Családi igásló
Szöveges ítélet
Az előző autóm is Zafira volt (1.8 elegance 2000-2003, 120 ezer km). Mint a legtöbb német autó, ez is picit kemény rugózású, néha talán ráz is, de nekem nagyon bevált, bár a motor néha gyengécskének bizonyult.
A mostani 2.2-es benzines volt 2003 nyarán a legerősebb rendelhető motor. 150 lóerejével ez már rendben van. Már nem veszi észre az emelkedőket, huzigálhatok vele jó nagy utánfutókat, mehet a légkondi, tetőbox stb stb
A korábbi Zafirához képest ez egy kicsit alacsonyabb hasmagasságú, a Biharban néha hiányzik az a pár centi...
A fogyasztása - 10l átlagosan - szerintem rendben van. A tank valóban lehetne nagyobb, a kocsit kevesebb, mint 2 óra alatt ki lehet tankolni. 190 km/h-nál az 50 liter nem elég 400 km-re :-(
Persze ezt csak a németországi utazások kapcsán sikerült kipróbálni :-)
Az egyetlen bosszantó hibája, hogy a kipörgésgátlót nem lehet kikapcsolni. A régin volt egy kapcsoló, amit ebből kifelejtettek. Indulásnál, csúszós úton ez néha nagyon kellemetlen. Pörgő kerekekkel pillanatok alatt elhagyhatnánk a jeges vagy saras szakaszt, de így néha sokat kell gépészkedni.A 26-os biztosíték eltávolítása megoldja a dolgot, de akkor nincs szervokormány és ABS sem.
A két leghátsó ülés csak vicc. Egy 10 éves gyereknek is kényelmetlen, de csomagtartónak ideális. Ha valaki tényleg 7 személyes autót akar, az keressen kisbuszt.
Mindent összevetve nagyon jó választás volt, de mivel egyre többet járok a Padis-fennsíkra így kell egy terepjáró.
Hibalista
- Még nem romlott el rajta semmi. Kötetelező 30.000 kilométerenként, semmi egyéb.
Ide hordtam szervizbe
Opel Körös Békéscsaba
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Zafira 1.8 elegance | Következő autója? | L200 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
