Kedvenc
Szöveges ítélet
Üdvözlet mindenkinek!
Ez a második Diesel Zafirám. Az elődjével maximálisan meg voltam elégedve. (lásd "megbízható családi autó"). Tavaly áprilisban kezdtem nézelődni új autó iránt. Sok egyterüt megnéztem, de mivel az "A" Zafirával nem volt gondom, maradtam ennél a márkánál. Sokat gondolkoztam a benzines és a diesel között (főleg azért mert a diesel olasz volt) de mivel évi 40e Km körül autózom, és megsúgták hogy lesz isuzu motoros is, ezért az erősebb isuzut választottam. Enjoy + csomaggal, és pár kiegészítővel. Június második felében vettem át. Nagyon tetszett. Az első pár nap lila köd lebegett elöttem. Egy hét után feltünt hogy bizonyos fordulat körül valami zörög. Vissza a szervizbe. Pár napos keresgélés után megtalálták a hibát: a klíma csöve berezonál, és belever a nyúlványba. Pár hét elteltével teletankolás után csöpög a gázolaj. Újra szerviz, felemelik, üzemanyag csövet műanyagra cseréte a gyár, és valamitől elrepedt. Garanciában cserélték. Úgy 9e km környékén az alapjárat elkezdett ingadozni. Irány a szerviz.Sokszoros rogramozások után sem lett jó. EGR szelep csere megoldotta a problémát. Azóta hiba nélkül megy.
Külsejéről, formáról, nem beszélek, ezt mindenki el tudja dönteni magának. Nekem tetszik, praktikus. Igaz hogy a belsejében a rekeszek kissebbek lettek, de azért elegendő. Sokkal szebb mint az elődje, kint is bent is.Hosszú út után sem kényelmetlenek az ülések. Kormány kézre áll, mérete megfelelő, a róla vezérelhető dolgok jól működnek. Az elektromos index és ablaktörlő kapcsolókat nehéz megszokni. A vezérlés menüje kicsit komplikált, de használható. Kár hogy a klímát csak menüből lehet ki-be kapcsolni. Fék jól adagolható, ABS hatásos, nem működik feleslegesen. A kipörgésgátló kicsit lehetne érzékenyebb, menetstabilizátor jó. A tempomat hálás dolog. Világitása jó, igaz hogy xenont raktam bele. Futómű kicsit feszes,de pontos. A gyári gumik jól tapadnak, de elég zajosak. Motor: a 128 lovas diesel az első 10-11e km után kapott erőre. Szépen megy, lehet vele előzgetni,ha kell ugrik. A turbó szívózaja az elején zavaró volt.Egyébként nem hangos sem városban, sem kint. Úgy 1800-as fordulat körül jön meg az ereje. Váltó: 6 sebességes, az elején kicsit nehezen kapcsolható volt, most jó. ( vagy csak megszoktam ) A hatodik kb. 50-töl használható.
Fogyasztás: a váltónak is köszönhetően jó. A fedélzeti szerint az átlag 6.1l/100Km. Országuton 100 nál 1800 at pörög, ilyenkor 5.4 a fogyasztás. Városban 7.5 nél nem volt több. A legkevesebb amit mértem 3.9 volt. Igaz hogy akkor 60-70 nel mentem a hó miatt. Végeredményében egy mai kritériumoknak megfelelő, gazdaságosan üzemeltethető, megbízható méretes családi egyterű. Ajánlom mindenkinek aki hasonlóban gondolkodik.
Hibalista
- üzemanyag túlfolyó cső repedés, EGR szelep
Ide hordtam szervizbe
Opel Penthe Pécs
Korrekt ügyintézés, jó szerelők.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Zafira A 2.0DTI | Következő autója? | Insignia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
