A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2005)

Zafira 1.8 Enjoy 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó ez, csak érteni kell hozzá.

Szöveges ítélet

Nagyon nagy autó, legalábbis azokhoz képest, amikhez szokva vagyok. Mivel egyáltalán nem értek az autókhoz és a "vezetési élményt" per definitionem ellentmondásnak tekintem (mi a szart lehet élvezni benne, unalmas és fárasztó), nekem ez rendben van.

Egy csomó mindent lehet benne állítani, amit a korábbi kocsikban nem, például a kormányt, az ülést vagy három irányba. Ezek jók. De hogy automata klíma minek van, azt két év használat után sem tudtam kideríteni. Ha arra állítom, fúj mint állat, csak nem azt, amit én akarok. Mondjuk minedgy, mert beállítom maunálisan, de ha legközelebb megint rá akar dumálni az eladó, hogy ez megér plusz százezret, akkor igen csúnyát fogok neki mondani.

Nagyon jó, hogy a kormányról lehet irányítani a rádiót. Kár, hogy nem vagyok képes kitalálni a logikáját. Simán lehet, hogy nem az autó, hanem az én szoftveres gyári hibám. Ugyanez vonatkozi a hangerőre is: valahogy a fordulatszám növekedésével erősödik. Eleinte azt hittem, hogy én hülyültem meg, aztán arra gyanakodtam, hogy a rádió romlott el, de a könyvet elolvasva kiderült, hogy ez ilyen. Sok értelme nincs, de nem baj.

A kilátást nagyon zavarja az A oszlop. Tényleg elfér a holttérben egy két gyerekes család, fordulásnál baromi idegesítő. Még úgy is, hogy én belül vagyok. Belegondolni is rossz, milyen lehet megélni a kanyarodásomat a holttérben az életéért reszkető családnak.

Jó nagy, lehet bele pakolni, de nem értem, miért nem lehet teljesen lehajtani a hátsó üléssort, ha lehetne, akkor szerintem beférne egy betonkeverő is, vagy egy levágott tehén. Nem mintha ilyeneket szállítanék (talán egyiket sem láttam még a fenti műtűrgyak közül testközelből), de azért jó lenne az érzés, hogy ezeket is betehetném hátra. Macsó feeling lenne, asszem.

Nagyon jó a tudat, hogy van még egy harmadik üléssor is. Egyszer majd lehet, hogy használom is. De ha nem, akkor is vagány, hogy van.

A tempomat néha nem működik. Ilyenkor kicsit buzerálni kell a kuplungot lábbal, és attól megjavul.

A pótkerék kívül van, nem a csomagtartóban. Nincs nagy jelentősége, feltéve, hogy az ember tud róla. Én nem tudtam, csak a gumisnál derült ki, akihez azért mentem, hogy vegyek pótkereket. Rendes ember volt, nem szívatott meg azzal, hogy rám sóz egy tök fölösleges pótkereket, hanem megmutatta, hogy hol található a gyári.

Az nagyon jó, hogy az ajtón található gombbal ki tudom kapcsolni a hátsó elektromos ablakemelőt. Ennél jobb eszközöm még nem volt soha a gyereknevelésben. Jó, néha puszta szemétségből is kikapcsolom, hadd tanulják meg a gyerekek, hogy az élet milyen igazsátalan tud lenni.

A kézifék baró, nem ilyen kar, mint a régi Suzukiban, hanem mint a repülők irányítókarja (legalábbis azokat képzelem ilyennek). Nagyon férfiasnak érzi magát az ember, amikor behúzza. Sajnos egyszer behúzva felejtettem, azóta kicsit puha. De szerencsére átlalában elfelejtem behúzni, és ha ebben még kicsit következetesebb leszek, akkor nem fog tovább romlani az állapota.

A fogyasztása aránylag jó, nekem átlag 8 liter, de nem szoktam szétnyomni, nyuggertempóban vezetek, és azt is többnyire országúton.

Ja, igen, a legidegesítőbb az autóban az, hogy a rádió kikapcsol, ha kiveszem a kulcsot. Mondjuk ha nem így lenne, akkor már ezerszer leszívta volna az akksit, de attól még idegesítő. És még az is idegesítő, hogy a fedélzeti számítógép (kb. annyira számítógép mint egy hétzenés kínai kvarcóra a nyolcvanas évekből) hideg esetén, kiürült ablakmosó esetén és alcsony benzinszint esetén tíz percenként figyelmeztet. Tisztára hülyének nézi az embert. Ja, most jut eszembe, van még egy nehézség, a hátsó ablaktörlő kikapcsolása. Állandóan az utast kell megkérnem, hogy vegye már elő a kesztyűtartóból a kocsi leíráást, és nézze meg, mert valahogy nem logikus módon kell kikapcsolni (most sem jut eszembe, jellemző). Bekapcsolni sem tudom, de néha véletlenül megnyomok valamit (asszem jobb kézzel), és aztán nem tudom leállítani, csak a könyv segítségével. Amúgy jó kis autó ez.

Hibalista

- Újonnan vettem, ahhoz képest cserélni kellett rögtön az egész kormánykábelezést (bekrepáltak a rádiót irányító gombok). Más nem volt, de eléggé zörög a vezetőülés és indításnál néha csörren egy csúnyát, gondolom ez utóbbi elég aggasztó lenne, ha értenék hozzá, de nem értek, így leszarom.

Ide hordtam szervizbe

Opel Duna. Aránylag normálisak, legalábbis ahhoz képest, amire számítottam. Előre tisztázni kell velük az árakat, mert néha mást mondanak a telefonba (kevesebbet), mint amennyit elkérnek. Ilyenkor némi vita után aztán persze mehet alacsonyabb árral is, csak hát kínos és kellemetlen ezekkel a borderline ügyintézőkkel egyezkedni.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? dunsztom sincs
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2005 (2005)

További ítéletek (88 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)