A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira (1999-2005)

Zafira 2.0 DT Comfort 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Az első dízel Zafira Magyarországon

Szöveges ítélet

Amikor a feleségem bejelentette hogy hat főre bővül majd családunk, azonnal elkezdődött az új igényeket kielégítő autó keresése. Az alapkövetelmény természetesen 2 felnőtt és 4 gyerek szállítására alkalmas, csomagoknak is helyet biztosító, megfizethető jármű volt, gazdaságos, nyomatékos, megbízható motorral. 2000-ben ez nem volt egyszerű feladat, a kínálat korántsem volt gazdag – a végleteket egyik oldalon a használt Barkasok, a másikon Renault Espace-k, Chrysler Voyager-ek jelentették, az elérhető középmezőnyt jószerivel csak a benzinmotoros Honda Stream és a Fiat Multipla képviselték. Az Opel épp akkoriban rukkolt elő a Zafirával, mely azonnal ideálisnak tűnt a probléma megoldásához. Amikor megjelent a dízelmotoros változat, megszületett a döntés a vásárlásról.
A metálzöld színű kocsit az egész család azonnal megszerette: a feleségemnek főleg a variálhatósága tetszett, a gyerekek versengtek a két leghátsó ülésért, számomra pedig csodálatos érzés volt a vezetés, amikor pl. az osztrák autópálya emelkedőjén nem kellett visszakapcsolni, csupán gázt adni és valamennyi benzines mögöttünk maradt :).
Mivel “telt házzal” a Zafira csomagtere kicsinek bizonyult vettem hozzá egy tetőboxot – ezzel már el lehetett indulni nyaralásra is; viszont kellett hozzá egy kis összecsukható sámli, amelyre fellépve (a magas karosszéria miatt) sokkal könnyebb volt a box pakolása. Mivel a harmadik üléssor szellőztetése gyakorlatilag nulla volt (ezt a hiányosságot sajnos az Opel a mai napig sem orvosolta, pedig igazán lekoppinthatta volna pl. a Fiat Uno egyszerűen kitámasztható oldalablakait…), azonnali vétel volt még két ventilátor, melyek a csomagtérben lévő csatlakozóból kapták a villanyt.
Gondot okozott a masszív tetőroló elhelyezése amikor a harmadik üléssort kellett váratlanul használni, a következő Zafirákba már tervezett a gyártó megfelelő tárolóhelyet.
A kocsiban nagyon jó minőségű gyári kazettás rádió volt, mp3-as lejátszókat egy 3500 forintos adapter közbeiktatásával lehetett hallgatni rajta.
75700 km-nél a motor vezérlése frissítve lett a DTH-változat gyári programjával, ami által a teljesítménye 100 LE a nyomatéka 240 Nm lett, változatlan fogyasztás mellett.
139000 km-nél a közeli osztrák szerviz tempomatot épített be, ami valójában csak a működtető kar cseréjét és a funkció elektronikus nyugtázását jelentette. Elgondolkodtató, hogy abban az időben (2007-ben) a környékbeli magyar márkaszervizek hallani sem akartak a tempomat utólagos beszereléséről, míg az osztrákoknál állandó raktárcikk volt az alkatrész (17500 Ft), melyet azonnal be is építettek 9500 Ft-ért. (Mellesleg: a tempomat nagyon megérte a pénzét, változatlan vezetési stílus mellett a fogyasztás 4 decivel csökkent!)
Másik példája a sógor-szerviz pozitív hozzáállásának a légmennyiségmérő esete volt. 70000 km tájékán bizonyos sebességtartományokban a motor veszített az erejéből. Ismerősök tanácsára az érzékelőszál tisztítása egy ideig megoldotta a problémát, 81000 km-nél azonban már ez nem segített. Míg a magyar szervizek ködösítettek (szerintem előtte nem volt még dolguk ezzel a motorral…), az osztrák szerviz munkafelvevője azonnal a cserét javasolta. Mivel maga az alkatrész sem volt olcsó (60 ezer Ft 2004-ben) megkérdeztem mennyiért cserélnék ki, mire a válasz az volt, hogy nem kell azért szervizbe vinni, meg tudom én azt otthon magam is csinálni! Igaza volt, miután a közeli autósboltban 2000 Ft-ért megvettem a művelethez nélkülözhetetlen Torx-bitkészletet és két új csőbilincset, a csere 20 perc alatt megvolt :).
Saját méréseim alapján a nyolc év átlagfogyasztása 6,1 l/100 km volt (gyári adat: 6,6 l/100), min. 4,8 l/100 km (Alföld, nyáron, 90 km/óra), max. 8,9 l/100 km (45 fokos hőségben, 6 személlyel+tetőboxszal, klímával, a Neretva völgyében); téli gumiabroncsokkal 3 decivel többet fogyasztott mint nyáriakkal. Az autóba főleg osztrák gázolajat tankoltam. A motorolajfogyasztás 1 liter 5W40/15000 km volt.
A kerekeken mindvégig az eredeti Michelin Energy XH1 nyári gumiabroncsok voltak, a 75 ezer lefutott km után még nem koptak el, ellenben az anyag elöregedése miatt már megjelent elég sok hajszálrepedés rajtuk. A kocsihoz kaptam 4 db Continental WinterContact TS790 téligumit is, melyeket 73000 km lefutása után cseréltem le Pirelli Snowsport W190SN-re. A Contikat 3 évig nyáron is használtam, sehogyan sem akartak elkopni! A tartósságuk mellett kiemelném a kiváló menetdinamikai tulajdonságaikat, főleg nedves és havas útfelületen. A Pirellik is beváltak, ellenben egy hajszállal zajosabbak voltak.

Hibalista

- - tompított fény izzócsere, összesen 7 db 9 év alatt; - - izzítógyertyacsere, 45200 (1 db) és 92800 km-nél (3 db); - - ablaktörlőlapátcserék: 76000 és 151000 km-nél első, 79900 km-nél hátsó; - - fékbetétcserék: 90200, 99000, 117800 és 135600 km-nél hátsó, 106000 km-nél mellső, 117800 km-nél hátsó féktárcsák is; - - 81000 km: légmennyiségmérő csere (l.e.); - - új akku: 89800 és 102400 km; - - a belső visszapillantó tükör 2x lett cserélve (76900 és 125900 km) mert elkopott az állítógömb (!), holott alig használtam…; - - a sebváltókargomb 113000 km-nél a kezemben maradt (!), erős ragasztóval sikerült rögzíteni; 155500 km-nél a hiba megismétlődött, ekkor már csak a csúszó felületek utómunkálása segített; - - 180180 km: osztrák mellékúton, szombat este, minden előzetes jel nélkül leállt a kocsi! Tréleren hazahoztam, a márkaszerviz adagolócserét javasolt, az új adagoló ára 900 ezer Ft!!! Kiderült, hogy a környezetemben már többen is hasonlóan jártak ezekkel az Opel dízelekkel, javasolták az adagoló javítását/felújítását a keceli Bosch-szervizben. 3 hétig voltam auto nélkül, a javítás összesen 400 ezer forintomba került – ezzel egyszerre elúszott az összes pénz, amit 8 év alatt megspóroltam a dízelmotornak a benzinestől kisebb fogyasztása, illetve az alacsonyabb gázolajárnak köszönve :))! A szerelő vígasztalt, hogy az adagoló nem csak ezeknek az Opel dízeleknek az Achillesz-sarka, valamennyi Bosch-adagolóval szerelt dízelmotoros autónál előbb-utóbb számítani kell a meghibásodására! A kérdésemre, hogy ő mit venne a helyemben, a válasz “japán láncvezérlésű szívó benzines” volt. - - 184600 km: résolajcsövek cseréje, vezérlőkészülék programozása (ezúttal szerény 8500 Ft-ért); - - 185000 km: egyenlőtlen üresjárat, néha késve veszi a gázt; a márkaszerviz szerint kikopott az elektromos gázpedál potmétere (mitől, amikor főleg tempomattal autóztam??!), csak a csere segít, sajnos a potméter külön nem kapható, a komplett új alkatrész ára 900 ezer Forint! - Nos ekkor hirtelen nagyon elegem lett a Zafirából és hamarosan jött a “japán láncvezérlésű szívó benzines”…

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervizek:- Opel Csillag/Gerencsér/Gerico, stb. Szombathely: légkondit javítása után elfelejtették feltölteni hűtőközeggel, értékelése 6; - Opel Marsal’/Gerico Sárvár: szerviz után mindig nekem kellett nullázni a szervizintervallum-számlálót, értékelése 8;- Opel Kiss-Gerencsér Zalaegerszeg, értékelése 7;- Opel Schatz-Draskovich Güssing (Ausztria), értékelése 10;

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Márkafüggetlen szervizek:- Varga Autószerviz Szentgotthárd, értékelése 9; - Benedeczki Lajos Bosch-szerviz Kecel, értékelése 10;- Sövegjártó Kft. Szombathely: akkuszerelés, értékelése 10;

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 29152
Megbízhatóság (8) Vezetett km 158678
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ascona 1,9 Következő autója? Jazz
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira 1999

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)