A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (2005)

Zafira 1,6 Essentia plusz 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

A mi Gyulánk

Szöveges ítélet

ELSŐ10000

INTRO
Hadd kezdjem a közhelyekkel: Nagyon örülök neki, hogy annak idején én is
ráakadtam erre az oldalra, s azon belül is erre a „sok okos tapasztalatot” sűrítő népítéleti szekcióra. Eleinte csak érdekességképp olvasgattam bele, no meg azért, hogy
„biztosmásissokraértékeli” azt az autót amit én naponta imádok….Az első, és ma is
naponta dolgozó szeretve tisztelt autóm egy 1989-es Opel Kadett 1,4i (asztramotoros-elpusztíthatatlan), melyet nevezzünk a továbbiakban csak Der Alte-nak…
Szóval nemrégiben új kocsi vásárlásába fogtam. Nem műszaki szükségszerűségből, hiszen a Kadett mellett ilyenre semmi okom nem lett volna…

HOGY VETTEM?
Nem csak az autóról szeretnék írni, hanem a vásárlás drámájáról, a kiválasztás nehézségeiről, szempontjairól és örömeiről is… Hátha segít másnak a kis eszmefuttatásom,
Ahogy nekem is segítettek a döntés megerősítésében, finomításában a totálkáros ítéletek,
amúgy itt kell megjegyeznem, hogy a totalcar.hu nagyon gyenge a kompakt egyterűek
egész piacot átfogó összehasonlító tesztelésében, pedig több értelme lenne, mint az
ezredik laposautó tesztelésének amiból kettőt vesznek az országban…. 
Igazából mindig kombit akartam venni. Asztra kombit. Össze is gyűjtögettem rá a
pénzecskémet, de ahogy gyűlt a halom azon vettem észre magamat, hogy már a Zafirákat
nézegetem…(magyar betegség ez…) Mondjuk ehhez hozzájárult az is, hogy a modellciklusa
végéhez ért a kocsi, ezért (és a döglődő autókereskedelem kétségbeesett eladási kényszere
miatt is) igen jó ára kezdett lenni (4-5M). Meg hát a hét ülés és a tágasság: sokat utaztam baráti körben ilyen kompakt egyterűekkel és nagyon bejött, hogy pont annyival tud többet
mint egy sima kombi mint amivel kell, de nem szállnak el a költségek vele. Amit még el
kellett döntenem: dízel vagy benzines. Saját hajlamaimat mérlegelve a benzines 1,6-os alapmotor mellett maradtam. Kipróbáltam az 1,8-ast de nem tűnt lehengerlően jobbnak, a
kellemetlen mellékkörülmények: 400 eFt felár, fogyasztástöbblet, adótöbblet viszont
jelentkeztek. Dízelt csak a nyomatéka miatt vettem volna. A „takarékossága”
az a felára és a tuti javítási költségek (nem 3 évre vettem) miatt átverés. Az én futásteljesítményem mellett semmiképp nem érte volna meg, a hangja, a szaga meg
az üzembizonytalansága pedig ott lett volna mindig. Eldőlt. Esztétikai okokból az
Essentia alapfelszereltséget fejlesztgettem (nem szeretem a mostani divatot, hogy az
egész autó le van öntve festékkel, legyen csak a kilincs és az oldalütköző fekete, hogy
optikailag is ossza a magas oldallemezeket, és az öregedése is szebb mint a karcolódó
fényezett műanyagoké). Sajnos érthetetlen az opel opciórendszere mind az árait tekintve
(kartámasz CSAK a vezetőüléshez: 52000 Ft??? amikor minden franciában széria),
mind a rendelés rendszerét tekintve (értelmes és nem luxus dolgok az alapszereltségre nem
kérhetők, ilyenek: kartámasz, anyósülés lehajthatóság, 6irányban állítható ülések,
deréktámasz). Listaáraknak nem kell hinni, az csak azért van, hogy örüljél hogy milyen
jó áron tudod megvenni. Mondj egy értelmes árat miután körbenéztél már pár szalonban,
s meg fogod kapni az autót azért a pénzért!

MILYEN
Túlvagyunk 10000 kilométeren, fél év alatt szaladt bele.
POZITÍVUMOK:
-Műszerfala és az egész beltér karakteres szögletessége nagyon tetszik, jó az üléspozíció (ülésről a negatívumoknál), A oszlop vastag, de billegéssel megszokható, most már jó nagy
tükröket szerelnek rá így jól hátralátni, tetszik a váltókar helye (pont elérem kényelmesen
a könyöklőről, kézifék nagyon design és jó érzés behúzni (szerencse, hogy még nem
ilyen megalázó elektronikus kisgombos…)
-Baromira bejött a 7üléses szisztéma, szinte hetente használjuk (családunk + nagyszülők
egy autóval utaznak, vagy a fiaim összes unokatestvére tölti ki a teret), s az is jó ebben
a sínen egyszerre tologatós rendszerben, hogy 100-200 literrel tovább tudom növelgetni
a csomagteret, hisz a középső sori lábtér bőven engedi…Csak annyit mondok minden
befér a hátuljába (eddig szállított nagyobb tételek: komplett ikea konyha anyámnak,
állószekrény anyósnak, balatoni cuccolás biciklivel szétszerelés nélkül, ikea heverő
a feleségemnek….stb.) Csomagtérroló másodlagos elhelyezés okos.
-Fogyasztása teljesen kordában tartható, bár a gyári érték csak reklám. Eddigi összesített
fogyasztás (bejáratós időszakkal tetézve): 7,5 l (60% autópálya, 20%városon kívül, 20% város). Jellemző fogyasztások: városon kívül (90-100 km/h) 6- 6,5 l, autópálya (100 folyamatosan) 5,8 l, autópálya (130-140) 8,5 l, városban 9 l (minimum).
-Stabil az egész (lehet hogy egy több autót látott vezetett ember mást írna)
-Két gyerekes családnál a középső lehajtható ülésrész könyöklő, amire pont rá lehet
építeni a fiam kis dvd-lejátszóját, aminek még csatlakozó töltőaljzata is van a középső
sorban (középső sori szélső ülések 51cm-esek)
-Semmi műszaki hiba nem volt még vele.
NEGATÍVUMOK:
-Alul azért tényleg gyengécske tud lenni az 1,6-os bengás. Gyorsulásmániás ne vegye,
de aki ésszel vezet és ismeri, az bármilyen szituációt meg tud vele oldani (előzések).
Nyáron klímával hétszeméllyel emelkedőn azért behal. Opel gázpedál teljesen érzéketlen.
(azt az állatot aki az elektronyos gázpedált kitalálta)
100-nál ötösben kereken 3000-et forog (???). Jó lenne ha lehetne 6gangossal venni.
Egyszerűen nem értem opeléknél (bár máshol sincs nagyon máshogy ahogyan látom)
miért nem lehet választani 6sebességest is felárért (erre speciel áldoztam volna).
Mondjuk nem vagyok autómérnök, de lehet hogy műszaki akadálya van (kevés az 1,6
és 1,8-as nyomatéka a 6-os váltóhoz?)
-Az első ülések kicsit lehetnének kényelmesebbek, az ülőlap jó csak a hátlap nagyon deszka
középen, és a fejtámasz pedig normál fejtartáshoz nem hajlítható előre (opciós problémákról
már írtam)
-Nagy a hasmagassága, de mivel eszméletlen merev a kasztni (ami ütközéskor persze biztos
jó) és a continental okosabroncsok (hosszanti vájjat az akvapláne ellen, meg sok tapadó
felület, meg a kevés kopásért keményebb anyag) terepen és vizes füvön kicsit gyökér: átlósan
áthidal és kipörög könnyen.

VETÉLYTÁRSAK VOLTAK MÉG
CITROEN: A szitroen grand C4-et nézegettem még nagyon vásárláskor. Majdnem elcsábított, de hát az opeles gyökerek észnél tartottak. Van kettő is a baráti körben: egy benzines és egy dízel. A franciák nagyon értenek a beltér hangolásához, az utazás élményének fokozásához…
…de nem dőltem be neki, pedig nagyon tetszett a kocsi hátulról (a tört
vonalú hátsó lámpák), lenyűgöző a fejed fölé futó panoráma szélvédő (óriási
élmény egy buborékban utazni), az első ülések foteles kényelme óriási (nem olyan
szarrágók mint a germánok, itt mindkét ülésnek szériában van könyöklője), kicsit
nagyobb is mint a Zafira, más a középső üléssor rendszere (három keskenyebb ülés-44cm),
amik egyenként variálhatók (ez beszálláskor előny, de nekem jobban tetszett az opeles
egy mozdulattal hangolás) 7ülés nem széria (mondjuk csak a zafirában az a piacon)
RENAULT GRAND SCENIC: Teljes erdőkertes formailag nekem,
Annyira undorodom a rönó mai formavilágától hogy bele sem ültem…
Az árait böngészve viszont abszolút versenyképes…így legalább érthető,
hogy miért van belőle az utakon
VOLKSWAGEN TOURAN: Kicsit túlságosan Kovácsuras, bár
A szögletessége nagyon tetszik, csak ez a „jajsenkineknelegyen bántó”
Vwkonszernes kerekítgetés azért bezavar. Az ára teljesen irreális.
PEUGEOT 5008: Kicsit bunkerre sikerült a formája, de nem rossz, későn került képbe,
de akkor sem vettem volna meg, részletesen nem ismerem
FORD GALAXY, S-MAX: Más kategória, kétszer annyiba fájt volna, csak dízelben
szabadott volna megvenni (akkor fogyasztott volna annyit, mint most a benzinesem),
minden drágább lett volna élete során is, kétségtelenül bazi nagy és a formája is bejön,
de például a cigányosan csillogó fém belsejétől írtózom
PARTNER, BERLINGO, KANGOO, DOBLO: Más geometria, mert kisárúszállítóból
ácsoltak 7 személyest, +üléseket csak kiszerelni lehet. Nekem nem jó.

ÖSSZEGZÉS

Maximálisan meg vagyok elégedve a kocsival, egyik legjobb döntésem volt,
hogy kombi helyett ilyen „kövér kombit” vettem. Sose ülök többet normál
személyautóba a vezetési helyzet, a méret , az ésszerű költségek és a variabilitás
miatt. A többit meg az idő eldönti….lehet hogy naív vagyok de 15 évre vettem.
A mi családunkban így szokás.

Még jelentkezem….

Hibalista

- Még semmi...

Ide hordtam szervizbe

Még szerelő (alkatrészcserélő) nem látta...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Kadett 1,4i Következő autója? valami egyterű
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 2005 (2005)

További ítéletek (88 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)