Nem tökéletes, de nem is ezért szeretjük
Szöveges ítélet
A kis "golyó" Swift után a Zafira lomhának, "nagypapásnak" tűnt, sőt párom Matiza is bírja vele az iramot, de hármasban 5000-nél nagyon szépen gyorsul azért. Ennek ára: a fogyasztás. Ha rendszeresen megyek normál 90-100 körül, akkor megáll 8,5 liternél, de vegyes, városi fogyasztása 9,5 liter.
Sebesség: kedvenc utazósebessége (amikor még nem sivít) 140-150 km/h, de mentem már vele órákon át 160-nal (Németországban), akkor sem ment 10 liter fölé a fogyasztása.
Vezetni stabilan lehet, nem szitál, nem farol, jól fékezhető. Egyetlen gondja: nagyon orrkönnyű. Fölfelé nehezen indul meg előre, illetve télen sokkal hamarabb kipörög, mint várnád.
Szűk jobbos kanyarban könnyen meg lehet járdázni a hátsó felnit, ezért kicsit busz-szerűen kell vezetni: jól bemenni a kereszteződésbe, és utána tekerni vadul a kormányt jobbra :-)
Nagyon nagy az A oszlop holttere, érdemes többször előre-hátra dőlöngélve kinézni, biztosan nem lép-e eléd egy gyalogos a takarásból.
A variálhatóságáért vettük, és azért imádjuk is. Hetente legalább egyszer átalakul 6 vagy 7 ülésessé, máskor meg magától értetődően pakolok bele hűtőszekrényt, villanybojlert, 2,5 méteres ponyvatekercset, síléceket, 5 láda almát, anyóst és 4 gyereket (na jó, ezeket nem mind egyszerre :-)).
Van tekintélye: nemigen jönnek be elé úgy, mint régen a Swift elé, pedig azt is ugyanolyan stílusban vezettem.
Nem lóg ki a sorból: viszonylag kis helyre is be lehet parkolni vele.
Még sehol nem hagyott ott, de ahhoz még tán eléggé fiatal is.
A kötelező szervizidőszak (30.000 km) lejárta előtt jóval (20.000-nél) már elkezdett "traktorként" járni, de egy kis olaj segített rajta, utána megint Schaffhausenként ketyegett. Tehát öregségére majd enni fogja az olajat?
Belül, ha megszokod, viszonylag kényelmes, de nyáron egy hétig a kölcsön-Peugeot 407-ben azért sokkal (SOKKAL...) finomabb volt az ülés... utána kínosan fapados érzés volt a Zafira...
Az első és a második kötelező szerviz nem volt költséges, rosszabbra számítottam: 50.000-nél egy első fékbetét-garnitúrát kellett cserélni.
A klíma rendben van, nemigen érezni, hogy visszafogná a teljesítményt, és megfelelően hűt is.
Vettünk hozzá elefántfület, sima magyar utángyártottat, nagyon hasznos esőben, hogy nem vág be a víz, de van szellőzés.
Télen viszonylag lassan melegszik be az utastér.
Hibalista
- A világításkapcsoló kontakthibás, néha egyszerre lekapcsolódik az első-hátsó ködlámpa és a belső világítás, de a kapcsoló kis mozgatásával ezek visszajönnek, és a normál tompított világítást a hiba nem érinti, tehát nem balesetveszélyes. "Természetesen" a gari lejárta után történt :-(, nem kértem a cserét. A szerviz szerint nem egyedi eset.
-
Ide hordtam szervizbe
Opel Sztráda M3 - korrekt, gyors, és kávét is kaptam :-)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Norauto Csömör - korrekt, gyors, és lehet venni kávét :-)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift Sedan 1,3 GLX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
