Kész átverés - gondoljátok meg proletárok
Szöveges ítélet
Passatból ültem át, az új 140LE-s változatból, ott megtanultam, hogy egy autóval lehet előzni országúton, a kátyúk eltűntek, és Villachig úgy suhant el az idő, hogy csak a cd-n érztem annak múlását. Ravennából du 5 kor indultam vissza, és tankolással, technikai szünettel este nyolckor újra Villachban voltam. Sokat nem éreztem az út hosszából, mivel a tempomatnak és a hatalmas vezetői helynek köszönhtően olyan érzésem volt, mintha repülőgépen ülnék.
Nos ezt le kellett adnom és jött egy új cég, új autó.
Ez lett a Zafira. Azért pont ez, mivel ára alapján olcsóbb volt mint a Touran vagy a Mazda 5, de nagyobb tere volt megadva mint a Grand Scenicnek vagy a P 307 SW-nek.
Tévedni emberi dolog, de szenvedni már nem tipikusan az.
Állítólag 150 LE, de még egyszer nem volt a gyorsulás szintjén közelében sem a Passatnak, pedig ugye +10 LE, súlyban meg min 10%-al könnyebb.
A vezető ülés beállíthatalan, igaz 196 cm-el nem vagyok átlagos méret. Sem a vezető ülés( mely hihetetlen keskeny) sem a középső pad nem tolható hátra rendesen, így helyem az nulla. Térdem fékezéskor a kormányoszlopot rúgja legmagasabb állásban is. Karfa csak a vezetőnek jár , de ez még könyöklőnek is kevés.
A gyerek, 4 éves normál méretű, lábát nem tudja úgy tenni, hogy ne a hátamat rúgja, a Passatban nem is érte el.
Mellesleg állítólag 1 cm a különbség a Pasat javára szélességben, ezt fizikailag tudom cáfolni, mivel legalább 10 cm lehet.
Fogyasztás: ugyanazon az útvonalon járok mint a Passattal, ott egy tank (70 liter) 1100 km-re volt elég, itt 550 után kigyullad a tank üres lámpa (58 literes álltólag).
Stabilitás: nulla, kanyarokban imboloyg, mire az Osztyapenkóhóz érek hányingerem lesz. Azt mondták azért, mert nem rendeltünk bele elektronikus menetszabályozót +300 e Ft ért. Állítom, hogy a Meriva jobb vezetési élményt nyújt.
Ablakemelő csak előre jár, mivel raktári autó hátsót utólag beépíteni nem lehet - még, majd talán egyszer.
fedélzeti számítógép: mutatja a megtett útra vonatkozó időt, ennél többet, átlagfogyasztás, hátralévő út nem, csak felárasan megint 129 e Ft-ért.
Az új sínre multi funkciós Thule keresztrúd nem rakható fel, mivel ez tömör sín, gyár kapható 60 e Ft-ért.
Nos testvéreim, imádkozzatok,hogy főnököm meghallgassa kérésemet, és lecsrélhessem ezt az imbolygó lomha koporsót egy használt, 115 LE-s, de megbízható Sharanra vagy Alhambrára.
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 2900 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Volkswagen |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
