Csak erős idegzetűeknek II (és kis pénztárcájuaknak)
Szöveges ítélet
2007-ben már írtam "Csak erős idegzetűeknek" címmel, hát tudatom mindenkivel aki azt is olvasta, hogy túléltük az utolsó 3 évet, 35 000 km-t. Nem ismételném magam, abban a hozzászólásban leírtakat nem osztanám meg mégegyszer, inkább most kiegészíteném.
2007 óta frissítésre került a motorelektronika, pozitív változás érezhető a fogyasztásban, és talán nem gondolkodik annyit a motor gázadásnál, mindenképpen érdemes kérni egy frissítést, ha azt nem hajtják végre az előírt karbantartások keretében. Nekem nem került pénzembe, gondolom másnak sem fog. Az utolsó 3 évben annyit mentünk az autóval, mint az 1. 1,5-ben, nem tudom, hogy a kevés használatnak, vagy minőségnek köszönhető, hogy az autó teljesen újszerű maradt, bár szinte minden nap pár km-t használva van. Ami nem tetszik, és ezt a "minőségi" puha műanyagok számlájára írom, hogy a váltógom 65 000-nél szépen kezd fényesedni (a Swift II-é 100 000-nél pont olyan, mint az új). Lassan hozzászokott a család a "komfortosra hangolt" 1.6-os (105 LE/1,5 t) motorhoz, még az 1.3-as Swiftből (92 LE/1 t) átülve sem döbbenünk már le, hogy mekkora a különbség, hiszen teljesen más igényeknek építették őket. Minden autóhoz hozzá kell szokni, meg kell tanulni vezetni, van olyan aki a Suzukival is 7-8 l-rel közlekedik, és 30 000-nél féktárcsát cserél (nálam 5,5-6,5 és 100 000-nél a féktárcsa+fékbetét erededti), ezért aki 10-11 l-ket "etet" meg a Zafirával elgondolkodhatna rajta, hogy le kellene cserélnie, egy nagyobb benyósra, mert a "nehéz lábú" kollégák bizony a dízelekből is kinyomnák a sz.rt! Ezzel a motorizáltsággal ki lehet jönni 7,5-8,5 l-ből vegyesben, 8,5-9 l-ből pályán. Most a dízel tulajdonosok monthatják, hogy sok!!! Es még nem is megy!!! Ez engem idegesít legjobban, amikor a több km hosszú egyenesben megelőz egy 1.9 CDTI és utolérem a kanyarokban, ahol araszolhatok utána, majd a kanyar kijáratában mosolyoghatok a drága, korszerű dízel okádta füstfelhőn, amit a kedves vastagabb pénztárcájú polgár produkál, amikor lepadlózza gépet, hiszen a turbó 70-nél 5. fokozatban még nem muzsikál, majd megkönnyebbülve néz a tükörbe, hogy a benyós elmaradt és a gép milyen durván húz! Én pedig akkor nyugszom meg amikor a használtautón meglátom,hogy az 1.6 és az 1.9 CDTI 150 LE használ ára között a több milliós különbség kb. fél misire csökkent. Hát ha a kanyarban való araszolással meg tud barátkozni az ember, akkor igazán jól szolgál a kis benzines is. Én ugyan nem mentem az újabb 115 lovas 1.6-ossal és az 1.8-sal sem, de állítólag az 1.8 nem ér annyival többet, mint amit kérnek érte.
Összefoglalva mindkét ítéletem alapján: van szebb, kényelmesebb, több tárolórekeszesebb, volkswagenebb autó, de ennyi pénzért 7 személyes és olcsón fentartható autó nincs. Ez már nem eszi az olajat, nem égnek ki sorozatban az égők, és nem gyenge a fék, a belseje is sokat fejlődött. Ha valaki nem szereti a meglepetéseket nyugodtan vegye meg, mert azt kapja amit vár!
Hibalista
- Előző hozzászólásom ("Csak erős idegzetűeknek" címmel) óta az előírt karbantartáson kívül 2 dolgot kell megemlítenem: - - 2009: a középkonzol "teteje" télen nyikorgásba kezdett, ez a műhely szerint a H Astra, Zafira II tipikus hibája, könnyen orvosolták azóta hangja sincs, 0,- Ft; - - 2010 nyara: a csomagtér ajtón rozsdafolt jelent meg, a fényező szerint, valami nyers állapotban rácsöppenhetett a fémre és ez kezdte meg a gyári fényt, garanciában kijavították (mivel sikerült elb.szniuk ezért másik műhelyben javíttattam meg 15.000,- Ft-ért, igaz sikerült kipréselnem belőlük egy hátsó emblémát ingyen, ha már fényezni nem tudnak).
Ide hordtam szervizbe
Opel Kiss-Gerencsér, Nagykanizsa Mivel van ismeretségem ezért nem teljesen objektívak a tapasztalataim, ha nem lenne, akkor azt mondanám olyan a szervíz, mint máshol, attól függ milyen munkát végeznek, hogy milyen napjuk van, ki a munkafelvevő, és mennyire látszik az ember baleknak. Van egy Suzukim is, és a nagykanizsai megboldogult Autójavító Kft. szervízében jöttem rá, hogy mindennél van rosszabb!
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | Meriva |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
