NEMSZABADNEMSZABADNEMSZABAD!!!
Szöveges ítélet
Szögezzük le. Ezen a Zafirán kívül másikat nem vezettem, nem használtam. Kedves ismerőseim néztek rám furán, aztán hangosan nevettek rajtam, de ez nem jelenti azt, hogy nem létezhet jó példány! (de azt jelenti!mind f.s)
Ennél az autómnál, gyakorlatilag a magyar használt autó vásárlás minden buktatója 100%-ig beigazolódott. Kezdve a kereskedővel, aki egy igazi #&&@ (nem rég költöztek el a rákos patak mellől, mocskos tróger banda). Bárcsak valaki addig ütött volna amíg ezt fel nem fogom,hogy: Külföldről behozott friss vizsgás autót ismeretlen előélettel, lélektelen trógerektől, jóhiszeműen megvenni nem szabad! Én még is megtettem. Nézzük:
Szép darab, külsőre belsőre szépnek mondható jószág. Megy mint az állat (mihez képest ugye...), keveset fogyaszt, elsőre jónak tűnik. Tudatlan pénztelen barma (ez volnék Én), jól benyalja és megveszi.
A kezdeti jókedv, és öröm, hogy végre elférünk rendesen, és még pakolni is lehet bele/tetejére, gyakorlatilag 1 hónap alatt eltűnt. Kezdődött a turbóval. (minden előjövő problémát szerelővel, profi műhelyben próbáltunk orvosolni) Ismeretlen okból néha leült. Szívósor kitisztítva, a turbófeltöltő, minden szeleppel/vákuum csővel együtt darabokra szedve, vákuumpumpa külön lepróbálva. Minden elem tökéletesen működik, mégis néha gondolt egyet és úgy döntött, hogy nem kapcsol. Hát ilyenkor ha nem lefelé gurulsz 60 fölé ne is álmodj, hogy mehetsz. Vagy magától helyre állt, vagy megállás után autó újra indít, és minden o.k.. Néha egy nap alatt kétszer is aztán hónapokig semmi, de hirtelen megint elő jön a semmiből. Hibakód nélkül produkálta ezt. Már ezért megérte volna felgyújtani... A klíma hűtő valamiért a "szakadás" hibakódra/hibaüzenetre volt rácuppanva, annak ellenére, hogy a hűtő külön kiszedve, kipróbálva (mind két fokozaton kapcsolt), a vezetékelés kicserélve, biztosítékok relék kicserélve, gáz feltöltve, és még mindig nem kapcsol be az a k...a hűtő. Na ekkor döntöttem el, hogy nem használom a klímát. A kézifék gondolt egyet, és azt mondta, hogy: "Mostantól nem engedek ki rendesen, de meg sem fogom az autót, Jó?!" Erre én már csak legyintettem. (Itt már kb 200.000 ft.-om ment el arra, hogy a feltárt dolgokat javíttattam, a legtöbbet nem sikerült megoldani.)
Majd a szervó is elment szabadságra. Csövek kicserélve, folyadék utántöltve. Ezután a kuplung szépen elengedte a lendkereket, egy csodás csattanás kíséretében. Érdekesség, hogy hallottam én már nem egy autót ramaty lendkerékkel (PDTI Passat/DCI Renault/még DTI Opelt IS másikat), viszont a drága zafirkámnál, a semmiből jött elő. Mese nincs az autót el kell adni! Megcsináltattam, és szépen 450.000 forint mínusszal, (garanciális lendkerékkel -Hurrá!-) eladtam. Visszagondolva egyébként egész jó kis autó lett volna. Még a kinézete sem volt rossz. Króm csík a hűtőrácson, szép alufelni, sötét üvegek stb...Külső szemmel kifejezetten impozáns autó benyomását keltette. Csak ne lett volna ennyire rossz. Elképzelhető, hogy aki 0 km-rel vett egy ilyet 10-12 évig elrohangál vele. De én nem tudnék soha autót szalonból 0 km-rel kihozni... Használtan ilyet nem szabad venni. Én komoly gondnak találom, hogy az itt leírt ítéletek 80%-a 0 km-rel vett autók halálra dicséréséről szól, amikor ezt az évjáratot ma (2016 febr.) nem nagyon találsz 200.000 km alatt. Szóval használtan ILYETNEMSZABADNEMSZABADNEMSZABAAAADDD!!!!
Hibalista
- Szokásos. Lendkerék/kuplung, fékmunkahenger, turbó feltöltő, klíma hűtő ventillátor, váltó...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 188000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Almera 1,4 LX Yellow | Következő autója? | Fabia 1,2 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
