A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2005)

Zafira 1.6 Njoy 115 LE 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Csak ajánlani tudom

Szöveges ítélet

A vásárlásnál erősen gondolkodtam az 1.8-ason, de végül pénzügyi szempontok miatt az új 1.6-ost vettük meg. Az is segített a döntésben, hogy számomra kicsit meglepő módon az 1.6-ost (még a 105 LE-ős változatot) övezte a legegységesebb elégedettség itt a Népítéletben. Így a +10 LE-vel már az 1430 kilós kasztni sem tűnt olyan borzasztóan nagynak. Eredetileg használtat akartam venni, de a 2008-as facelift szerintem annyira jól sikerült, hogy a régebbi változat már nem igazán tetszett (plusz reméltem, hogy ha már hozzányúltak a korábbi minőségi típus hibákon is javítottak). Nyáron vettük át az autót és azóta 3000 km-t tettem bele, így még korlátozottak a tapasztalataim, annál is inkább, mivel hozzáértők szerint egy új autó úgy kb 5-10 ezer km után éri el a tényleges teljesítményét és fogyasztását addig mindkét paraméter rosszabb a bejáratás alatt.
A teljesítményétől féltem a leginkább, de kellemesen csalódtam, mivel abszolút lehet vele dinamikusan közlekedni a városban, mivel elég alacsony fordulatszámról kezd el húzni, bár úgy 3-4 ezer fordulat után már mintha csak hangosabb lenne (nagyon 4 ezer felé még nem mentem). Előzéseknél sem tűnt gyengének, megpakolva sem romlott igazán a teljesítmény és utánfutó vontatásnál is megállta a helyét. Egyébként kipróbáltam így utólag az 1.8-ast, hogy mégis milyen és azt leszámítva, hogy még alacsonyabb fordulatról húz, kicsit kevésbé kell pörgetni és a légkondi egyáltalán nem érezhető, igazán nem gyorsult sokkal jobban (rövid városi kört mentem). Egyébként összeségében minőséginek tűnik az autó, nem zörög és kultúráltan működnek a dolgok, nekem kényelmes, tágas mindenhol (babakocsi összecsukás nélkül befér a csomagtartóba és rácsos kiságy is egyben a hátsó sor megszüntetése után). A belső dizájn vonalvezetése modernnek tűnik és tetszik, bár az tény, hogy a kárpitokkal és a színekkel, illetve apróbb megoldásokkal az összhatáson nagyot lehetett volna javítani. 100 kiló,189 cm-mel elférek a harmadik sori üléseken nem kényelmessen de nem is kényelmetlenűl (ha a második sor ülése a három állás közül a középsőben van és nem a leginkább döntöttben), tehát felnőtt is nyugodtan ülhet leghátulra, ha biztonsági okokból nem gyereket teszünk oda. Negatívumai: légkondi nagyon megöli 2,5 ezer fordulat alatt és egyébként is jelentősen levesz a teljesítményből, így figyelni kell, hogy pörgesse az ember a motort. Autópályán ötösben 100 felett már nem gyorsul túl dinamikusan, visszaváltani meg nem nagyon merek, mert amúgy is már eléggé pörög a motor. Nagy forduló kör. Középső sor csak egyben mozgatható, így ha be van kötve egy gyerekülés akkor csak nehezen lehet a leghátsó sorba bejutni. Nehéz csomagtartó ajtó. A szétnyiló ablaktörlők nem érnek el teljesen az A oszlopig, így ott esőben keletkezik egy 2-3 centis vízsáv, ami tovább rontja a vastag oszlop miatt amúgy sem a legjobb kilátást. A gyári adatoknál magasabb fogyasztás (remélem még javul).

Szerintem ha valakinek kell a hétszemély és ezért a legolcsóbb ilyen egyterűek között keresgél akkor nincs még egy, ahol a csomagtartó és a lábtér is hatalmas és nem virtuálisan, hanem felnőttek számára is ténylegesen használható a harmadik sor (magamból három elfér egymás mögött), plusz egész nagy a hasmagassága, ami a magyar fekvőrendőrőkön és járdaszegélyeken jól jön. Ehhez hozzászámítva, hogy a nyári akciókban 4,5 millió Ft-ért már egy normális felszereléssel meglehetett kapni, akkor szerintem ár/érték arányban verhetetlen (kivéve a Dacia Logan-t, de nem tudtam rászánni magam, hogy azt vegyek). Ha valakinek viszont nem kell a hétszemély, akkor az vegyen inkább kombit, amiknek a menettulajdonságaik az alacsonyabb építés és kisebb súly miatt jobbak (olyan jó kis kombik vannak: octavia, kia ceed sw, renault meagan grandtour stb)

Hibalista

- még semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? astra 1.6 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2005 (2005)

További ítéletek (88 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)