A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2005)

Zafira 1.6 Njoy 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Csak erős idegzetűeknek II (és kis pénztárcájuaknak)

Szöveges ítélet

2007-ben már írtam "Csak erős idegzetűeknek" címmel, hát tudatom mindenkivel aki azt is olvasta, hogy túléltük az utolsó 3 évet, 35 000 km-t. Nem ismételném magam, abban a hozzászólásban leírtakat nem osztanám meg mégegyszer, inkább most kiegészíteném.
2007 óta frissítésre került a motorelektronika, pozitív változás érezhető a fogyasztásban, és talán nem gondolkodik annyit a motor gázadásnál, mindenképpen érdemes kérni egy frissítést, ha azt nem hajtják végre az előírt karbantartások keretében. Nekem nem került pénzembe, gondolom másnak sem fog. Az utolsó 3 évben annyit mentünk az autóval, mint az 1. 1,5-ben, nem tudom, hogy a kevés használatnak, vagy minőségnek köszönhető, hogy az autó teljesen újszerű maradt, bár szinte minden nap pár km-t használva van. Ami nem tetszik, és ezt a "minőségi" puha műanyagok számlájára írom, hogy a váltógom 65 000-nél szépen kezd fényesedni (a Swift II-é 100 000-nél pont olyan, mint az új). Lassan hozzászokott a család a "komfortosra hangolt" 1.6-os (105 LE/1,5 t) motorhoz, még az 1.3-as Swiftből (92 LE/1 t) átülve sem döbbenünk már le, hogy mekkora a különbség, hiszen teljesen más igényeknek építették őket. Minden autóhoz hozzá kell szokni, meg kell tanulni vezetni, van olyan aki a Suzukival is 7-8 l-rel közlekedik, és 30 000-nél féktárcsát cserél (nálam 5,5-6,5 és 100 000-nél a féktárcsa+fékbetét erededti), ezért aki 10-11 l-ket "etet" meg a Zafirával elgondolkodhatna rajta, hogy le kellene cserélnie, egy nagyobb benyósra, mert a "nehéz lábú" kollégák bizony a dízelekből is kinyomnák a sz.rt! Ezzel a motorizáltsággal ki lehet jönni 7,5-8,5 l-ből vegyesben, 8,5-9 l-ből pályán. Most a dízel tulajdonosok monthatják, hogy sok!!! Es még nem is megy!!! Ez engem idegesít legjobban, amikor a több km hosszú egyenesben megelőz egy 1.9 CDTI és utolérem a kanyarokban, ahol araszolhatok utána, majd a kanyar kijáratában mosolyoghatok a drága, korszerű dízel okádta füstfelhőn, amit a kedves vastagabb pénztárcájú polgár produkál, amikor lepadlózza gépet, hiszen a turbó 70-nél 5. fokozatban még nem muzsikál, majd megkönnyebbülve néz a tükörbe, hogy a benyós elmaradt és a gép milyen durván húz! Én pedig akkor nyugszom meg amikor a használtautón meglátom,hogy az 1.6 és az 1.9 CDTI 150 LE használ ára között a több milliós különbség kb. fél misire csökkent. Hát ha a kanyarban való araszolással meg tud barátkozni az ember, akkor igazán jól szolgál a kis benzines is. Én ugyan nem mentem az újabb 115 lovas 1.6-ossal és az 1.8-sal sem, de állítólag az 1.8 nem ér annyival többet, mint amit kérnek érte.
Összefoglalva mindkét ítéletem alapján: van szebb, kényelmesebb, több tárolórekeszesebb, volkswagenebb autó, de ennyi pénzért 7 személyes és olcsón fentartható autó nincs. Ez már nem eszi az olajat, nem égnek ki sorozatban az égők, és nem gyenge a fék, a belseje is sokat fejlődött. Ha valaki nem szereti a meglepetéseket nyugodtan vegye meg, mert azt kapja amit vár!

Hibalista

- Előző hozzászólásom ("Csak erős idegzetűeknek" címmel) óta az előírt karbantartáson kívül 2 dolgot kell megemlítenem: - - 2009: a középkonzol "teteje" télen nyikorgásba kezdett, ez a műhely szerint a H Astra, Zafira II tipikus hibája, könnyen orvosolták azóta hangja sincs, 0,- Ft; - - 2010 nyara: a csomagtér ajtón rozsdafolt jelent meg, a fényező szerint, valami nyers állapotban rácsöppenhetett a fémre és ez kezdte meg a gyári fényt, garanciában kijavították (mivel sikerült elb.szniuk ezért másik műhelyben javíttattam meg 15.000,- Ft-ért, igaz sikerült kipréselnem belőlük egy hátsó emblémát ingyen, ha már fényezni nem tudnak).

Ide hordtam szervizbe

Opel Kiss-Gerencsér, Nagykanizsa Mivel van ismeretségem ezért nem teljesen objektívak a tapasztalataim, ha nem lenne, akkor azt mondanám olyan a szervíz, mint máshol, attól függ milyen munkát végeznek, hogy milyen napjuk van, ki a munkafelvevő, és mennyire látszik az ember baleknak. Van egy Suzukim is, és a nagykanizsai megboldogult Autójavító Kft. szervízében jöttem rá, hogy mindennél van rosszabb!

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra G Következő autója? Meriva
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2005 (2005)

További ítéletek (88 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)