A családi egyterű
Szöveges ítélet
Adott volt egy 11 éves F-es Astra, melyet egyszerűen imádtam a megbízhatósága, és olcsó szervize miatt. Ott álltam, hogy rákölthetek egy az autó értékéhez képest komolyabb összeget, amikor is harmadik manónk érkezése miatt azzal szembesültem, hogy nem fér majd be a 3 gyermekülés...
Megültük a családi kupaktanácsot, majd elindultunk autó nézőbe a kereskedésekbe. Végignéztük a 3 ülés + nagy babakocsi befogadására alkalmas modelleket. Nap végén Asszonyka kijelentette, hogy neki Zafira B kell és kész, mert az tetszik!
Én személy szerint nem szeretem a diesel autókat, így utánaolvasgatás után hamar az 1,8-as 140 lovas benzines változatot tűztem a clkeresztbe. Be is újítottuk 2,5 milláért az 5 éves 96000-et futott, elektromos csomaggal teletűzdelt Zafiránkat. Az Astra után óriási ugrás mind kényelemben mind szerviz költségben...
Azóta is imádjuk, elnyűhetetlen tára a családnak az életkorából és futott kilométerből adódóan megszokott dolgokon felül. Pozitívumokat nem is sorolnék mindenki tudja mit várhat egy Opeltől, aki ilyet szeretne venni.
Negatívumok?
-Óriási holt tér az A oslopnál
-Bizonyos alkatrészekből nincs utángyártott és a gyári alkatrészek árai teljesen érthetetlenek egy családi költségvetésnek (termosztát, hátsó kipufogó dob, első ablaktörlők)
-Hátsó üléssor nem kivehető, valamint a jobb első ülés se teljesen összehajtható, így maximum 170 cm-es termék fér be kényelmesen
-A kipufogó rendszer "Opel módra" 6-7 évet bír csak
-Nagyon kevés "extra" tároló rekesz (Mezei napszemcsit se lehet eltenni sehova alapból)
-Könyöktámasz kb 185cm testmagasság felett használható
-A vízhőmérséglet csak a fedélzeti comp szerviz üzemmódjában előcsalogatható
Fogyasztása? (Mindenhol tempomatozok még városban is, ahol csak lehet)
-Városban télen folyamatos szivatóval járatva (4-6 kmes távokkal): 11,5-12l
-Városban "normál" üzemmódban: 9,5-10l
-Közúton 50-90 közt: 6,8-7,2l
-Autópályán 110 környékén: 7,8-8l
-Autópályán 130-140 közt: 9-9,3l
-Autópályán 160 környékén 10l és e felett teljesen megvadul. 180-nál már 11,5...
Hibalista
- Vásárlás után cserélve/beújítva (kb 1 hónapon belül) biztos ami biztos alapon: - vezérműszíj + beálló görgők + vízpumpa (kb 70k volt) - légszűrő + pollenszűrő + olajcsere/olajszűrőcsere (kb 25k huf) - használt mp3-as rádió a sima helyére (valami 4k volt) - tempomat-os index kar + felprogramozás (25k összesen) - első ablaktörlő lapátok (12k) - hátsó ablaktörlő lapát (2,5k) - 4 "peremes" lábtörlő (tökéletesen illeszkedő, de utángyártott - 5k) - gyári tetőcsomagtartó (komoly keresgélés után 38k) - 4 nyári gumi (90k) - CD200-as kihangosító (38k beszereléssel) - - Azóta 30k km alatt cserélve: - 4 gyertya (kb 4k) - 4 "5 küllős" dísztárcsa (16k mivel felszámolták azt az opel szervizt eppen...) - 2 első stabilizátor (darabja 4k) - termosztát (szerencsére 2012 óta van új cikkszámon "olcsó" így "csak" 40k) - első kipufogó dob előtti rugalmas csődarab (10k) - első féktárcsák + fékbetétek (kb 30k) - középső kipufogó dob (utángyártottban 22k) - kuplung szerkezet + tárcsa + kinyomó csapágy (kb 105k volt, mivel mind utángyártott) - hátsó kipufogó dob csere (utángyártott A-s dob áthegesztésével 25k) - 15k kilométerenként légszűrő + pollenszűrő + olajcsere/olajszűrőcsere (kb 25k huf) - klímatisztítás (5k) - 62/550-as aksi, mivel a gyári megadta magát 7 év után (23k) - 4 téli gumi (90k) - 2 majréfogó helyére felfogatható napszemcsi tartó (2x3,5k)
Ide hordtam szervizbe
Mindig a legközelebbi "olcsó" ajánlatot adóhoz, mivel Opelhez mindenki ért
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | Zafira B |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
