Hálás kis "drága" jószág
Szöveges ítélet
Olvastam előttem hozzászólókat. Nos a legfontosabb és talán mindenkit érintő probléma a fogyasztás. Fitalos lendülettel 9-es átlag simán belefér, de egy kiadós német autópályán klímával a 14 sem nagy csoda. De mire is vettük ezt az autót? Kicsi gyermekink utaznak benne? Felelősségteljes apák vagyunk? Tehát fogalmazzuk meg egyszerűen: a gyári adatok nem utcai versenyeken tesztelve helytállóak. Be kell állítani a tempomatot (már ha van) 100-ra és klímával is teljes családdal a 7,1 átlag bőven belefér. Ha valaki takarékoskodni akar, akkor szánjon rá fél órát és 10E forintot, s a fedélzeti számítógép ki fogja írni neki az átlag a pillanatnyi fogysztás, stb, szórakozásra is jó adatokat. Nem akarok véget nem érő történetekbe kezdeni, de még egy-két hasznos tanács: tempomat a szervíznek 14E forintjába kerül, minden zafirába és H astrába beleszerelhető. Ennek a listaára 79E, de alku nélkül 40 ezerért, alkuval sem szerelik be 34 alatt! Érdemes rászánni az időt és alkudni. Tudjuk, hogy az Opel 100% felárral adja az alkatrészeket. Nincsenek egységes árak! El kell felejteni, piacgazdaságban élünk. Ha nem én adom el, akkor más, ezért sokan így gondolkoznak: inkább adom olcsóbban még akkor is nagy a hasznom. Egyik helyen ráfizetésre hivatkozva ugyanaz 10 ezererrel több, mint máshol széles nagy mosollyal olcsóbban alku nélkül!!!
Utolsó tapasztalatom: Kb2 ezer km-t vezettem ugyanezt a tipust 1.9 120 Le-s motorral. Óriási élmény a nyomatékos dízel motor. Összességében viszont nem csak klímázva érzem a nagy különbséget, az árkülönbség ellenben sokkal elszomorítóbb. Használtan pedig aki vett és kevesebb, mint 100ezer km-rel, számoljon azzal, hogy jól becsapták; ha nem tulajdonostól vásárolta, meg kell szoknia a gondolatot, hogy igan sokat (jól bejáratott) futott autója van. 150-200ezer km-t!!!
A zafirát csak más 7 személyes egyíterűekhez hasonlítsátok, személyautóhoz soha. (!!!Egy sima "fapados" suzuki 1.5 benzines motorjával a legmodernebb passátot a maga nyomatékos dízel 140 lovacskájával minden körülmények között és szinte minden sebességi tartományban lepörgi. Egyetlen akadály a végsebesség.!!!) Tehát ne lovat a disznóval gyorsaságra.
Hibalista
- Fékmunkahenger, hátsó ablaktörlő, első ablakemelő
Ide hordtam szervizbe
Oepl Kosbor
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Zafira | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
