igazi családi autó
Szöveges ítélet
Nekem akkora autó kellett, amivel lehet közlekedni (kisebb mint egy Kraz), ám hatan elférünk benne. Lehet, hogy más autó is jó lett volna, vagy jobb lett volna: de az eddigiek alapján ez tökéletesen megfelel. Hatan, cuccostul is elférünk, az autó meg bírja. A csomagoknak hat ember esetén már kevesebb a hely, de azért némi ügyeskedéssel el lehet férni.
A csomagtér nagyon nagy, ha a középs? üléssort el?retoljuk, szinte minden háztartásban el?forduló dolog elfér. Nem régen van meg, de eddig már tucatszor jött nagyon jól, hogy akkor ez még ide befér. (Munkám miatt is soxor kell szállítanom kb. nagy tévényi dobozokat is, igen jó, hogy kényelmesen elfér, nem kell órákat vacakolni, maíg be bírom toszogatni a hátsó ülésre.)
A raktérben tipikus praktikus német ötlet, hogy van a négy sarkában négy vasfül: ha azt szeretnénk, hogy a hátul vitt atomtöltet ne mozduljon el, akkor oda le tudjuk kötözni.
A felhajtható ülések elviselhet?ek, esetemben f?leg gyerekek használják, nekik teljesen megfelel?. Id?sebbeknek azért nem könny? oda bemászni.
Szervókormányos, könny? vezetni, és igen jól fordul. El?tte Swiftem volt, az kisebb helyen megfordult, de annyival rövidebb is volt. A Swifthez képest hatalmas meglepetés volt, hogy sokkal jobban kilátok bel?le, minden irányba - meg persze magasabban is van az ember.
A váltója az viszont kellemetlen meglepetés volt: elég nehezen jár, vagy mondjam úgy, hogy nem annyira sportos? Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy öregurasan (kényelmesen) kell vele járni.
A klímája jó, de sokat fogyaszt. Van benne szvsz egy konstrukciós hiba is, amit most télen különösen érzek: a m?szerfalon a leveg?befújás a vezet?t tekintve nem szimmetrikus, azaz a bal oldalon ott van közel egy rostély a kezemhez, azzal melengethetem a bal kezemet, de a jobb oldalon erre nincs mód.
A keszty?tartó nem zárható: nekem furcsa, hogy ilyenen spórolnak. A keszty?tartó amúgy belülr?l valami igen elcseszett alakú, nagy, de igazából kevés dolog fér el benne. (Jellemz?, hogy adtak a kocsihoz egy kis mappát, amire mondtam, hogy ihaj, ezt betesszük ide: aztán ha beleer?szakolom, akkor már egy CD is alig fér el mellette.) Az ülések melletti "térképtartó" zsebnek alacsony a fala, ezért a nagyobb térkép könnyen kibukik bel?le. Lehet hogy nem is térképtartó?
Amúgy olyan németesen kényelmes, egyszer?, de nem b?rkanapé, nem alszik el benne az ember. A kényelme hátrafelé csökken: az els? két ülés teljesen jó, a középs?k is hosszan elviselhet?ek, bár a lábaknak már nincs túl nagy hely, a hátsók már inkább vidám fiataloknak valók.
Hibalista
- Még tök új, ezért ilyen tapasztalat - elromlás - nincs. Az viszont látványos, hogy rengeteg dolog (italtartótól a hamutartóig) m?anyag biszbaszból van, van m?anyag biszbasz tartja, ami könnyen törik.
- Egyszer a tükrét letörte egy anonim teherautó, ez 30.000 körül volt. Ami dühít? volt, hogy a motoros tükör teljesen épségben maradt, a kábelén lógott, még m?ködött is, de azt visszatenni nem lehetett, mert a kis vaspöcke letörött. Vszeg meg lehetett volna ragasztani, de ahhoz le kellett volna szedni a tartóját is, az meg nekem bonyolult :-) De hát ez a fogyasztói társadalom.
Ide hordtam szervizbe
Opel Duna
(Az osztályzás nehéz, mert rohadt sokat kellett várni, ami elhomályosítja az értékítéletet.)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
