A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2005)

Zafira 1,9 cdti 120 Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Praktikus pokróc

Szöveges ítélet

Először is le kell szögezni, hogy az autó nagyon praktikusan használható. 5 felnőtt és 2 gyerek elfér benne, igaz, a csomagtartóban már csak egy diplomatatáska fér el. Az ülések variálhatósága is jó. A fogyasztása érdekes módon nyári gumikkal magasabb, mint téliekkel, ez lehet, hogy a gyári szerelt abroncsoknak köszönhető. (Bridgestone) Jól gyorsul, bár egy csiptuningot biztos elbírna... Elég megbízható, eddíg egy vízelfolyáson kívül nem volt vele gond. A szervízciklusa 30 e km, ami jó, mert nem kell vele havonta szervízbe rohangászni (ahol rengeteget kell várni és leveszik az embert, mint az állat).
Ami nem tetszik:
A kormány a magas vételár ellenére sem érdemelt meg egy bőrbevonatot, igaz, további felárért megkaptam volna. A helyzetét nem sikerült úgy beállítani a nem kevés km alatt, hogy kényelmes legyen. A kezem még mindíg megfájdul tőle. Arról nem beszélve, hogy amikor az ember menet közben egy időben telefonál, ír és még cigizik is, muszály térddel kormányozni, de nagyon nehéz elérni a magasan lévő kormányt még a legalacsonyabb állásban is.
Az autó kidolgozása belül ehhez az árkategóriához képest nagyon gyenge, a designről nem beszélve. Tele hatalmas műanyag felülettel. Bezzeg az alsó kárpitozás! Az egész filc, de még a szőnyegek is abból vanak. Teljes a porfogás, a homokot egyáltalán nem lehet egy tengerparti nyaralás után kitakarítani belőle. Az ülések nagyon könnyen koszolódnak és nem lehet eltűntetni a foltokat.
Nem szerencsés, hogy a hátsó üléssor csak egyben mozgatható, felhajtani is csak a 3-at együtt lehet. A sín, amin az egész csúszik sokszor megszorul és csak az egyik oldalról tudom működtetni.
Még a legjobban felszerelt változatnál is 70 e Ft a hátsó ablakemelő felára, és még lehetne sorolni, hogy 6 m Ft-os autóban mi minden nincs benne és hogy pofátlanul mennyit kérnek érte, ha az ember nem éri be a minimummal. Pl. egy vonóhorog 120 e Ft, ami szerintem vicces.
A tetősín!!! Kitalált egy olyan megoldást az Opel, amit senki más. Csak a saját tartó jó rá, azt is művészet felrakni. Zárt a sín, kívülről feszül rá az egyik pofa, belül meg FIX!!!! helyeken vannak lyukak, amibe be kell játszani a tartó másik pofáján lévő körmöket. Sötétben ez lehetetlenség. Nehogy má´ véletlenül rá lehessen tenni egy univerzális tartót! Botrányos!
Menettulajdonságok:
Ha nem megy a (manuális) klima (aminek a kapcsolóját nagyítóval lehet csak megtalálni), akkor viszonylag zökkenőmentesen veszi tudomásul a turbó bekapcsolódását, bár észre lehet venni. Klímával szinte lefejelem a szélvédőt, akkora a turbólyuk. Egyébként 1800 alatt egyszerűen nem hajlandó menni, városban sokszor egyesbe!!! kell visszakapcsolni, ha ki akarok "lőni". A turbó életre kelése után olyan, mintha átültünk volna egy másik autóba, jól gyorsul.
Nagyon jól lehet tartani a sebességet, fogyasztása a nagy kasztnihoz képest talán nem sok, bár néha meglepődtem, milyen gyorsan megy lefelé a mutató, annak ellenére, hogy 140-nél gyorsabban nem szoktam vele közlekedni. (Egyszer próbáltam a 180-at, simán bírta.)
Ami még nem tetszik: az egész autó nagyon sprőd, kemény a szervó, a sebváltó, nem csukódik az ajtó csak csapkodásra, szóval olyan merev az egész. A hátsó ajtó különösen nehezen záródik.
Egyébként nagyon praktikus igásló, de az ár-érték arány nincs rendben. Alább csak igen - nem választási lehetőség van a "megérte-e az árát?" kérdésre, a helyes válasz "határeset".


Hibalista

- valami szivárgás a hűtőrendszerben - elfolyt a víz

Ide hordtam szervizbe

Érd Di-fer

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus Következő autója? ???
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2005 (2005)

További ítéletek (88 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)