Praktikus pokróc
Szöveges ítélet
Először is le kell szögezni, hogy az autó nagyon praktikusan használható. 5 felnőtt és 2 gyerek elfér benne, igaz, a csomagtartóban már csak egy diplomatatáska fér el. Az ülések variálhatósága is jó. A fogyasztása érdekes módon nyári gumikkal magasabb, mint téliekkel, ez lehet, hogy a gyári szerelt abroncsoknak köszönhető. (Bridgestone) Jól gyorsul, bár egy csiptuningot biztos elbírna... Elég megbízható, eddíg egy vízelfolyáson kívül nem volt vele gond. A szervízciklusa 30 e km, ami jó, mert nem kell vele havonta szervízbe rohangászni (ahol rengeteget kell várni és leveszik az embert, mint az állat).
Ami nem tetszik:
A kormány a magas vételár ellenére sem érdemelt meg egy bőrbevonatot, igaz, további felárért megkaptam volna. A helyzetét nem sikerült úgy beállítani a nem kevés km alatt, hogy kényelmes legyen. A kezem még mindíg megfájdul tőle. Arról nem beszélve, hogy amikor az ember menet közben egy időben telefonál, ír és még cigizik is, muszály térddel kormányozni, de nagyon nehéz elérni a magasan lévő kormányt még a legalacsonyabb állásban is.
Az autó kidolgozása belül ehhez az árkategóriához képest nagyon gyenge, a designről nem beszélve. Tele hatalmas műanyag felülettel. Bezzeg az alsó kárpitozás! Az egész filc, de még a szőnyegek is abból vanak. Teljes a porfogás, a homokot egyáltalán nem lehet egy tengerparti nyaralás után kitakarítani belőle. Az ülések nagyon könnyen koszolódnak és nem lehet eltűntetni a foltokat.
Nem szerencsés, hogy a hátsó üléssor csak egyben mozgatható, felhajtani is csak a 3-at együtt lehet. A sín, amin az egész csúszik sokszor megszorul és csak az egyik oldalról tudom működtetni.
Még a legjobban felszerelt változatnál is 70 e Ft a hátsó ablakemelő felára, és még lehetne sorolni, hogy 6 m Ft-os autóban mi minden nincs benne és hogy pofátlanul mennyit kérnek érte, ha az ember nem éri be a minimummal. Pl. egy vonóhorog 120 e Ft, ami szerintem vicces.
A tetősín!!! Kitalált egy olyan megoldást az Opel, amit senki más. Csak a saját tartó jó rá, azt is művészet felrakni. Zárt a sín, kívülről feszül rá az egyik pofa, belül meg FIX!!!! helyeken vannak lyukak, amibe be kell játszani a tartó másik pofáján lévő körmöket. Sötétben ez lehetetlenség. Nehogy má´ véletlenül rá lehessen tenni egy univerzális tartót! Botrányos!
Menettulajdonságok:
Ha nem megy a (manuális) klima (aminek a kapcsolóját nagyítóval lehet csak megtalálni), akkor viszonylag zökkenőmentesen veszi tudomásul a turbó bekapcsolódását, bár észre lehet venni. Klímával szinte lefejelem a szélvédőt, akkora a turbólyuk. Egyébként 1800 alatt egyszerűen nem hajlandó menni, városban sokszor egyesbe!!! kell visszakapcsolni, ha ki akarok "lőni". A turbó életre kelése után olyan, mintha átültünk volna egy másik autóba, jól gyorsul.
Nagyon jól lehet tartani a sebességet, fogyasztása a nagy kasztnihoz képest talán nem sok, bár néha meglepődtem, milyen gyorsan megy lefelé a mutató, annak ellenére, hogy 140-nél gyorsabban nem szoktam vele közlekedni. (Egyszer próbáltam a 180-at, simán bírta.)
Ami még nem tetszik: az egész autó nagyon sprőd, kemény a szervó, a sebváltó, nem csukódik az ajtó csak csapkodásra, szóval olyan merev az egész. A hátsó ajtó különösen nehezen záródik.
Egyébként nagyon praktikus igásló, de az ár-érték arány nincs rendben. Alább csak igen - nem választási lehetőség van a "megérte-e az árát?" kérdésre, a helyes válasz "határeset".
Hibalista
- valami szivárgás a hűtőrendszerben - elfolyt a víz
Ide hordtam szervizbe
Érd Di-fer
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | ??? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
