Fekete lovag
Szöveges ítélet
Ezt megelőzően egy Astra H 1.7CDTi-t hajtottam, amit azóta is visszasírok :( A hely miatt vlt szükség a Zafirára, nem mintha az Astra Caravan kicsi lett volna, de az a pár centi télleg számított akkor!
Újonnan vettem a Zafirát 2007-ben, bár akkor már több mint fél éve a kereskedésben állhatott, a forgalmija és a gumik alapján is 2006 végén gyárották, sajnálatomra Gliwice-ben. Ez meg is látszik rajta, az Astra Bochum-ban készült, és érezni lehetett a műanyagok és illesztések minőségét.
Ebben 1.9-es Fiat dízel ketyeg, 120 lovas de csak 8 szelepes. Igazából erre nem lehet panasz, mert országúton, vagy városban is simán bele lehet menni előzésekbe, húz mint az atom. 6 sebességes, 140-nél csak 3000-et pörög, ekkor 7 litykó folyik lea torkán. Ha ésszel hajtja az ember, akkor valóban 6 alatt lehetne tartani a fogyasztást, de szeretem kihasználni a teljesítményét. Szerencsére mostmár nem kapható ezzel az 1.9-essel, hanem a jobb Isuzu 1.7-es 16 szelepes dízelt pakolják bele.
Csomagtartója óriási, a +2 ülést hátul eccer használtam, 7 főre van vizsgáztatva alapból egyébként. Az ülések jól tologathatóak, relatíve kényelmesek. A tempomattal el lehet menni vele a világ végére is. 1 tankkal autópályán 800km kijön belőle, 55 literes.
Az elején 1000 km-enként pörgetni kellett a dpf miatt, hogy kiégjen, de aztán kapott új szoftvert és magától megcsinálja. Ilyenkor a fogyasztás 10 percre alapból felmegy 10 l környékére, és hangosabban jár a motor, meg füstöl mint egy Trabant szivatón.
60e km-nél jött elő a komolyabb gyengéje, az EGR szelep eccer csak a semmi közepén behalt. Világított a műszerfal mint a karácsonyfa, és csak 20 km-enként tudtam visszajutni a városba 1-es fokozattal, mert ennyire lekorlátozta a teljesítményét. Szinte ingyen garanciában kicserélték, mgé szerencsém volt. Aztán pár hónappal később meg nem akart reggel indulni, mintha az akksimerült volna le. Megbikáztuk, de nem volt százas a verda, ismét karácsonyfa effektus volt. Vontatni se lehetett, próbaképp vettem bele egy új akksit, azzal átmenetileg a szervizig jó lett, mert ott megállapitották ,hogy a generátor halt be, és leszívta az akksiját. Potom 65e-ben fájt a generátor felújítás. Amit csípek benne télen az az ülésfűtés. Amit egyből kikötöttem az pedig a fényszóró mosó. Csak spricceli a vizet hülye gyerek módjára, ha kell ha nem, kevés eredménnyel. A hátós szélvédő mosó is elég szar beállítás, mert egy csikban nyomja rá a vizet az üvegre, meg amire éri, és mire elkapja a lapát, hogy szétkenyje, addig kinyomott már vagy 1 litert a tartályból.
A legzavaróbb, ami balesetveszélyes is lehet, az az A-oszlop. Rendkívül szar tervezés, rengeteget kitakar főleg kanyarodáskor az útból emiatt már majdnem pár biciklis meg gyalogos bánta. Kanyarban folyton nyújtani kell a nyakamat, hogy kilássak tőle a kanyar irányába. Ez később megfontolandó ha vki ilyet vesz, nagyon!!!!!
Ezeket leszámítva jó kocsi, főleg ha már egy korszerűbb motor hajtja, de ez a 120LE megfelel neki.
Hibalista
- EGR szelep, garanciában javitva pár ezer Ft. Generátor felújítás 65e Ft!!!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra H | Következő autója? | Astra J |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
