használódik. Az egyensfutás sem az erőssége, bár panaszra nincs azét ok.
Szóval eltekintve attól, hogy az előző Zafirámben minőségibb volt az összbenyomás, azért ez egy nagyon jó autó. Ereje van elég bőven, mág 6-osban is húz szépen. 180-ről is megindul ha kell. Ami azért egy busztól ami 7-et fogyaszt nem rossz. Dögösen tud kinézni, főleg egy szép alufelnivel, egyedül a hátsó lámpák illetve az az ormótlan nagy opel jel hátul nem tetszik. Apropó hátsó lámpák, az enyém is, de már több Zafin láttam, hogy így télen illetve nedves időben bepárásodnak belülről. Hmm.

Szeretjük a sportülések oldaltartását, a gombra behajló tükröket, azt ahogy tempomattal 130-al végigsuahnunk az autópályán, és észre sem lehet venni, hogy emelkedő van, vagy lejtő, nem is erőlködik a motor, még 7 személlyel, klímával sem. A klímát nem érzi egyáltalán, annyi ereje van.
Az esőérzékelő kicsit belezavarodott a hóesésbe, néha bevadult, aztán alig törölt, de esőben remek. A gyári lapátok sz***rok, én mindig boscht veszek, az működik. A hátsó ajtó zárja zörög, majd most megnézetem. Működik de nem jó hallgatni. A 7. ülés egyik fejtámlaállító csúszkájában egy ici pici rugó van ami nem hagyja beesni a fejtámlát kihúzott állapotban. Na ez eltört. Csak egyben cserélhető: 25.000 Ft. Marad így, mivel kettő van, de egy is meg tudja tartani.

Kell egy jó szerelő aki ért is az autóhoz. Sajnos annyira komplikált már a mai autókban minden, hogy aki nem ért hozzá az még a legjobb szándékkal is gyakran okoz kárt az autóban. Ilyan ha nincsn megfelelő szerszám a vezérmű szíj csréhez. Ha csak megtámasztják a sebváltó felől, akkor akár jópár tized fokkal is elálítódhat a vezérlés és 1 foknál már beleér a szelep a dugattyúkba. Asszem nem kell tovább ecsetelni. A gyári 30e km-es olajcsere is felejtős, ha valaki sokáig szeretné használni a Zafiráját.

Szóval én személy szerint ajánlom mindenkinek, mert ennyi pénzért a konkurencia nem nyújt ennyit. Ez egy egyáltalán nem egy rossz autó. Nagy kényelmes, szép, jól megy. Nekem az S-max tetszett eleinte jobban, de az drágább volt. Ráadásul én a Ford TDCI motorokról azóta több rosszat hallottam. A madzda 5 pedig kisebb volt és belülről sokkal igénytelenebb. A toyota corolla versot is néztem, de egyszerűen ronda és sznitén nem túl nagy. Akkor sajnáltam, mert gondoltam a toyota az minőség, ami a mostani világméretű visszahívási akció türében igencsak megkérdőjelezhető. A francia autók meg szóba se jöttek a minőség miatt. El kell fogadnunk, hogy egyre többet kell az autónkra köletni és hogy az autóipar is abba az irányba megy, hogy ne tartsanak "örökké" a dolgok. A fejlesztés jó része aról szól, hónapokat számolnak computerekkel, hogyan lehet még 1 centet spórolni a gyártásban az alkatrészeken. Ez aztán sokszor megbosszulja magát. Presze ez nem csoda, már a nyomtatókat, bicikliket, mosógépet is időszaki szervízeltetni kell mostanság. Üdv szép új világ.

Hibalista

- Kuplung kinyomócsapágy 75000 Ft - Kettőstömegű lengkerék 280.000 Ft - Hűtőfolyadék jeladő 8000 Ft - EGR szerep és örvényszelep tisztítása 40.000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Zafira 2.0 DTH 101 Le Következő autója? ?????
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2005 (2005)

További ítéletek (88 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)