A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (1999-2005)

Zafira 1.6 Comfort 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Csiszolatlan zafír

Szöveges ítélet

Egy 2.5 szívódízel Toyota Hiace után vettük, amivel összesen annyi gond volt, hogy 600 km-enként fel kellett tölteni gázolajjal. Szóval magas volt a mérce. A Toyota előtt egy F Astra Caravan-unk volt (1.4 benzines) ami igen jól szolgált, gondoltuk visszatérünk a rüsselheim-i villámhoz. A Zafira jó választásnak tűnt, főleg az akkor kuriózumnak számító hétüléses utastérrel. Szóval meg is hozta a Mikulás (2000. dec. 6-án érkezett), emlékszem, igen örültem főleg, hogy a fapados Hiace-hoz (Hiace: rádió, szervó, hátsó fejtámla kb. ennyi) képest mennyi extra volt benne (12 éves voltam).
Igazából, amíg 2005 júliusában meg nem lett a jogsim sok élményt nem tudok elmondani róla. Megjártuk vele háromszor Rómát, Horvátországot is többször; a csomagtér hatalmas (600 liter körül) szinte minden cuccot képes elnyelni. Két üléssel több bringa, vagy egy fullos hűtő is belefér. Viszont ha a 3. üléssor ki van hajtva akkor a csomagtartó mérete jelképessé válik, szinte semmit nem lehet belepakolni, de hát valamit valamiért. 14-15 éves koromban kiszorultam a leghátsó ülésről. Oda tényleg csak gyerekülést, vagy 175 centi alattiakat lehet ültetni, az előbbi magasság fölött már pár kilométer után igen kényelmetlenné válik az utazás (bár volt, akinek kifejezetten tetszett).
Igen örültem, amikor megkaptam a jogsimat, és vezethettem (pont akkor váltott 110 ezerre a kilométer számláló, amikor először vezettem jogsival).
A motor eléggé gyenge a vezetővel együtt 1,5 tonnás kasztnihoz (súly/teljesítmény aránya az egyliteres Suzukiénál alig jobb), de 3000 és 4000 rpm között meglepően jól húz (egészséges 3600-nál jön meg a maximális 150 Nm). Mondjuk azért az olyan beszólásokat, hogy életveszélyesen alulmotorizált kicsit túlzásnak tartom, bár egy 530d-ből, vagy S500-ból átülve biztosan annak tűnik. Az 1.4-es, 75 lovas Octaviák, meg az 1.6-os százlovas Mondeo-k, Vectrák országában az egyhatos Zafira megállja a helyét. A motor hangja nekem kifejezetten tetszik, sokszor jó kihúzatni, 5000 fölött egész sportos hangja van. Akkor viszont nagyon, de nagyon elkezd zabálni, de a fogyasztásról majd később. Az 1.6-os, 16 szelepes ECOTEC meglehetősen jó viszonyban van az olajjal, ezért eszi is rendesen, 5-6 ezer kilométerenként egy liter 15W40-est bele kell önteni, bár az olajfogyasztás még a kritikus határérték alatt van. Egyszer az autópályáról lehajtva meghallottam, hogy olyan hangja van, mint a 190D „bébi-Benz” taxiknak, kiderült, hogy olyan kevés olaj volt benne, hogy már a nívópálcát se érte el.
A váltó meglehetősen rövid áttételezésű, különben a gyenge motor nem bírna a nagy súllyal. 100-nál 5-ben 3100, 130-nál 4000 a fordulat, ami nagyon sok, autópályán hajtva a motor nagyon hallható, de végül is megszokható. A nagy fordulat miatt a motor sokat eszik, 140 fölött igen megugrik a fogyasztása, a motorzaj is itt válik zavaróvá. A fogyasztással mindig is gond volt, mert nagy átlagban sem nagyon akart 9-9,5 alá menni. Városon kívül 8 körül, városban 10-12 liter volt jellemző (sajnos). A váltókar „opelesen hosszú utakon jár”, és határozott kezet kíván  ami nálam már nem gond, mert megszoktam, viszont rövidebb váltóutas autóknál könnyen váltok 2-ből azonnal 5-be… Óra szerint 190 a vége itt már 5-ben 6000-ren ordít a motor és már annyit fogyaszt, amennyiből egy Suzuki lemenne a horvát tengerpartig… ez már nem való ennek az autónak. A 140-es utazó nagyon kényelmesen tartható vele.
Az Opelek másik sokat támadott pontja az életveszélyes pedálrend (gáz síkja fölött kb. 3-4 centivel van a fékpedál), de nekem már ez se zavaró, megszoktam, hogy nem átcsúsztatom-, hanem felemelem a gázról a lábamat és ráteszem a fékre. A fék természetét is szokni kell, mert kicsit megnyomva nem fog semmit, a megfelelő fékhatáshoz rá kell bizony lépni a pedálra. A kuplungot sokan dicsérték. Viszont azt nem értem, mi olyan nehéz azon, hogy a kormányról vezérelhető rádió billentyűit felfelé kell tolni, és nem lefelé nyomkodni (sokkal kényelmesebb, ha belegondolunk). Ja, és állítólag a kormánynak nagy az áttétele (faltól falig 3,5 fordulat) de mondjuk ez nem értem, miért gond, addig forgatod, amíg be nem fordul, nem? (a Hiace-nek meg majdnem 5 fordulat) Én meg még olyanról nem is hallottam, hogy valaki azzal magyarázkodik egy elcsapott postaládás baleset után, hogy „aszittem, egy fordulattal befordul”.
A beltér eléggé puritán, tele kopogós műanyagokkal, bár engem annyira nem hervaszt le a csak fekete szín (mondjuk egy bézs belső szebb, noha a Zafira bézs belsővel elég buzisan nézne ki szerintem), ezen az általunk használt „Comfort” (középső) felszereltségi szintnél eggyel magasabb „Elegance” kivitel vásárlása segíthet.
A „Comfort” szint tartalmazott mindent, ami egy akkori átlagos autóba kellett: elöl elektromos ablakok- és tükrök, két légzsák, manuális klíma, kazettás magnó, ABS, meg a szokásos dolgok.
Ilyen sokáig a régi Wartburgunkat leszámítva egy kocsit se tartottunk meg: 6 és fél évig volt a szolgálatunkban, ezalatt csak háromszor hagyott cserben minket, de egyik se volt vész: kétszer defektet kapott (mindkétszer a jobb hátsó, ebből az egyik durr, de szerencsére még a TESCO parkolóban 5 km/h-nál, másodszor pedig a garázsban reggelre leeresztett). Egyszer pedig az akksi merült le 5 év használat után, de az Assistance, vagy mi kiszállt egy vadiúj akkuval, ez is a TESCO parkolóban történt.
Ahhoz képest, hogy ennyi ideig szolgált nálunk, és négyszer megkerülte velünk a Földet (165 000 km-rel adtuk el), nagyon megbízható volt, ezért mindenkinek ajánlom, ha győzi egy egyhatos fogyasztását egy gyengébb kétliteresnek elegendő benzinnel, és nem untatja az unalmas beltér .
Mivel kiöregedett, és jól szolgált, úgy döntöttünk, hogy új autónak az utódját, a „B” Zafirát vesszük, de nem a velem együtt 1600 kilós kasztnihoz harmatgyengének sem nevezhető 105 lovas 1.6-ossal (ahhoz már tényleg baromi gyenge lett volna, a fogyiról nem is beszélve), hanem az 1.9-es CDTi turbós kerregő 120 lovas változatával. Azzal eddig nagyon elégedettek vagyunk, bár még csak 10 ezer kilométert tettünk meg vele. Majd arról is írok 2-3 év múlva (nyugtával dicsérd a napot).
Igazából nekem nem esetem egyik egyterű sem (bár vannak kivételek, pl.: Mitsu Grandis), de a 180 000 kilométernyi (amiből 40 ezret én vezettem le) Zafirázás után már kezdem meggondolni magam. Lehet, hogy 25-30 év múlva egy „D” vagy „E” Zafirában fogom róni a kilométereket? Hát nem tudom…

Hibalista

- A teljeség igényével
-
- -Két defekt (egyik durr) – értelemszerűen csere
- -akksi lemerült - csere
- -egyszer elromlott az elektromos ablak automatikája (működött, de folyamatosan kellett nyomni a gombot), de egy hét után magától megjavult
- -150 ezer kilométernél a sebességmérő tűje nem ment le a 0-ra ha megálltam, hanem 5-nél állt meg, nem javítattuk meg
- -kipufogódob kb. 100 ezernél szétrohadt - csere
- - kézifék-kötél „kibolyhosodott” (nem oldott a fék, mert a kötél drótszálai elszakadoztak)
- -jobb első teleszkóp elkezdte folyatni az olajat - csere
- -a vége felé a szervó-szivattyú lassan „látott munkához”, az első 10-15 másodpercben nem ment a szervó – nem cseréltük ki
- -klíma – újratöltés
- -Hűtő kilyukadt valami miatt, és a hűtővíz egy része elfolyt. Ennek következtében városban araszolgatásnál a vízhőmérséklet rendszeresen felszökött 95-100 fokra – hűtő befoltozva, újratöltés + termosztát csere
- -JA! És persze egy kazal H7-es izzó, amik gyakran kiégtek (a szerelő szerint típushiba, a feszszabályozó rendellenessége). De pl. volt olyan, ami egyszer nem világított, aztán megjavult.
- -egyszer apa megtörte egy kicsit a hátulját (kb. 3-mal egy fának tolatott). Hátsó lökös, és csomagtérajtó zsanér cseréje
- -ezen kívül csak kopó alkatrészek, féktárcsa, fékdob, kuplungtárcsa, vezérszíj, gyertya stb.
- +1 bonus, ami nem az autó hibája: egy téligumi csere után valami pancser gumiszerelő egyik kereket se centirozta ki, ennek következtében az autó 110 km/h fölött nagyon durván elkezdett rázkódni
-

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz

Baromi drágán dolgoznak, ahhoz képest nem túl jól (néha vissza kellett vinni)

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 165000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Hiace 2.5D RWD Következő autója? Opel Zafira 1.9 CDTi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 1999

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)